profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

WRC gatavojas lielām pārmaiņām

Go4speed 06.04.2020 - 23:56 WRC gatavojas lielām pārmaiņām
Foto: dirtfish.com

2022.gadā pasaules rallija čempionātā (WRC) jāstājas spēkā jaunajiem tehniskajiem noteikumiem, kuri joprojām ir miglā tīti. Pēc šī brīža pieejamās informācijas zināms, ka jaunās WRC mašīnas būs aprīkotas ar vairāk standarta detaļām (vienkāršākas transmisijas, balstiekārtas, bremžu un aerodinamikas sistēmas).

Šīs klases mašīnas, kas joprojām būs WRC čempionāta augstākā kategorija, turpmāk tiks sauktas ''Rally 1''. Tas viss tiek darīts ar mērķi samazināt izmaksas, kā arī tas dotu iespēju vairāk sportistiem un komandām progresēt, kā arī tas ''Rally 1'' varētu piesaistīt vairāk braucēju.

Neapmierināts ar šādām izmaiņām bija Tjerī Noivils, kurš saka: ''Pavaicāju savam Hyundai komandas bosam, vai viņš atbalsta tādu mēslu, bet izskatās, ka jā. Ja godīgi, neredzu iemeslu, kāpēc jāsamazina izmaksas un jāpadara mašīnas tehniski mazāk interesantas. Automašīnām būs pieci pārnesumi, nebūs centrālā diferenciāļa, mazāk aerodinamikas u.t.t. Pirms trim gadiem nolēmām atdzīvināt WRC un dot tam jaunu dzīvi. Tagad atgriezīsimies R5+ klasē. Nezinu, vai būšu ieinteresēts startēt ar šādām mašīnām,” pirms neilga laika izteicās Tjerī Noivils, kamēr Hyundai un M-Sport vadītāji atzinīgi novērtējuši šīs ieceres.


Foto: Honza Fronek

Pagājušajā nedēļā noskaidrojās, ka par WRC oficiālo piegādātāju hibrīda tehnoloģiju jomā kļuvusi kompānija “Compact Dynamics”, kas būs vienīgais hibrīda daļu piegādātājs - ieskaitot akumulatoru un spēka piedziņu jaunajām automašīnām. Iepriekš Starptautiskā Automobiļu federācija 2019.gada izskaņā bija izsludinājusi konkursu (ar tā palīdzību FIA gribēja atrast tikai vienu piegādātāju) potenciālajiem piegādātājiem uz laika posmu no 2022. līdz 2024. gadam, kad pasaules čempionātā tiks startēts ar jaunās paaudzes ''Rally 1'' automašīnām. FIA Motoru sporta padomes sēdē, kas notika virtuāli, tika nolemts slēgt sadarbības līgumu ar “Compact Dynamics”, lai arī savus pieteikumus iesniedza vairākas kompānijas.

''Pasaules motorsporta padome apstiprināja ''Compact Dynamics'' par galveno hibrīda daļu piegādātāju, kā arī apstiprināja noteikumus, lai ''Rally 1'' automašīnu dzinēju tehniskie noteikumi saglabātu tādu pašu bāzes dzinēju, kāds ir šobrīd, bet ar pasākumiem, lai samazinātu izmaksas,'' teikts FIA paziņojumā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png