profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Nākamgad WRC bez komandu taktiskajām cīņām, bet ar alu un burgeriem

Mārtiņš Jankovskis 06.12.2013 - 19:05 Nākamgad WRC bez komandu taktiskajām cīņām, bet ar alu un burgeriem
Argentīnas rallija fani. Foto: ewrc.cz

Trešdien notika Pasaules motoru sporta padomes (WMSC) sēde, kurā tika apstiprinātas vairākas noteikumu izmaiņas pasaules rallija čempionātā (WRC). Cik tās būs efektīvas, to mēs noteikti uzzināsim vēlāk, bet izskatās, ka dažas izmaiņas varētu uzlabot WRC kvalitāti.


Dani Sordo. Foto: ewrc.cz

Iesākumā jāpaskaidro, kas īsti ir P1, P2 un P3 prioritātes braucēji. P1 ir paši svarīgākie braucēji, kuri brauc ar WRC mašīnām un pārstāv rūpnīcas vai privātās komandas, vai arī iepriekšējās divās sezonās absolūtajā kopvērtējumā ieņēma vietu pirmajā desmitniekā. P2 prioritātes braucēji ir iepriekšējo divu sezonu mazāko klašu uzvarētāji, kā arī tie, kuri pēc organizatoru viedokļa ir pietiekami ātri un kuriem ir rekomendācijas vēstule no nacionālās federācijas ar lūgumu iekļaut minēto braucēju šajā prioritātes grupā. Visi pārējie klašu dalībnieki tiks iekļauti P3 prioritātes braucēju grupā.


Foto: ewrc.cz

Palielināt WRC auditoriju un uzlabot servisa parku:
Nesen WRC promouters atzina, ka WRC mērķis līdz 2016. gada beigām ir sasniegt 1,2 miljardus lielu TV auditoriju, kas ir divreiz vairāk nekā šobrīd. Tāpat tiek domāts pie tiešraidēm un servisa parku uzlabojumiem. Promouters grib, lai pat brīžos, kad mašīnas ir trasē, servisa parkos norisinātos rosība, kur ralliju varētu vērot uz lielajiem ekrāniem, kā arī varētu iedzert kādu alus kausu un uzēst kādu burgeri. "Mēs gribam uzlabot servisa parku. Mēs gribam panākt to, ka brīdī, kad mašīnas nav vairs servisa parkā, cilvēki nāktu uz servisa parku, apsēstos, paņemt kādu aliņu, burgeri, un skatītos ātrumposmus uz lielajiem ekrāniem," saka WRC promouters.


Foto: ewrc.cz

Starta secība
Šogad pirms katra rallija norisinājās treniņbraucieni, pēc kā sekoja kvalifikācija, pēc kuras braucēji izvēlējās starta vietu rallija pirmajai dienai. Taču nākamgad šādas kvalifikācijas vairs nebūs ne asfalta, ne grants rallijos, līdz ar to varēs izbēgt no taktiskajām spēlītēm, kad braucēji rallija pirmās un otrās dienas beigās dažreiz apzināti zaudēja laiku, lai rallija nākamajā dienā trasē nedotos sākumā. Līdz ar to rallija pirmajā dienā P1 un P2 prioritātes sportisti trasē dosies pēc vietas čempionāta kopvērtējumā, bet rallija otrajā un trešajā dienā P1 un P2 prioritātes sportisti trasē dosies pēc rezultātiem, taču apgrieztā secībā. Piemēram, ja pēc pirmās dienas līderis būs Ožjē, tad viņš otrajā dienā trasē dosies ap 15. - 20. vietu, kad trase jau būs attīrīta un vairs nebūs tik slidena.


Foto: ewrc.cz

Rally 2 sistēma
Ja kāda no vadošajām ekipāžām izstāsies no rallija, bet būs gatava turpināt ralliju nākamajā dienā, tad tā attiecīgi nākamajā dienā startēs aiz P1 un P2 prioritātes braucējiem.

Rallija starts un finišs
Lai būtu konsekvence, nolemts, ka rallijiem jābūt vienāda formāta. Turpmāk ceturtdienās jābūt rallija atklāšanai, bet rallija pēdējam ātrumposmam (tie, kuri notiek Eiropā) jānotiek svētdien ap 12:00 dienā. Šim posmam, kura garumam jābūt ap desmit kilometriem, jābūt Power Stage, kurā var iegūt papildus punktus.


Sanders Pērns. Foto: ewrc.cz

Braucēju nozīmēšana
Tāpat tika pieņemts punkts, ka turpmāk ražotājiem, kuri cīnās par punktiem komandu ieskaitē, vairs nevajadzēs nosaukt vienu braucēju, kurš brauks visos WRC posmos, kā tas bija līdz šim. Tagad vadošais braucējs būs jāapstiprina vismaz desmit sacīkstēm. Uz šo punktu visvairāk uzspieda Citroen, kuri atzina, ka šobrīd WRC pietrūkst Top braucēju. Kā atzina vienas komandas menedžeris, tad pēc šī jauninājuma viņš tagad baidās par to, ka varētu atgriezties laiki, kad komandas uz konkrētiem posmiem pieaicina braucējus, kuri specializējas uz konkrētiem segumiem (Piemēram, Duvāls uz asfalta). Tikmēr organizatori šādā veidā cer, ka komandas uz atsevišķām sacīkstēm varētu piesaistīt pazīstamus braucējus, kam citādi nebūtu iespēja braukt WRC.


Karls Krūda. Foto: ewrc.cz

Šobrīd līdzīga situācija iepriekš paustajam piemēram ir ar Hyundai. Ja Tjerī Noivils brauks visos posmos, tad Juha Hanninens tikai dažos. Šobrīd zināms, ka soms startēs Zviedrijas WRC, kas viņam padodas ļoti labi, bet runā, ka Montekarlo WRC posmā Hyundai vienības sastāvā varētu braukt asfalta speciālists Dani Sordo, kuram pēdējos divos gados Montekarlo ir ļoti labi rezultāti (otrā un trešā vieta).

Jācer, ka šīs plānotās izmaiņas veiksmīgi strādās arī dzīvē, kas tādējādi WRC čempionātu padarīs vēl skatāmāku un interesantāku.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png