Foto: wrc.com
Foto: wrc.com
Portugāles rallija atbildīgais par trases maršrutu Pedro Almeida aizstāv rallija organizatoru rīcību. Viņš atzīst, ka, ja Tanaks nebūtu avarējis, tad varētu izlaist visas pirmās grupas prioritātes automašīnas, un tikai pēc tam varētu apturēt ātrumposmu.
''Mana pozīcija ir tāda, ka ātrumposms tiek atcelts tikai divos variantos – mašīna nobloķē ceļu vai arī kādam nepieciešama steidzama palīdzība,'' iesāk Pedro Almeida. ''Šajā gadījumā ceļš bija brīvs, un palīdzība nevienam nebija vajadzīga. Manā skatījumā šoreiz nebija iemesls apturēt ralliju. Jā, tas skan varbūt ne pārāk korekti, taču tāds ir rallijs. Šīs nav šosejas sacīkstes, tāpēc rallija braucējiem vienmēr jābūt gataviem uz dažādiem negaidītiem pavērsieniem.''
Tanaks glābj savu auto. Foto: wrc.com
''Šoreiz avārija notika 100 metru attālumā no radio punkta. Mēs uzreiz uzzinājām par avāriju, kā arī zinājām, ka pilotiem nekas nekaiš un ka deg automašīna. Situācija bija kritiska, taču ko mēs varējām darīt? Uzreiz notikuma vietā lidoja divi helikopteri. Mēs redzējām pirmos attēlus, kur bija redzams, ka mašīna atrodas starp trasi un koplietošanas ceļu. Mums nebija iespēju izglābt šo auto. Trase palika brīva, tāpēc mēs gribējām palaist visas pirmās grupas (WRC) automašīnas. Ja Ots Tanaks neavarētu šajā pašā vietā, tā arī notiktu.''
Kā vēlāk atzina Tanaks, tad viņam neviens tajā vietā nav signalizējis, ka priekšā ir notikusi avārija un ka ir jābūt piesardzīgam.
Padona avārija:
Tanaka avārija: