Elfins Evans. Foto: Toyota Gazoo Racing WRC
Elfins Evans, kurš pēc sezonas diviem pasaules rallija čempionāta posmiem (WRC) bija līderis, aicina FIA pārskatīt noteikumus, kas sevī ietver tos WRC pilotus, kuri pēc izstāšanās vēlāk atgriežas un turpina ralliju pēc Rally 2 sistēmas.
Meksikas WRC posma laikā Evansam nebija līdzvērtīga iespēja sacensties ar Otu Tanaku. Pirmajā dienā Evans trasē devās pirmais, tīrot ceļu visiem pārējiem braucējiem. Neskatoties uz to, viņš pēc pirmās dienas ieņēma trešo vietu, tieši priekšā Tanakam. Tikmēr neveiksmi pirmajā dienā piedzīvoja Tjerī Noivils, kas nozīmēja to, ka viņam sacensību otrajā dienā trasē bija jādodas kā vienam no pirmajiem.
Ja otrās dienas pirmajā posmā Noivils, kurš uz augstu vietu vairs pretendēt nevarēja, brauca kā pirmais pilots (tīrot trasi pārējiem), tad turpinājumā beļģu sportists apzināti par vēlu iebrauca laika kontrolē (saņemot par to divu minūšu un desmit sekunžu sodu), tādējādi turpinājumā Noivils trasē devās aiz Evansa un priekšā komandas biedram Tanakam, palīdzot viņam braukt pa vēl tīrāku trasi. Finišā Tanaks izcīnīja otro vietu, bet Evans ieņēma ceturto pozīciju.
Meksikas WRC posma laikā Evansam nebija līdzvērtīga iespēja sacensties ar Otu Tanaku. Pirmajā dienā Evans trasē devās pirmais, tīrot ceļu visiem pārējiem braucējiem. Neskatoties uz to, viņš pēc pirmās dienas ieņēma trešo vietu, tieši priekšā Tanakam. Tikmēr neveiksmi pirmajā dienā piedzīvoja Tjerī Noivils, kas nozīmēja to, ka viņam sacensību otrajā dienā trasē bija jādodas kā vienam no pirmajiem.
Ja otrās dienas pirmajā posmā Noivils, kurš uz augstu vietu vairs pretendēt nevarēja, brauca kā pirmais pilots (tīrot trasi pārējiem), tad turpinājumā beļģu sportists apzināti par vēlu iebrauca laika kontrolē (saņemot par to divu minūšu un desmit sekunžu sodu), tādējādi turpinājumā Noivils trasē devās aiz Evansa un priekšā komandas biedram Tanakam, palīdzot viņam braukt pa vēl tīrāku trasi. Finišā Tanaks izcīnīja otro vietu, bet Evans ieņēma ceturto pozīciju.
Foto: Toyota Gazoo Racing WRC
''Noteikumi ir jāpārskata. Nepārprotiet mani – neapvainoju ''Hyundai'', ka viņi tā dara, jo šobrīd ir noteikumi, kas to ļauj darīt. Bet tas nenozīmē, ka mūsu komanda rīkotos tāpat,'' iesāk Elfins Evans, kurš pēc trīs WRC posmiem kopvērtējumā ieņem otro vietu.
''Tos noteikumus būtu diezgan viegli izmainīt. Ja pilots atgriežas rallijā pēc izstāšanās iepriekšējā dienā un kādu iemeslu dēļ nevar sākt braukt no sev norādītās starta vietas (kas norādīta attiecīgās dienas starta sarakstā), tad tas ir pavisam vienkārši – tas pilots dodas un startē aiz visiem WRC pilotiem.''
''Ja jums pirmajā dienā bija kāda tehniska problēma, kuras dēļ jūs zaudējāt daudz laika un uz labu vietu vairs pretendēt nevarat, tad jums vairs nav svarīgi no kādas starta pozīcijas startēsiet turpmākajās dienās,'' uzskata Evans.
Arī Ožjē piebilda, ka šī brīža noteikumus varētu pamainīt, kamēr ''Hyundai'' boss Andrea Adamo noteica: ''Lasu noteikumus un piemēroju tos, kas tur rakstīts.''