Foto: Hyundai Motorsport
Trešdien ar Shakedown posmu startējis Kenijas WRC rallijs.
Pēc pirmā brauciena pasaules rallija čempionāta braucēji lika noprast, ka viņi šonedēļ, visticamāk, boikotēs ātrumposma beigu intervijas angļu valodā.
Atgādināsim, ka Hyundai braucējam Adrien Fourmaux tika uzlikts 10 000 eiro naudas sods un 20 000 eiro nosacīts naudas sods par lamāšanos pēc finiša intervijas laikā Zviedrijas rallijā. Sportists pēc noslēdzošā ātrumposma tiešraides laikā pateica, ka viņš izgāza sestdienu ''I f….d up yesterday''. Francūzis kļuva par pirmo braucēju, kurš tika sodīts saskaņā ar FIA jauno autosporta kodeksu par ''nepiedienīgu valodu''.
Vēlāk WRC braucēji un stūrmaņi ar pasaules rallija braucēju alianses (World Rally Drivers Alliance - WoRDA) nāca klajā ar paziņojumu, kurā iebilda pret FIA veiktajiem pasākumiem, kas paredz sodīt braucējus par lamāšanos. WRC braucēji aicināja sazināties ar FIA prezidentu Mohammedu Ben Sulajemu, lai rastu ''steidzamu risinājumu'' pēc vadošās organizācijas soļa sodīt braucējus par lamāšanos.
WRC braucēju paziņojumā tika teikts, ka sportistiem ''ir jāievēro tiesneša lēmums'' un viņu pienākums sadarboties ar ieinteresētajām pusēm, lai ''popularizētu'' un ''paaugstinātu'' sporta veidu. Tomēr WoRDA stingri iebilst pret FIA noteikto aizliegumu lamāties, norādot, ka ''sankciju bardzība, kas tiek piemērota par nelieliem, atsevišķiem un netīšiem valodas pārkāpumiem'', ir sasniegusi ''nepieņemamu līmeni''.
Pēc Kenijas WRC pirmā Shakedown brauciena Elfins Evans un Tjerī Noivils izvēlējās runāt savā dzimtajā valodā, kamēr Takamoto Katsuta uz sev uzdoto jautājumu parādīja īkšķi uz augšu. "Šajā nedēļas nogalē no mums būs ļoti maz komunikācijas. Esam vīlušies, ka kopš Zviedrijas un Formo naudas soda mums nav bijis vairāk komunikācijas ar FIA. Vienbalsīgi nolēmām, ka finišā mēs nerunāsim, izņemot garākā ātrumposma finišu," teica Tjerī Noivils.
''Diemžēl šajā nedēļas nogalē no manis tik daudz komentārus nedzirdēsiet, bet, ja tas ir tas, kas mums jādara, lai kaut ko mainītu, mēs to darīsim,'' tā Kalle Rovanpera.
''Diemžēl šoreiz mums jāuzvedas mazliet citādāk. Manuprāt, [pirmie] braucēji izskaidroja situāciju. Kā jau šeit var redzēt, adrenalīns posma beigās var būt diezgan augsts, tāpēc diemžēl attiecībā uz pēdējām darbībām mēs nevaram sniegt nekādus komentārus pēc ātrumposma finiša, kamēr tas braucējiem atkal nebūs ērti. Šobrīd tas ir tā, kā ir. Cerams, ka risinājums drīzumā tiks rasts un mēs varēsim atgriezties pie ierastās kārtības,'' tā Ots Tanaks.