Kris Mīke: Foto: Citroen Racing
Krisam Mīkem pagājušā gada sezona nebija viegla. Pēc Portugāles WRC rallija, kurā Mīke piedzīvoja smagu avāriju, ''Citroen'' komanda lauza līgumu ar britu sportistu. Ilgu laiku Mīke klusēja un par sevi nedeva nekādu ziņu, līdz 17.oktobrī oficiāli kļuva zināms, ka Mīke 2019.gada sezonā pārstāvēs ''Toyota'' vienību.
Atklātā intervijā Mīke pastāsta aizkulises par to, kas un kā notika. Sportists atzīst, ka ''Citroen'' lēmums viņam bija negaidīts.
''Jā, man tas bija liels un negaidīts lēmums (līguma laušana). Neko tādu nebiju gaidījis. Kad saņēmu šo ziņu, pēc desmit minūtēm sievai teicu - ''dodamies uz restorānu ieturēt ģimenes pusdienas.'' Pasūtījām pudeli vīna, paēdām un parunājām. Ziniet, autosportā bieži ir tā, ka viens zvans tev uztaisa autosporta karjeru, bet kaut kāda viena frāze var visu izjaukt uz visiem laikiem. Protams, ja tu nereaģēsi un necīnīsies,'' iesāk Kriss Mīke.
Foto: Citroen Racing
Mīke atzina, ka pēc šī lēmuma viņš uz ilgu laiku pazuda no autosporta, līdz augustā apzvanīja vairākus komandu bosus – Malkolmu Vilsonu (M-Sport), Tomiju Makinenu (Toyota) un Alenu Penasu (Hyundai). Sportists atklāj, ka saņēma vairākus piedāvājumus gan no WRC, gan no citām disciplīnām.
''Pēc vēstules saņemšanas (par atlaišanu) ne uz brīdi nepadomāju, ka mana rallija karjera varētu beigties. Tas nebija iespējams, jo teksts ''Citroen'' komandas vēstulē bija mēsls. Arī citu cilvēku reakcija par līguma laušanu pārliecināja mani, ka neesmu viens, kurš tā domā.''
Mīke testē ''Toyota''
Mīke atklāj, ka pēc komandas uzdevumiem bija spiests riskēt, lai cīnītos par uzvarām. ''Ar inženieriem apspriedām, kā uzvedas mašīna. Paskaidroju pie kādiem apstākļiem zūd kontrole pār auto, taču mēnesis pēc mēneša nekas nenotika. Jā, es pieļāvu kļūdas, taču neteiktu, ka pie vainas bija tikai pilots. Centos no savas mašīnas izspiest to, ko tā nespēja dot. Pirms katra rallija starta saņēmu vienu un to pašu uzdevumu – izdarīt visu, lai uzvarētu ralliju. Un man pietika tā stulbuma, lai tiešām to darītu ar mašīnu, kas to nespēja nodrošināt. Tā bija mana lielākā kļūda. Man vajadzēja uzreiz pārtraukt dzīties pakaļ neiespējamajam. Beigās viss beidzās ar lauztu līgumu. Vēlāk jutu nepieciešamību pārliecināties, ka mana karjera nav beigusies tikai tāpēc, ka kaut kādi cilvēki nesaprot, ko runā.''
''Saka, ka grūtie brīži māca. Jūs pat nevarat iedomāties, cik daudz jauna uzzināju pēdējos 18 mēnešos. Savas karjeras sākumā visi piloti, varbūt, izņemot Lēbu, iziet cauri grūtam posmam. Paskatāties uz Otu Tanaku. Malkolms Vilsons divas reizes viņu izdzina no komandas, bet šodien viņš ir neķerams. Man ir 39 gadi, un man aiz muguras ir tikai trīs pilnas sezonas WRC. Jā, esmu vēl jauns,'' nobeidz Mīke.