Sebastjans Lēbs. Foto: Jakub Pojmicz
''Hyundai Motorsport'' komanda savā instagram profilā publicējusi īsos video stāstiņus ar deviņkārtējo pasaules rallija čempionu Sebastjanu Lēbu, kurš atbildēja uz dažādiem fanu jautājumiem. Piedāvājam aplūkot interesantākos jautājumus no sarunas ar Lēbu.
Lēb, cik rallijos esi uzvarējis?
Ja man ir taisnība, tad WRC esmu uzvarējis 79 rallijos. Ja man jāskaita uzvaras visos rallijos, tad, godīgi sakot, nezinu (smaida).
Cik gados aizvadīji pirmo ralliju?
Pirmo reizi ar automašīnu sāku braukt, kad man bija apmēram 12 gadi. Tas notika ar tēva mašīnu pa lauku. Vēlāk, kad man bija 18 gadi, ieguvu vadītāju apliecība. Bet rallijā sāku braukt vēlu. Mans pirmais rallijs bija, kad man bija gandrīz 23 gadi. Kāda bija tava pirmā rallija mašīna?
Mana pirmā rallija mašīna bija N grupas ''Peugeot 106'' ar 96 Zs. Nebija jaudīgs un iespaidīgs auto, bet tobrīd visiem braucējiem bija tāda mašīna, tāpēc jautājums bija par to, cik, kurš ātri brauc. Man no tā laika ir labas atmiņas.
Lēba pirmā mašīna
Manuprāt, tas bija 2010.gada Francijas rallijā, kurā izcīnīju uzvaru, kā arī mēs izcīnījām WRC čempiontitulu un ražotāju kausu. Tas notika manā pilsētā, manu draugu priekšā. Tas bija satriecoši.
Vai plāno atgriezties rallijkrosā?
Nezinu. Man ļoti patika braukt rallijkrosa čempionātā. Bija jautri, kā arī mašīnas bija satriecošas un cīņas ļoti sīvas. Izbaudīju to brīdi. Šobrīd man tādas iespējas nav, bet kādu dienu nobraukt vienas sacensības - kāpēc gan nē? Tas būtu jauki.
Kas labāk - grants vai asfalts?
Labs jautājums. Man vienmēr paticis braukt uz abu veidu segumiem, jo tas rallijā maina sajūtas. Skaidrs, ka vienmēr esmu bijis ātrs uz asfalta, kur savas karjeras laikā esmu uzrādījis labus rezultātus, tāpēc asfalta rallijus vienmēr izbaudu. Pēdējos divos gados tas ir sarežģītāk, tāpēc tagad vairāk dodu priekšroku grants rallijiem.
Foto: Nikos Katikis
Sliktākās atmiņas ir, kad piedzīvoju ļoti, ļoti smagu avāriju – mēs uzmetām septiņus kūleņus un pilnībā iznīcinājām mašīnu. Otras atmiņas ir no rallija, kad mums bija caura riepa, bet mēs nolēmām ar to braukt visu ātrumposmu. Ja man jāsaka, tad tas bija labākais brīdis, jo mēs visu ātrumposmu nobraucām ar pārsistu riepu. Mēs servisa parku sasniedzām tikai ar divām veselām priekšējām riepām, bet mašīnas aizmugure vilkās pa zemi. Mehāniķi servisa parkā spēja salabot auto, un mēs finišā izcīnījām otro vietu. Tas bija vienreizēji.
Kurus sporta veidus vēl skaties, izņemot WRC?
Mana kaisle ir motorsports. Man patīk F1, MotoGP. Cīņas, kādas tu redzi MotoGP, ir vienreizējas. Kopumā man patīk visi motorsporta veidi.
Kāds ir bijis tavs baisākais brīdis rallijā?
Iespējams, tas bija 1998.gadā. Testos piedzīvoju avāriju. Tā nebija drausmīgākā avārija, bet baisākais tajā brīdī bija tas, ka mums nebija apdrošināta rallija automašīna. Tobrīd apzinājos, ka mana rallija karjera varētu būt beigusies. Tas man bija nepatīkams brīdis.
Foto: Maciej Niechwiadowicz
Ja godīgi, tad man vienalga. Man patīk skaisti ceļi. Protams, braucot lejā no kalna, tu dažreiz vari būt ļoti iespaidīgs, jo tev ir vairāk jaudas, bet, no otras puses, tas var būt arī sarežģītāk. Bet uzskatu, ka lielāku pārsvaru var gūt, braucot no kalna nekā kalnā.
Par kuru no izcīnītajiem WRC čempiontituliem tev ir lielākais prieks?
Ja man tā jāsaka, tad teiktu, ka par diviem. 2010.gads Francijā, kad klāt biji visi draugi, kā arī atmosfēra toreiz bija satriecoša. Otrs noteikti ir mans pirmais tituls. Kad tu izcīni savu pirmo čempiontitulu, tad tu esi sasniedzis savu mērķi. Tas bija vienreizējs brīdis. Grūti izcelt kādu konkrēti, bet šie divi man ir labākie.