Josts Kapito. Foto: www.facebook.com/volkswagenmotorsport
Pasaules rallija čempionāts (WRC) ir vieta, kur savā starpā sacenšas ne tikai piloti, bet arī lielās autoražotāju rūpnīcas. Protams, katram autoražotājam gribas, lai viņa vārds kopvērtējuma tabulās būtu augšgalā, tāpēc dažreiz sportisko pusi aizsedz taktiskās cīņas un dažādas viltības, kas līdzjutējiem neiet pie sirds.
Agrāk daudzos rallijos, kad uzvarētāja liktenis praktiski jau bija noskaidrots, komandas saviem braucējiem deva uzdevumu īpaši neskriet un censties saglabāt to labo vietu, lai izcīnītu vērtīgus punktus un nepieļautu kļūdas. Taču ir bijuši arī tādi gadījumi, kad braucējs apzināti spiests palaist garām savu komandas biedru, kas tajā brīdī skaitās komandas līderis un ir izdevīgākā pozīcijā.
Sebastjans Ožjē. Foto: www.facebook.com/volkswagenmotorsport
Šie gadījumi uz WRC meta negatīvu ēnu, jo agrāk bieži vien rallija pēdējā dienā starp vadošajiem braucējiem nebija nekādas cīņas. Par laimi, šogad šādas situācijas, kad kāds kaut ko apzināti laistu garām vai brauktu speciāli lēnāk (dažreiz pirms Power Stage posma braucēji brauc nedaudz lēnāk, lai taupītu riepas) nav novērotas.
Šobrīd WRC dominē VW, kas uzvarējuši visos piecos līdzšinējos rallijos. Pēdējā Argentīnas posmā ļoti pārliecinoši uzvarēja Jari Mati Latvala, kurš par minūti un 26 sekundēm apsteidza komandas biedru Sebastjanu Ožjē, bet gandrīz sešas minūtes Latvalam zaudēja Kriss Mīke. Pēc rallija daudzi uzskatīja, ka nākamajos rallijos, iespējams, VW brauks piesardzīgāk, jo iekrātais pārsvars ir gana liels, taču VW vadītājs Josts Kapito atzina, ka nekādā gadījumā nepieļaus, ka komanda izmantos taktiskās cīņas vai pavēles.
Foto: www.facebook.com/volkswagenmotorsport
''Mēs WRC startējam sporta un līdzjutēju dēļ,'' portālā autosport.com citēts Josts Kapito. ''Ja mēs tagad saviem pilotiem, kuri ir atrāvušies no konkurentiem, teiksim, lai viņi nomet ātrumu un saglabā savas vietas, tā būtu nodevība attiecībā pret skatītājiem.''
''Ja mēs tā darītu, tad kāda jēga skatītājiem būtu braukt uz sacensībām? Nevar vienkārši pateikt ''Labi, mēs esam drošā pozīcijā, tāpēc tagad čempionātu mierīgi novedīsim līdz galam.'' Ir kaut kas jādod pretim.''
Foto: www.facebook.com/volkswagenmotorsport
''Pats esmu nodarbojies ar autosportu, tāpēc tas, ko mēs darām, darām līdzjutējiem un sportam. Ja mēs izmantosim komandas pavēles, tad čempionāts zaudēs savu vērtību, jo cilvēki vairs tam nesekos līdzi. Komandu pavēles sportā nav pieņemamas. Tas nav godīgi attiecībā pret čempionātu.''
Jācer, ka šie vārdi apstiprināsies šīs un atlikušajās sezonās.