Tomijs Makinens. Foto: Motorsport.com
Nesen savus pilotus 2017.gada pasaules rallija čempionāta (WRC) sezonai nosauca ''Toyota'' rallija komanda. Lai arī kā japāņu vienība, kas bāzējas Somijā, gribēja savā īpašumā iegūt četrkārtējo WRC čempionu Sebastjanu Ožjē, tas viņiem neizdevās, jo Ožjē izvēlējās M-Sport.
Viņa vietā līdzās Juham Hanninenam komandā brauks Ožjē bijušais komandas biedrs Jari-Mati Latvala, kā arī Esapeka Lapi.
Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
''Jā, Latvalam 2016.gada sezona neizdevās, taču arī es esmu kādreiz bijis tādā pašā situācijā, kā viņš,” iesāk ''Toyota'' vadītājs Tomijs Makinens. ''Taču viņam ir lieliska pieredze, tāpēc zinu, ka viņš var būt ļoti ātrs. Ticu, ka viņa zināšanas un spējas ļaus mums uzlabot ''Toyota Yaris WRC'', pateicoties kam mēs 2018.gadā spēsim cīnīties par visaugstākajām vietām čempionātā!''
Tāpat Makinens piebilda, ka nākotnē viņi liek lielas cerības uz Lapi, kurš pilnvērtīgi komandai pievienosies no maija. ''Tuvākajā laikā viņš pildīs testa pilota lomu, kamēr mēs viņam nebūsim uzbūvējuši jaunu auto. Ceru, ka viņu trasē redzēsim sākot no Portugāles posma (maijā). Domāju, ka Lapi būs viens no mūsu atslēgas braucējiem nākotnē. Viņš šogad kļuva par WRC2 čempionu, un viņš tiek uzskatīts par vienu no perspektīvākajiem pilotiem.''
Latvala testos. Foto: @Moni_Maldonado
Uz jautājumu, kāpēc neizdevās vienoties ar Ožjē, Makinens piebilda, ka Ožjē nebija pienācīgu apstākļu, lai notestētu ''Toyota Yaris WRC''. ''Mēs ar Ožjē par šo tēmu runājām ilgi, un pēc tam gaidījām viņa gala atbildi. Vēlāk viņš paziņoja, ka būs labāk, ja mēs turpināsim tālāk iet ceļu bez viņa. Pēc testiem viņš ar ''Toyota Yaris WRC'' nebija pārāk apmierināts, jo viņam neizdevās pienācīgi novērtēt mūsu mašīnu. Kad tu nobrauc 20 kilometrus lietū, tad diez vai tu vari saprast mašīnas spējas un gūt kaut kādu priekšstatu. Tie testi notika pašos sliktākajos apstākļos, un vēl uz asfalta.''