profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Montekarlo WRC rallija 'Ice crew' ekipāžu neredzamais, bet ļoti atbildīgais darbs

Go4speed 05.02.2018 - 19:21 Montekarlo WRC rallija 'Ice crew' ekipāžu neredzamais, bet ļoti atbildīgais darbs
Foto: rallysportmag.com

Montekarlo WRC beidzās ar Serbastjana Ožjē uzvaru, kuram sekoja Ots Tanaks un Jari-Mati Latvala. Lai arī pēc rallija daudzi pārsvarā runā par pilotu meistarību šajos sarežģītajos un viltīgajos ceļos, noteikti jāatzīmē WRC ekipāžu ''Ice crew'' jeb ''ledus ekipāžas'' smagais un neredzamais darbs, par ko, iespējams, daudzi nemaz nezina.

Gan Montekarlo, gan pārējos asfalta rallijos katra WRC rūpnīcas komandas ekipāža izmanto ''Ice crew'' (Montekarlo) un ''Gravel crew'' (asfalta rallijos) palīdzību. Šīs ir ekipāžas, kas arī sastāv no pilota un stūrmaņa (pārsvarā bijušie rallija braucēji), kas trasē dodas apmēram stundu pirms pirmās WRC ekipāžas. Taču arī šeit dažreiz notiek nelielas viltības, jo katra ''Ice crew'' ekipāža grib pārbaudīt trasi pēc iespējas vēlāk, lai precīzāk pārbaudītu trasi un piefiksētu izmaiņas, jo, kā zināms, šajā rallijā raksturīgas straujas temperatūru maiņas.


Foto: wrc.com

Šo ekipāžu funkcija ir pārbaudīt trasi un ziņot WRC ekipāžu stūrmaņiem par izmaiņām – kur ir ledus, kur sniegs, kur slapjš ceļš, kur sauss, kur grants izmesta u.t.t. Tāpat šīm ekipāžām jāspēj paredzēt, kur var kust sniegs, kur var spīdēt saule, kur var veidoties ledus u.t.t. Pēc tam, kad ''Ice crew'' ekipāža pārbauda trasi, tā uzreiz stūrmaņiem ziņo par izmaiņām, un stūrmaņi savā stenogrammā pa telefonu veic jaunākās izmaiņas.

Šo ekipāžu loma ir ļoti svarīga, jo, ja, piemēram, Ožjē kādu līkumu pirms divām dienām atzīmējis, ka var iet ar pilnu gāzi, bet rallija dienā tajā vietā ir ledus, tas paliek bīstami. Tiek ziņots, ka šis gads ''Ice crew'' ekipāžām ir bijis viens liels murgs, jo katrā posmā bija nepieciešams veikt ārkārtīgi daudz izmaiņu.


Ice crew ekipāža gatavojas pārbaudīt trasi. Foto: twitter

Ožjē pēc finiša atzina, ka nebūtu uzvarējis, ja viņa ''Ice crew'' ekipāža nebūtu paveikusi tik labu darbu. Ožjē ''Ice crew'' ekipāžas lomu pilda Simons Žans-Džozefs (bijušais ''Ford'' un ''Subaru'' rūpnīcas braucējs) un Žaks Bojērs (ļoti pieredzējis franču stūrmanis).

Arī Ots Tanaks pēc finiša atzina, ka šī otrā vieta ir izcīnīta, pateicoties viņa ''Ice crew'' ekipāžas darbam, kuru pildīja bijušais rallija braucējs Martins Kangurs un pieredzējušais stūrmanis Kuldars Siks. ''Viņi, iespējams, trasē atrada vairāk izmaiņu, kas mums tika noziņotas, tāpēc arī, iespējams, mēs izcīnījām tik augstu vietu,” saka Ots Tanaks.


Tonijs Gardemeisters ir Jari-Mati Latvalas ''Ice crew'' un ''Gravel crew'' ekipāža

Tanaks portālā sport.delfi.ee atzina, ka par katru šī gada Montekarlo WRC rallija ātrumposmu viņa stūrmanis stenogrammā veica apmēram 100 līdz 200 izmaiņas/papildinājumus, kurus īsi pirms starta pa telefonu noziņoja ''Ice crew''. Tas viss Tanaka stūrmanim Martinam Jarveojam bija ne tikai jāizlabo savā stenogrammā, bet arī jāspēj precīzi nolasīt Tanakam.

''Gravel crew'' veic tieši tādus pašus pienākumus vasaras asfalta rallijos, kur trasē tiek piefiksēti dubļi, peļķes u.t.t.

2015.gada Montekarlo WRC rallija Gravel crew darbs:
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png