Foto: Hyundai Motorsport
Šogad pasaules rallija čempionāta (WRC) Meksikas rallijā noslēdzošajā dienā sportistiem bija jāveic 80 kilometrus garš posms, kas pēdējos 30 gados bija garākais posms WRC rallijos. Šis ātrumposms bija smags ne tikai pilotiem, bet arī automašīnām, taču, neskatoties uz to, visi vadošie WRC piloti sasniedza šī posma finišu. Ātrāko laiku uzrādīja Sebastjans Ožjē, kurš šo posmu veica 48 minūtēs un sešās sekundēs.
Kā pēc rallija atzina Meksikas rallija direktors Patriks Subervils, tad šis posms nākamajā gadā Meksikas rallijā vairs nebūs. ''Mēs tiešām pie šī posma vairs neatgriezīsimies. Esmu priecīgs, ka mēs to izmēģinājām. Vēl vairāk – esmu pārliecināts, ka organizatori spētu vēlreiz veiksmīgi sagatavot trasi, taču mēs atteicāmies no tās idejas.''
Foto: M-Sport
Kā vēlāk noskaidrojās, tad iemesls, kāpēc šis posms ir svītrots no nākamā gada kalendāra, ir problēmas ar loģistiku. Tiek ziņots, ka šis posms tika sadalīts trijās daļās (starts, vidus un finišs), kur katrā no daļām dežūrēja glābēji un drošības mašīnas.
''Godīgi sakot, tad šajā 80 kilometrus garajā posmā bija vairāk drošības mašīnu nekā rallija mašīnu (finišu šajā rallijā sasniedza 20 ekipāžas),'' ironizē Meksikas rallija direktors.
Tikmēr WRC promouters Olivers Cisla varēja atviegloti nopūsties, kad šis garais posms bija beidzies. ''No promoutera viedokļa šis 80 kilometrus garais posms ir krietni par garu. Viņš posmam nedod ne sportisko, ne komerciālo labumu. Vēl jo vairāk – tas neveicina konkurenci starp sportistiem. Tāpat izskatījās, ka piloti no savām mašīnām neizspieda maksimumu, bet gan vienkārši centās aizbraukt līdz finišam.''