Ari Vatanens. Foto: www.topgear.com
Kādā no Top Gear raidījumiem uz sarunu tika aicināta bijusi WRC leģenda Ari Vatanens, kurš savas karjeras laikā izcīnījis 500 uzvaras ātrumposmos, desmit uzvaras rallijos, kā arī 1981.gadā šis somu sportists kļuva par WRC čempionu.
Sarunas laikā Vatanens nāca klajā ar kādu visnotaļ interesantu risinājumu, kas varētu ralliju padarīt vēl aizraujošāku. ''Tad, kad piloti dodas uz Power Stage posmu, viņu laikus vajadzētu izdalīt ar desmit. Piemēram, ja pirms Power Stage posma Sebastjana Ožjē pārsvars pār tuvāko sekotāju ir 20 sekundes, tad pēc rezultāta izdalīšanas viņa pārsvars būtu tikai divas sekundes. Ja tu rallija laikā esi ceturtais, kur tu trešajai vietai zaudē minūti, bet piektās vietas ieguvēju apsteidz par minūti, tad tu slaisties un brauc piesardzīgi. Tu nedemonstrē savu labāko sniegumu, tāpēc arī nav nekādas drāmas. Šis priekšlikums visiem pilotiem liktu braukt maksimāli ātri no vārda – aiziet. Tas WRC sniegtu vairāk drāmas, kā arī tas sacīkstes padarītu notikumiem bagātākas,”
saka Ari Vatanens.
Foto: www.tumblr.com
''Ja mēs aplūkotu pēdējo 15 gadu statistiku, tad šāds risinājums, kuru mēs varētu ieviest, nebūtu bieži mainījis uzvarētājus. Tas mums ļautu saglabāt intrigu. Jūs taču nevēlaties zināt slepkavu Agatas Kristi grāmatā tās vidū, bet jūs to gribat uzzināt grāmatas pēdējā lapaspusē. Lūk, tādam ir jābūt sportam.”
Tāpat Vatanens nāca klajā ar vēl kādu piedāvājumu, kas ralliju padarītu lētāku un pieejamāku daudz vairākiem sportistiem. ''Jau pašos pamatos sportam ir jābūt pieejamam finansiāli. Kas notiktu, ja rallijs atgrieztos tikai pie aizmugures piedziņas? Amerikāņi ir ļoti labi, jo neskrien pakaļ jaunākajām tehnoloģijām, bet gan izmanto tās tehnoloģijas, kas ir pieejamas daudziem cilvēkiem. NASCAR pēdējā aplī bieži mainās līderi, un tādam ir jābūt mērķim. Ja visiem ir pieejamas aizmugures piedziņas automašīnas, tad kur ir problēma? Tad rallijā būtu daudz sānslīdes, kā arī tas būtu daudz lētāks,'' nobeidz Vatanens.
Jāatzīmē, ka Vatanens savu vienīgo čempiontitulu izcīnīja 1981.gadā, kad sportists brauca ar aizmugures piedziņas ''Ford Escort RS1800''.