Zviedrijas WRC rallijā uzvaru izcīnīja beļģis Tjerī Noivils, kamēr tā brīža WRC līderis Sebastjans Ožjē ieņēma vien desmito vietu. Taču šādai vietai ir savs izskaidrojumus, jo Ožjē visas trīs dienas trasē devās kā viens no pirmajiem, tādējādi cīnoties ar sarežģītājiem apstākļiem un tīrot ceļu pārējiem dalībniekiem.
Taču ceļa tīrīšana bija tikai viena no Ožjē un vēl citu braucēju grūtībām. Piektdien un sestdien pa dienu startēja vēsturisko automašīnu rallijs. Pēc tam, kad WRC braucēji ātrumposmus veica pirmo reizi, trasē devās vēsturiskie auto, pēc kuriem pēcpusdienā trasē vēlreiz devās WRC braucēji.
Kamēr WRC čempionāta dalībnieki trasē devās ar platajām ziemas riepām (ar radzēm), tikmēr Nacionālās klases braucēji un vēsturisko klašu ekipāžas startēja ar šaurajām ziemas riepām. Tajā brīdī, kad WRC braucēji trasē devās otrajā aplī, vairums posmos bija dziļas špūres, kurās Ožjē un vēl dažu nākamo braucēju riepas ''nelīda iekšā'', jo tās bija platākas.
Foto: atworld
''''Špūres'' bija par 20 centimetriem šaurākas nekā mana mašīna. Pat taisnē man bija ārkārtīgi stipri jācīnās, lai noturētos uz ceļa. Sajūtas bija briesmīgas. Man nebija iespēju katrā līkumā ''iemest mašīnu'', tāpēc trāpīju gandrīz katrā kupenā. Ieliku mašīnas priekšējās riepas špūrē, bet aizmugurējās riepas atradās kādus 10 – 15 centimetrus netīrajā trases daļā. Pēc vienas, otras un trešās mašīnas varēja redzēt, ka laiki palieka ātrāki, ātrāki un ātrāki. Tas ir joks,'' portālā autosport.com saka Sebastjans Ožjē.
Taču Ožjē šo visu nepārmet vēsturisko automašīnu dalībniekiem. ''Vēsturisko automašīnu dalībnieki ir šeit, lai izbaudītu ralliju, taču mums bija grūti apstākļi otrajā aplī. Būtu savādāk, ja mums būtu iespēja izvēlēties riepas. Mums bija tikai viena tipa riepas – šis ir vienīgais rallijs gadā, kur mums nav riepu izvēle. Pat Junior WRC mašīnām ir lielāka izvēle nekā mums,'' turpina Ožjē.
Arī ''Toyota'' vadītājs Tomijs Makinens, kura braucēji Jari-Mati Latvala un Ots Tanaks pirmajā dienā nespēja konkurēt ar pārējiem braucējiem, atzina, ka ir nepieciešamas izmaiņas. ''Ir vajadzīgas izmaiņas. Mēs nevaram pieļaut to, ka šaurās mašīnas brauc pa ceļu pirms mums. Kāpēc viņi nevar palaist šīs vēsturisko klašu automašīnas pēc WRC, kuri ir veikuši abus apļus,'' jautā Tomijs Makinens.
Foto: Autosport.com
Atgādināsim, ka pēdējā Power Stage posmā Ožjē apzināti nedevās trasē savā laikā, par ko viņš saņēma laika sodu. Sportists nogaidīja, kamēr aizbrauc visas WRC mašīnas, un tikai tad viņš devās trasē, lai cīnītos par papildus punktiem. Tas arī viņam izdevās, jo franču sportists Power Stage posmā uzrādīja otro ātrāko laiku. Lai arī daudzi braucējam pārmet par negodīgu spēli, sportists un viņa M-Sport komanda rīkojās tā, kā šobrīd pieļauj noteikumi.
''Komanda pieņēma lēmumu nokavēt startu, jo tas bija vienīgais veids, kā mēs varam iegūt labu starta pozīciju, kas ļautu mums cīnīties par papildus punktiem. Absolūtajā kopvērtējumā mums nebija ko zaudēt, taču Power Stage posmā mēs varējām būt konkurētspējīgi,'' tā savā mājas lapā saka Ožjē, kurš piebilda, ka pēdējā posmā esot bijušas kļūdas, jo viņš pāris kilometros nespēja aprast ar to, cik laba var būt saķere un kad nav jācīnās ar trases tīrīšanu un špūrēm.
Rallija rezultāti:
1. | Neuville Thierry |
Hyundai i20 Coupe WRC |
2:52:13.1 |
|
2. | Breen Craig |
Citroën C3 WRC | +19.8 |
|
3. | Mikkelsen Andreas |
Hyundai i20 Coupe WRC | +28.3 |
|
4. | Lappi Esapekka | Toyota Yaris WRC | +45.8 | |
5. | Paddon Hayden |
Hyundai i20 Coupe WRC | +54.4 |
|
6. | Østberg Mads |
Citroën C3 WRC | +1:15.3 |
|
7. | Latvala J. |
Toyota Yaris WRC | +2:04.9 |
|
8. | Suninen Teemu |
Ford Fiesta WRC | +2:52.2 |
|
9. | Tänak Ott |
Toyota Yaris WRC | +3:44.4 |
|
10. | Ogier S. |
Ford Fiesta WRC | +8:45.4 |
Kopvērtējums:
1. | Neuville Thierry | 41 | ||
2. | Ogier Sébastien | 31 | ||
3. | Latvala Jari-Matti | 23 | ||
4. | Lappi Esapekka | 23 | ||
5. | Tänak Ott | 21 | ||
6. | Mikkelsen Andreas |
21 | ||
7. | Breen Craig | 20 | ||
8. | Meeke Kris | 17 | ||
9. | Paddon Hayden | 10 | ||
10. | Evans Elfyn | 8 |
Ražotāju kauss:
1. | Hyundai Shell Mobis WRT | 54 | |
2. | Toyota Gazoo Racing WRT | 53 | |
3. | Citroën Total Abu Dhabi WRT |
46 | |
4. | M-Sport Ford WRT | 43 |