Hyundai Motorsport tehniskais direktors Fransuā-Havjērs Demeisons sarunā ar portālu DirtFish izklāstīja Korejas ražotāja pozīciju. Hyundai neapņemas piedalīties 2027. gada Pasaules rallija čempionātā (WRC), ja FIA neizdarīs izmaiņas noteikumos.
''Mēs gribētu būvēt nākotnes auto,'' sacīja Fransuā-Havjērs Demeisons. ''Taču mēs neesam pilnībā apmierināti ar 2027. gada noteikumiem. Ar pašreizējiem (2027. gadam paredzētajiem) noteikumiem mums ir grūti pieņemt jebkādus lēmumus. Pilnībā iekšdedzes dzinēja (ICE) auto-mobilis nav tas, ko tāds ražotājs kā Hyundai būtu gatavs reklamēt caur ralliju.''
Nākamais homologācijas cikls – WRC27 – plānots kā Rally1 aizstājējs no nākamās sezonas beigām. Jaunajiem auto, kuru izmaksu griesti būs 345 000 eiro, tiks saglabāta cauruļveida rāmja šasiju, bet virsbūves dizaina noteikumi tiks pabeigti līdz augustam. Kaut arī FIA sākotnēji paredz izmantot tikai ilgtspējīgi darbināmus iekšdedzes dzinējus no 2027. gada, nākotnē paredzēts ieviest alternatīvus piedziņas veidus, tostarp hibrīdus un elektroauto (EV).

Fransuā-Havjērs Demeisons (pa labi). Foto: Hyundai Motorsport
Uz jautājumu, vai Hyundai varētu piedalīties 2027. gadā, ja tiktu saglabāts tikai ICE, Demeisons atbildēja: ''Vēl viena problēma ir tā, ka 2027. gads mums ir par agru. Ne tikai mums. Šis auto tiek izstrādāts ar izmaksu griestiem, kas nozīmē, ka izstrādes un validācijas process ir daudz ilgāks. Auto jāprojektē gan pēc veiktspējas, gan jāņem vērā izmaksas. Parasti tiek veikti vairāki projektēšanas cikli, lai iekļautos budžetā. Tāds auto prasa laiku. Mums vienkārši nav laika to uzprojektēt, uzbūvēt un pietiekami notestēt, lai sāktu piecu gadu homologācijas periodu.''
Ko Hyundai vēlētos redzēt?
''Mēs vēlamies vairāk tehnoloģiju gan piedziņas sistēmā, gan citās automašīnas daļās – tam jābūt vairāk nekā vienkāršam ICE auto,'' atkārtoja Demeisons. ''Ir grūti pārliecināt Korejas vadību ieguldīt lielu naudu čempionātā, kurā nav iespējams reklamēt neko no tehnoloģijām. Hyundai ir ļoti svarīgi popularizēt savu vieglo automobili un tehnoloģijas. Mēs nepieņemsim nekādu lēmumu, kamēr nezināsim, kurp virzās WRC. Ja FIA grib Hyundai saglabāt čempionātā, kaut kas būs jāmaina.''
WRC Promoter sporta direktors Peters Tūls tomēr ir optimistisks par Hyundai palikšanu: ''Neiedziļinoties detaļās, varu teikt, ka visi runā savā starpā un visas idejas ir uz galda – sarunas ir labas,'' sacīja Tūls. ''Esmu pārliecināts. Nevaru runāt Hyundai vārdā, bet ticu, ka viņi paliks.''

Foto: Hyundai Motorsport
FIA plāno risināt Hyundai bažas par piedziņas sistēmu, bet ne līdz 2027. gadam. FIA galvenais tehniskais vadītājs Havjērs Mestelāns Pinons sacīja: ''Sākumā noteikumi paredz tikai ICE. Kādā brīdī mēs tos atvērsim arī citiem risinājumiem, kā paredzēts noteikumos – tā saucamā elastība. Neviens šobrīd nevar droši pateikt, kāda būs nākotne – ICE, hibrīdi, EV. Mums jāveido ilgtermiņa noteikumi. Ja pēc pieciem gadiem būs vajadzīgas izmaiņas, mēs tās veiksim. Bet šobrīd nevaru pateikt, kad noteikumi tiks atvērti EV vai hibrīdiem.''
Pinons paskaidroja, kāpēc FIA uzskata ICE par labāko īstermiņa risinājumu, un uzsvēra, ka EV tehnoloģiju var reklamēt citos čempionātos. ''Mūsu uzdevums šobrīd rallijā ir nodrošināt šovu. Tāpēc uzskatām, ka ICE īstermiņā ir labākā izvēle,'' viņš piebilda. ''Ja ražotājs grib reklamēt EV vai ūdeņradi, tad ir tādi čempionāti kā Extreme H vai WEC. EV – Formula E. Mēs saprotam, ka nākotni paredzēt ir ļoti grūti, tāpēc jau šobrīd paredzēta iespēja iekļaut baterijas, ūdeņradi vai hibrīdu šasijā. Mums jāparedz nākotne, pat, ja tā ir gandrīz neprognozējama. Tāpēc mēs nodrošinām šo elastību.''
