Foto: Aigars Tīdmanis, www.go4speed.lv
Pagājušajā nedēļas nogalē Polijā norisinājās M-Sport rīkotie testi, kuros sportistiem no Baltijas šī gada Polijas WRC Superspeciālajā ātrumposmā Mikolajkos bija iespēja testēt jauno ''Ford Fiesta R2'' Turbo automašīnu. Šos testus M-Sport rīkoja saviem potenciālajiem klientiem, lai viņi varētu iepazīties ar mašīnu un dot savu vērtējumu. Šajos testos piedalījās vairāki Baltijas rallija braucēji, kuru vidū bija arī trīs latviešu pārstāvji - Ralfs Sirmacis, Aleksandrs Grīva un Mārtiņš Sesks.
Aleksandrs Grīva, Ralfs Sirmacis, Mārtiņš Sesks un Aigars Tīdmanis
Sākumā visus dalībniekus pa trasi izvizināja Sanders Pērns, kurš parādīja, kā ar šo auto jābrauc, bet pēc tam trasē devās visi dalībnieki, kuriem blakus sēdēja jau pieminētais Pērns.
Lai noskaidrotu, kā mūsu braucējiem gāja šajos testos un vai viņi ir apmierināti ar šo auto, to portāls jautāja katram braucējam.
Foto: Aigars Tīdmanis, www.go4speed.lv
''Man ļoti patika šī auto skaņa," iesāk Ralfs Sirmacis. ''Kad ieslēdza Launch control (starta kontrole), skaņa bija ļoti patīkama. Manuprāt, tā bija labāka nekā ''Mitsubishi Evo''. Par braukšanu kaut ko grūti teikt, jo maz sanāca izbraukt, tāpēc grūti sniegt objektīvu vērtējumu. Pēc nobrauktas vienas sezonas ar ''Peugeot 208 R2'', nebija nekas tāds, kas liktos kaut kāds kosmoss vai kaut kas nebijis. Ir braukts ar dažādiem auto, tāpēc grūti tā izcelt kaut kādas lietas. Vadāmība bija laba. Jauda? Pēc parametriem jaudai jābūt lielākai nekā ''Peugeot 208 R2'', taču šajos testos tā jauda nebija tik jūtama. Varbūt, braucot uz laiku, tas atspoguļotos, bet šajos testos to tā baigi nejutu. Kas man tiešām atstāja pozitīvu iespaidu, tad tu gandrīz visu laiku un visos līkumos vari braukt ar trešo pārnesumu. Domāju, ka, ja ar šo auto brauktu vairāk, es atrastu veidu, kā pat asākos līkumos ar šo auto varētu braukt ar trešo pārnesumu. Šim auto ļoti labi strādā antilāgs. Šis auto, salīdzinot ar parasto ''Fiesta'' vai ''Peugeot 208 R2'', nav jāmoka, jo šis auto iet pie jebkuriem apgriezieniem. Kopumā varu teikt, ka man patika braukt ar šo auto, kam ir gan savi plusi, gan arī savi mīnusi. Nezinu to konkrēti, bet, manuprāt, šī auto uzturēšanas izmaksas ir lielākas nekā citām bez turbo mašīnām. Lai varētu sniegt plašāku savu vērtējumu par šo auto, tad man būtu jānobrauc viens rallijs, jo šoreiz šis auto bija noregulēts tā, kā tas patīk igauņu braucējam Sanderam Pērnam. Man, piemēram, dažas lietas nepatika.''
Aleksandrs Grīva. Foto: Dynamic Sport
Foto: Aigars Tīdmanis, www.go4speed.lv
''Testi aizritēja ļoti veiksmīgi, tikai žēl, ka maz sanāca pabraukt,'' stāsta Mārtiņš Sesks. ''Kopā ceļā pavadījām 14 stundas, lai izbrauktu septiņas minūtes. Tas ir tāds fanātisma līmenis (smejas). Pēc tam smejoties spriedām, ka, ja šo izstāstītu kādam cilvēkam, kurš ar sportu maz saistīts, viņš gan jau prasītu, vai ar mums viss ir kārtībā. Taču kopumā pasākums bija ļoti foršs. Varbūt šo pasākumu īpašāku un nopietnāku padarīja tas, ka ap tevi bija cilvēki M-Sport jakās. Pēc testiem varu teikt, ka visas tās lietas, kas man nepatika vecajā Fiestā, ir uzlabotas jaunajā. Mašīna, kurai jaudas netrūkst, ļoti saprotama un labi vadāma. Personīgi man bija sajūtas tādas, it kā brauktu ar pilnpiedziņu. Pie šī auto ātri apradu. Varu teikt, ka ar šo mašīnu lēni braukt nevarēs. Taču pati foršākā lieta jau noteikti ir Launch Control un antilāgs, kas braukšanu padara vieglāku un patīkamāku. Vēl varu atzīmēt, ka jaunajā Fiesta iekšā nav tik skaļi kā vecajā. Vēl varu atzīmēt, ka šim auto bija uzlabota ātrumkārba, kā arī uzlaboti priekšējie amortizatori, lai gan vecajai Fiesta amortizācija arī nebija slikti (smaida). Šim modelim ir ļoti liels griezes moments, tāpēc tas "iet" visu laiku un piedod arī sīkās kļūdas, ko vecais modelis nepiedeva. Protams, pēc šādiem testiem ir jau āķis lūpā, bet saprotu, ka vēl mazliet ir jāprogresē un tad varētu pārkāpt jaunajā Fiesta. Gribu būt pilots, kurš ir ātrs ne tikai tehnikas dēļ, bet arī personīgā ātruma dēļ.''