profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

M-Sport: Lai arī mums ir jaunie noteikumi, tas nenozīmē, ka būs vairāk komandu

Go4speed 21.02.2025 - 08:30 M-Sport: Lai arī mums ir jaunie noteikumi, tas nenozīmē, ka būs vairāk komandu
Ričards Milleners, Kajs Lindstrēms un Sirils Abitebuls. Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

2027. gadā, kad stāsies spēkā jaunie tehniskie noteikumi, WRC sāksies jauna ēra. FIA Pasaules autosporta padome pagājušā gada decembrī nolēma, ka, sākot ar 2027. gadu, WRC mērķis būs ievērojami samazināt izmaksas. Tas ir bijis ilglaicīgs mērķis, jo sacensības augstākajā kategorijā tika uzskatītas par pārāk dārgām.

Saskaņā ar jaunajiem noteikumiem, sākot ar 2027. gadu augstākās kategorijas rallija automašīnas ražošanas izmaksas tiks ierobežotas līdz 345 000 eiro, kas ir krass samazinājums salīdzinājumā ar pašreizējo situāciju, kad Rally1 automašīnas izmaksas tiek lēstas aptuveni viena miljona eiro apmērā.


Foto: Honza Froněk

''M-Sport Ford'' komandas vadītājs Ričards Milleners nav pārliecināts par to, kādā virzienā šie jaunie noteikumi attīstīs rallija sportu, taču viņš uzskata, ka iecere ir pareiza. ''Nezinu, kā būs ar jaunām automašīnām. Ir labi, ka mums ir vīzija un noteikumi, bet nākamie trīs vai četri mēneši, manuprāt, būs ļoti svarīgi, jo izveidot auto līdz 2027. gadam būs diezgan grūti, un esmu pārliecināts, ka arī citi teiks to pašu. Lai gan mums ir noteikumi, tas nenozīmē, ka mums būs daudz komandu. Tātad redzēsim. Taču mēs vismaz esam panākuši zināmu progresu pareizajā virzienā,'' pārdomās dalījās Ričards Milleners.

Uzbūvēt augstākās klases rallija automašīnu par summu, kas nepārsniedz 345 000 eiro, būs ievērojams izaicinājums. Lielākais jautājums ir, vai šādi lēti automobiļi joprojām būs pietiekami aizraujoši un vai to veiktspējas ziņā būs izteikta atšķirība no Rally2 automobiļiem. ''Manuprāt, tas ir ļoti ambiciozs mērķis,'' atzina Milleners. ''Lai gan mums ir izstrādāta sistēma, vēl ir diezgan daudz lietu, kas jāpilnveido, jāgroza un jāmaina. Es domāju, ka joprojām notiek neliela diskusija - vai tas, kas ir ierosināts, ir pietiekami labs kā augstākās kategorijas automobilis? Un vai mēs esam pārliecināti, ka vēlamies tieši konkurēt ar Rally2, vai tomēr vēlamies kaut ko pavisam citu? Tāpēc, iespējams, vēl ir jārunā,'' turpina Milleners.


Foto: Vladislav Maschl

Jauno noteikumu mērķis ir piesaistīt WRC vairāk ražotāju. Ilgus gadus čempionātā ir bijušas tikai divas rūpnīcas komandas - ''Toyota'' un ''Hyundai''. Cerams, ka tagad tas mainīsies. Izmaksu samazināšana atvieglos dzīvi tādām privātām komandām kā M-Sport, bet vai ar to pietiks, lai piesaistītu jaunus ražotājus? ''Domāju, ka tas ir atkarīgs no tā, cik daudz komandu apņemas piedalīties 2027. gadā. Ja nav iespējas apņemties 2027. gadam, tad, iespējams, tas dos vairāk laika, lai pielāgotu noteikumus 2028. gadam. Tāpat notiek arī diskusijas par iespējamo WRC rīkotāja pārdošanu, un, ja tas notiktu, tas varētu arī dažādi ietekmēt situāciju. Ja kāds nāks ar citu virzienu vai finansējumu čempionāta popularizēšanai, tas varētu ietekmēt arī tehniskos noteikumus. Tāpēc, lai gan viss it kā virzās pareizajā virzienā, šobrīd joprojām ir daudz neskaidrību, un, tā kā neviens vēl nav parakstījis konkrētu līgumu, mums ir jāgaida un jāskatās, kas notiks,'' viņš noslēdz.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png