Josts Kapito. Foto: Volkswagen Motorsport
Jau pavisam drīz startēs Montekarlo WRC rallijs, kurā, kā ja iepriekš ziņojām, startēs arī deviņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjans Lēbs. Kamēr Citroen šobrīd saka, ka šis Lēbam nākamgad būs tikai viens rallijs, VW komandas boss Josts Kapito paredz, ka Lēbs varētu startēt vairākos posmos, kas, raugoties no daudzu braucēju čempionāta kopvērtējuma pozīcijām, Lēbam un Citroen dotu lielas priekšrocības.
Vairākos rallijos piloti spiesti cīnīties ar lieliem putekļiem. Foto: ewrc.cz
Zināms, ka nākamgad visos WRC posmos pirmās divas dienas sportisti trasē dosies pēc savas tā brīža vietas WRC kopvērtējumā. Tikai svētdien braucēji startēs apgrieztā secībā, kas nozīmē to, ka tādos rallijos kā Meksikā, Argentīnā un citos, tā brīža čempionāta līderim būs praktiski neiespējami cīnīties par uzvaru, jo pirmās divas dienas nāksies attīrīt trasi un zaudēt daudz laika. Tas savukārt ļaus iegūt tiem braucējiem, kuri trasē dosies vēlāk.
Lēbs 2013.gada Argentīnas WRC posmā. Foto: ewrc.cz
''Tam braucējam, kurš kopvērtējumā būs līderis, trasē būs jādodas pirmajam, un viņam nebūs iespējams uzvarēt Meksikā. Šādos rallijos, ja komandas pieteiks citu braucēju, kā, piemēram, Lēba gadījumā, tad viņš uzvarēs šajā rallijā (Lēbam pirmās divas dienas būs ļoti laba starta pozīcija). Mēs esam dzirdējuši, ka Lēbs startēs Montekarlo WRC posmā, taču esmu pārliecināts, ka viņš brauks vairākos posmos (Runā, ka Lēbs kopā ar Peteru Solbergu varētu startēt atsevišķākā Citroen komandā). Domāju, ka viņš brauks trīs vai četros rallijos, kur viņš noteikti varēs palīdzēt Citroen izcīnīt daudz punktus,'' saka Josts Kapito.
VW vadītājs atzīst, ka šāda kārtība būs negodīga. ''Kas mani visvairāk uztrauc ir tas, ka, ja Lēbs uzvarēs trīs vai četros rallijos, viņš dosies prom, jo viņš nebrauks visu čempionātu. No malas cilvēki redzēs rezultātus un teiks, redz, šis puisis noteikti izcīnītu čempiontitulu, ja brauktu visu sezonu. Tas otrs (piemēram, Ožjē) sezonas beigās uzvarēja tikai tāpēc, ka tas (domāts Lēbs) nebrauca pilnu čempionātu. Šāds solis mazinās WRC čempionāta vērtību, par ko esmu brīdinājis FIA vadību.''
Foto: ewrc.cz
''Jā, mēs varētu kādā posmā, piemēram, Latvalu nolikt malā un viņa vietā paņemt citu braucēju, kurš tad trasē varētu doties no desmitās līdz 15.starta vietai. Tad būtu ļoti labi ceļa apstākļi, kas palielinātu iespējas uzvarēt. Bet, ko mēs varētu paņemt? Kurš no šī brīža braucējiem var pārspēt Lēbu, startējot no vienādām starta pozīcijām? Tādu braucēju šobrīd nav.''