Foto: Autosport.com
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) rallija direktors Jarmo Mahonens uzskata, ka nākotnē pasaules rallija čempionātā (WRC) ātrumposmu garumiem vajadzētu būt ap desmit kilometriem. Tāpat Mahonens ir par to, lai katrā rallija dienā būtu divas sesijas ar īsiem ātrumposmiem un pa vidu servisa parks.
Pēc Velsas WRC rallija Mahonens kritizēja Velsas posma organizētājus. ''Velsas rallijā vienā no dienām ātrumposmos bija jāveic 140 kilometri, kur ilgu laiku netika apmeklēts servisa parks. Papildus tam - pirmajā dienā servisa parka vispār nebija. Mēs organizatoriem devām brīvību, lai viņi varētu rīkot rallijus, kādus vēlas, taču jāatzīst, ka tā bija kļūda. Dažreiz tas nostrādā, bet dažreiz - nē. Turpmāk nepieciešams rallijus standartizēt,'' saka Jarmo Mahonens.
Foto: M-Sport
Mahonens uzskata, ka ir jābūt īsiem posmiem. Viņš nākotnē nevēlas redzēt kaut ko līdzīgu Meksikas rallijā piedzīvotajam, kur viens no posmiem bija 80 kilometrus garš. ''Mans personīgais redzējums ir tāds, ka posmu garumiem nav jābūt vairāk par 10 kilometriem. Tad būtu gan daudz ātrumposmu, gan daudz jaunumu sociālajiem medijiem. Vai atceraties, kas pagājušajā gadā notika 80 kilometrus garajā Meksikas ātrumposmā? Nekas tur nenotika, tāpēc cilvēki nesekoja vairs rallijam, jo viņiem palika garlaicīgi.''
''Joprojām ir cilvēki, kuri uzskata, ka ir vajadzīgs 900 kilometru garš rallijs. Taču rallijs piedzīvo evolūciju, un mēs nevaram atgriezties atpakaļ vecajos laikos. Rallijs, kādu to pazinām, vairs neeksistē. Tagad, ja pirmajā ātrumposmā zaudē desmit sekundes, viss ir beidzies. Tie laiki, kad piloti teica, ka otrajā dienā uzbruks un dos virsū, ir pagājuši. Šīs mašīnas nav domātas izturības sacensībām.''
Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
Mahonens ir par to, ka servisa parki ir jāapmeklē biežāk, kā arī viņš neatbalsta izbraukuma servisus. ''Ir jāatceras, ka šis čempionāts ir domāts ražotājiem. Kad ierodies servisa parkā, ražotāji savās viesmīlības mājās iegulda miljonus. Ir dienas, kad mašīnas servisa parkā ir redzamas no rīta un vēlu vakarā. Mūsdienu rallijiem ir jābūt kompaktākiem. Rallijiem ir jābūt sirdij, un sirds ir servisa parks ar visu tur apkārt notiekošo,'' nobeidz Mahonens.
Jāatzīmē, ka nesen Mahonens paziņoja, ka uz nākamo termiņu FIA vēlēšanās nekandidēs un pametīs savu amatu. Pirms pāris dienām notika Somijas Automobiļu federācijas prezidenta vēlēšanas, kurās sīvā cīņā (199 balsis pret 178) uzvarēja Juhani Pakari, kurš pārspēja Mahonenu. Līdz ar to, iespējams, Mahonens tomēr nolems turpināt darbu FIA.