Mihals Koščuško.
Poļu rallija braucējs Mihals Koščuško WRC rallijā pēdējo sezonu aizvadīja 2013.gadā. Iespējams, pilots būtu turpinājis rallija karjeru, taču Vācijas rallijā gūtā trauma liedza pilotam ātri atgriezties rallija sacensībās, kā rezultātā šobrīd viņš sacensības spiests vērot no malas.
Vienā no intervijām portālā rally.ua 2009.gada JWRC vicečempions un 2011.gada bronzas ieguvējs Koščuško atklāja, ka Ožjē ir ļoti talantīgs sportists, kuram daudz esot palīdzējis Lēbs. Tāpat polis piebilda, ka šobrīd ar VW cīnīties ir ļoti grūti, jo komandai esot iespaidīgs budžets.
Koščuško vienā no pēdējiem saviem WRC rallijiem. Foto: Robert Tuchowski
''Neviens nepiedzimst par čempionu. No jums tiek prasīts smags darbs, lai kādu dienu jūs varētu izmantot savu iespēju. Ožjē tas izdevās. Daudzus gadus viņš lieliski mirdzēja Peugeot Cup sacensībās Francijā, kur viņš pievērsa sev uzmanību. Pēc tam viņš saņēma vietējās federācijas atbalstu. Kad viņš ar ''Citroen'' brauca JWRC ieskaitē, vairākas reizes biju liecinieks tam, ka Sebastjans Lēbs piegāja pie viņa un deva padomu. Lēbs izaudzināja sev nopietnu konkurentu,'' saka Mihals Koščuško.
Uz jautājumu, kāpēc WRC čempionāts zaudē gan skatītāju, gan rūpnīcu komandu interesi, poļu sportists turpina. ''Automobiļu tirgū palicis mazāk naudas. Krīze no WRC rallija lika aiziet ''Subaru'', ''Ford'', ''Toyota''. Tikmēr konkurences līmenis tajā laikā bija krietni augstāks, un arī skatītājiem bija uz ko paskatīties. Tagad par titulu cīnās tikai ''Volkswagen'' un ''Hyundai''. Tagad spēcīgiem pilotiem nav vietas rūpnīcu komandās. Nākamgad WRC čempionātā atkal startēs ''Toyota'' un ''Citroen'', tāpēc jācer, ka tas dos pozitīvu rezultātu.''
Sebastjans Ožjē. Foto: Maciej Niechwiadowicz
Viens no iemesliem, kāpēc ''Volkswagen'' šobrīd ir tik spēcīgs, ir tās budžets. ''Tā runā, ka ''Volkswagen Motorsport'' budžets esot no 90 – 100 miljoniem eiro. Tā ir milzīga summa. Domāju, ka par tādu naudu var uzturēt Top klases futbola komandu. Piemēram, pagājušajā gadā Roberta Kubicas budžets bija līdz četriem miljoniem eiro. Atšķirība milzīga. Protams, trasē nesacenšas nauda, servisa mašīnas vai skaisti plakāti servisa parkā, taču visi redz un saprot, ka tam, kam vairāk naudas, lieliski atspoguļojas rezultātos,” nobeidz Koščuško, kurš piebilda, ka Polijā šobrīd nav tādas kompānijas, kura spētu kādam pilotam nodrošināt vietu rūpnīcas komandā.
Tikmēr franču portāls lequipe.fr, publicējot pagājušā gada labāk apmaksātos franču sportistus, desmitajā vietā ierindojis Ožjē, kurš esot nopelnījis 7,7 miljonus eiro. Līderis šajā rangā ir Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) spēlētājs Tonijs Pārkers (19,9 miljoni).