profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Pilotiem un WRC menedžerei pēc Austrālijas rallija asas diskusijas par nakts ātrumposmu

Go4speed 28.09.2015 - 23:29 Pilotiem un WRC menedžerei pēc Austrālijas rallija asas diskusijas par nakts ātrumposmu
Foto: Volkswagen Motorsport

Austrālijas WRC rallija otrajā dienā noslēdzošais posms norisinājās tumsā, par ko vairums braucēju bija sašutuši. Ņemot vērā, ka rallijs norisinājās lielos putekļos, brīžiem pat trīs minūšu pauze bija par mazu, lai trasē pazustu putekļi. Tumsā šī situācija bija vēl bīstamāka, jo redzamība bija vēl sliktāka.

''Mēs jau pirms rallija sākuma organizatoriem teicām, lai viņi padomā par nakts posmu, jo varbūt tā nav labākā ideja? Uzskatu, ka nakts ātrumposmiem uz grants nav jābūt, jo no drošības viedokļa tas nav labi. It sevišķi šādā putekļainā rallijā,'' teica Sebastjans Ožjē.

Lai arī daudzi piloti atzina, ka šādos apstākļos ir ļoti bīstami braukt, rallija organizatori paziņoja, ka pa tumsu būs jābrauc arī 2016.gadā.


Foto: Citroen Racing

''Problēma šeit nav drošībā, bet gan ātrumā. Taču domāju, ka visiem ir laiks nomierināties,'' saka WRC menedžere Mišela Mutona. ''Tajā nakts ātrumposmā Mīke zaudēja līderpozīciju Sebastjanam Ožjē, bet, ja viņš būtu divas sekundes priekšā, tad man liekas, ka viņš neko neteiktu.''

''Saprotu, ka viņš visu laiku grib braukt ātrāk, taču tāpēc nevajag vainot visus apkārtējos. Jūs redzējāt onboard video no Heidona Padona auto? Viņš brauca aiz Mīkes. Tam, kuram tiešām visvairāk traucēja putekļi, tad tas bija Padons, taču tajā onboard putekļi nebija redzami.''

Tikmēr Mīke, kurš pēc nakts ātrumposma bija ārkārtīgi nikns un atteicās runāt ar medijiem, pēc Mutonas paziņojuma sociālajos tīklos ievietoja attēlu ar tā brīža redzamību, kas uzņemts no ekipāžas auto nakts posmā.


Foto: No sportista privātā arhīva

Tāpat Mutona piebilda, ka rezultāts, kuru naktī uzrādīja Ožjē, bija par divām sekundēm ātrāks par to laiku, kuru Ožjē tajā pašā posmā uzrādīja pa dienu. ''Ja viņiem traucēja putekļi, tad kā tas var būt, ka viņi naktī brauc ātrāk? Problēma ir pašos braucējos un viņu nepārliecībā, kas radās, kad parādījās tumsa. Viņi vienkārši nav pieraduši braukt tumsā, taču tā ir daļa no izaicinājuma.''

Tikmēr Hyundai komandas pilots Tjerī Noivils piebilda, ka visi piloti vēlas, lai Mutona, kura 1982.gadā kļuva par WRC vicečempioni, pati uz savas ādas izbauda mūsdienu WRC auto ātrumus.

''Daudz kas ir mainījies kopš tā laika, kad viņa pati brauca WRC,'' saka Tjerī Noivils. ''Tajā laikā ātrumi bija divas reizes mazāki, viņi izmantoja vecas riepas un cīņa norisinājās par minūtēm nevis par sekundes simtdaļām. Ne tikai es viņu aicinu pasēdēt WRC auto, bet to grib katrs no dalībniekiem. Visi grib parādīt atšķirību starp mūsdienu WRC.''


Foto: M-Sport

Tikmēr Mutona, atbildot uz Noivila izteikumiem, atzina, ka viņai tāda pieredze nav vajadzīga. ''Viņi domā, it kā es nezinu, kas notiek pie automašīnas stūres. Negrasos parakstīties tādām lietām, jo vadīt čempionātu nav atkarīgs no tā, vai tu zini, ko braucot jūt piloti.''

Jāatzīmē, ka rallija forumā kāds rallija fans salīdzināja dažus 1983.gada rallijus ar šī gada posmiem, un jāsecina, ka nav gluži tā, kā saka Noivils, ka ātrumi 1983.gadā esot bijuši krietni mazāki, jo vairākos tā laika rallija ātrumposmos sportisti trasē traucās ar vidējo ātrumu virs 130 km/h.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png