Mads Ostbergs. Foto: Citroen Racing
Portāls jau ziņoja, ka, pierakstot Austrālijas WRC posma trasi, kādā no ātrumposmiem smagu avāriju, saskrienoties ar smago automašīnu, piedzīvoja ''Citroen'' komandas pilots Mads Ostbergs, kurš vēlāk bija spiests izstāties no rallija. Joprojām forumos un sociālajos tīklos norit diskusija par un ap šo gadījumu.
Kā portālam autosport.com atzina Ostbergs, tad drošības karkass, kas bija viņa trases pieraksta mašīnai, esot izglābis ekipāžas dzīvību. Lai arī sākotnēji tika paziņots, ka šajā negadījumā ekipāža traumas neguva, vēlāk Ostbergs paziņoja, ka viņam ir ribu lūzums.
''Par laimi, mūsu trases pierakstu mašīna ir aprīkota ar pilnu drošības karkasu. Dažas no citām komandām lieto vieglāku drošības karkasu. Ja es šajā avārijas brīdī būtu bijis kādā no šīm mašīnām, kas aprīkotas ar vieglo drošības karkasu, tad man būtu beigas. Vieglais drošības karkass netiktu galā ar šādu triecienu,'' saka Mads Ostbergs.
Foto: facebook.com/MadsOstbergRally
Aplūkojot fotogrāfijas no avārijas vietas, daudzi pieļāva, ka Ostbergs, iespējams, braucis pa ceļa nepareizo pusi (Austrālijā kustība notiek pa kreiso pusi), jo pēc avārijas auto esot labajā pusē. Taču Ostbergs atklāja, kā notika šis negadījums.
''Daudzi cilvēki joprojām nesaprot, kas notika. Ja es censtos izvairīties no sadursmes pa kreiso pusi, tad būtu vēl sliktāk. Braukt uz labo pusi bija vienīgā iespēja.''
Ostbergs jau iepriekš izteicās, ka smagās automašīnas šoferis nebija lietas kursā par to, ka šeit sportisti iepazīstas ar rallija trasi. ''Smagās automašīnas šoferim nebija ne mazākās idejas, ka tobrīd notiek trases pierakstīšana. Es uzskatu, ka tas ir katastrofāli, ka cilvēki uz ceļa nezina, ka tobrīd notiek trases pierakstīšana. Taču viņš nepārkāpa ātrumu, jo mēs abi braucām ar apmēram 60 – 70 km/h lielu ātrumu. Mēs šajā brīdī bijām pirmā mašīna, kas pierakstījām trasi,'' turpina norvēģu pilots.
Foto: https://www.coffscoastadvocate.com.au
Tikmēr WRC menedžere Mišela Mutona nepiekrīt Ostberga ieteikumam par to, ka trases pierakstu mašīnas jāaprīko ar drošības karkasu. ''Manā uztverē šis bija parasts ceļa negadījums. Ja mēs tagad runājam par to, ka visām mašīnām, kas normālā ātrumā publiskos ceļos pieraksta trasi, nepieciešams aprīkot ar drošības karkasu, tad varbūt mums visas mašīnas aprīkot ar drošības karkasu? Nedomāju gan, ka tā jādara.''
Interesanti, ka Ostberga aizvietotājs Stefans Lefebrs arī piedzīvoja avāriju Austrālijas rallijā, iepazīstoties ar trasi. Viņa automašīnai bija mazāki bojājumi, lai arī esot notikusi frontāla sadursme.