profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Tanaks: Šī gada Rally1 automašīnas ir tādas, kādām jābūt rallija mašīnām

Go4speed 23.01.2025 - 00:31 Tanaks: Šī gada Rally1 automašīnas ir tādas, kādām jābūt rallija mašīnām
Foto: www.facebook.com/otttanakfanpage

2025. gada pasaules rallija čempionāta (WRC) specifikācijas automašīnas bez hibrīda piedziņas ir daudz vienkāršākas un daudz vieglāk vadāmas, uzskata ''Hyundai Motorsport'' pilots Ots Tanaks.

Šogad WRC čempionātā Rally1 klases braucēji startē bez hibrīda sistēmas. Lai arī tas nozīmē, ka automašīnām ir par apmēram 130 zirgspēkiem mazāk, tajā pašā laikā tās būs par apmēram 100 kg vieglākas. Lai gan kopumā automašīnas būs kļuvušas lēnākas, līdzjutējiem trases malā vai pie ekrāniem ātruma atšķirību diez vai izdosies pamanīt. Toyota tehniskais direktors Toms Faulers atzina, ka ''Tas ir mazāk nekā sekunde uz kilometru. Ar neapbruņotu aci izmaiņas būs nemanāmas. Šie automobiļi joprojām izspiedīs apmēram 400 ZS, un tie joprojām gūs labumu no ievērojama līmeņa aerodinamikas.''

Tanaks uzskata, ka šīs jaunākās Rally1 automašīnas specifikācija ir tāda, kādai vajadzētu būt rallija automašīnai, jo jaudas samazinājums ir padarījis automašīnu ne mazāk aizraujošu braukšanā.

''Tas bija milzīgs darbs, lai pielāgotu automašīnu noteikumu izmaiņām,'' saka 2019. gada WRC čempions Ots Tanaks. ''Rallija automašīnas koncepcija atkal ir daudz vienkāršāka, jo iepriekš mums bija visdažādākās stratēģijas, un tad mums bija jāspēlē ar hibrīdu, kā un kad to izmantot katrā ātrumposmā, kā arī tas jātzīmē mūsu stenogrammā. Tagad tas viss ir atgriezies pie pavisam vienkāršas automašīnas, un tādas, kāda tā bija pirms vairākiem gadiem.''


Foto: Vladislav Maschl

''Tās ir daudz vienkāršākas. Manuprāt, ir nedaudz vieglāk vadīt automašīnu. Vadīšanas ziņā man tas patīk. Šis auto ir tāds, kādam jābūt rallija automobilim. Automašīna ir vieglāka, kas ir lieliski, jo autosportā svars nozīmē daudz, un, ja automašīna ir vieglāka, tā ir rotaļīgāka, kas ir pozitīvi. Jā, mēs zaudējām vienu milimetru uz restriktora (no 36 uz 35 mm), kas braucējam nav tik pozitīvi, taču kopumā koncepcija nav slikta.''

Neraugoties uz daudzajām nezināmajām izmaiņām par jaunajām Hankook riepām, Tanaks 2025. gada sezonas sākumā, salīdzinot ar pagājušo gadu, savā i20 N automobilī jūtas labāk nekā pagājušajā gadā.

''Pirmkārt, mēs noteikti jūtamies daudz komfortablāk, uzsākot sezonu, nekā pērn. Mēs jau pazīstam automašīnu un komandu, un mēs noteikti esam daudz labāk sagatavojušies nekā pirms gada. Automašīnā jūtos diezgan labi, un it īpaši pagājušā gada beigās uz asfalta  patiešām jutos labi automašīnā. Man bija daudz lielāka pārliecība.''

''Montekarlo ir rallijs, kas agrāk varbūt patika nedaudz vairāk. Hibrīdlaikā tas ir bijis prasīgs. Esmu braucis dažādās komandās, tāpēc katru gadu sanāca braukt jaunā automašīnā ar jaunu komandu. Tas bija izaicinājums tādā veidā sākt sezonu. Šogad, atgriežoties tajā pašā automašīnā, mums ir mācība no pagātnes, tāpēc tas ļoti palīdz.''

PIEDALIES RALLY BUHARIKI WRC PROGNOŽU SPĒLĒ!
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png