Josts Kapito. Foto: www.rallye-magazin.de
Pēc tam, kad Meksikas WRC posmā avāriju piedzīvoja Ots Tanaks, pēc kā viņa automašīna noslīka, daudzi ierosināja veikt izmaiņas rallija drošībā. ''Pasaules rallija čempionāta ātrumposmos ir daudz bīstamu vietu. Manā skatījumā FIA būtu jāpiesaista, piemēram, Miko Hirvonena stūrmanis Jarmo Lehtinens (piedalījies 167 WRC rallijos) un jāieklausās viņa padomos. Drošībai ir jābūt pirmajā vietā. Būtu labi, ja Lehtinens varētu izbraukt visus ātrumposmus un dot savu vērtējumu. Viņš ir noslēdzis savu WRC karjeru, tāpēc uzskatu, ka viņam nebūs grūti saprast, kur un ko vajag izmainīt,'' pēc Meksikas posma teica Ots Tanaks.
Tanaka auto tiek izvilkts no ezera. Foto: Rally picture
Taču WRC čempions Sebastjans Ožjē uzskata, ka tagad nevajag ātri pieņemt sasteigtus lēmumus un mainīt noteikumus. ''Mēs braucam rallijā, kur vienmēr ir un būs vietas, kur mēs varam avarēt,'' iesāk Sebastjans Ožjē. ''Paņemsim par piemēru slaveno Montekarlo WRC posmu Col de Turini, kur ir ļoti daudz vietas, kur, ja tu noskrien no ceļa, tad rallijs tev ir beidzies. Visa gada laikā tādu bīstamu vietu ir daudzās vietās. Par laimi, mēs pēdējo gadu laikā esam spējuši izvairīties no smagām avārijām.''
''Protams, visi cenšas uzlabot drošības apstākļus automašīnā, bet, ja mēs raugāmies ceļu virzienā, tad tas ir rallijs. Jā, mēs varam kaut ko domāt par sienu ķīpām un līdzīgām lietām, bet tas, kas notika ar Tanaku, tas bija vienkārši nelaimes gadījums.''
Līdzīgās domās ir arī VW vadītājs Josts Kapito. ''Tā bija jauna situācija, jo auto noslīka. Vai tas nozīmē, ka mums tagad jāierīko GPS, kas strādā zem ūdens. Ja visas sezonas laikā ir divas vai trīs šādas līdzīgas vietas, tad varbūt labāk tur izvietot laivu ar glābējiem, jo tad mēs zināsim, ka tur ir droši. Tu nevari būt gatavs katrai lietai, kas pasaulē var notikt.''
Tanaka avārija:
Tanaka avārija: