Foto: Red Bull Content Pool
Aizvadīta 2024.gada pasaules rallija čempionāta (WRC) sezona, kura ieies vēsturē ar to, ka pirmo reizi WRC vēsturē viens no posmiem notika Latvijā.
Līdz ar to ir laiks, lai kopā atskatītos uz šī gada WRC statistikas ailēm, izmantojot juwra.com datus. Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, vienā no nominācijām pirmā vieta ''Tet Rally Latvia''.
Uzvaru skaits:
Pavisam kopā šogad WRC tika aizvadīti 13 posmi, kur par čempionu pirmo reizi kļuva Tjerī Noivils. 13 posmos uzvaras svinēja seši dažādi piloti. Visvairāk uzvaras izcīnīja Kalle Rovanpera (4), kurš startēja tikai septiņos posmos. Jāatzīmē, ka visas uzvaras soms izcīnīja grants rallijos, izmantojot savu lielisko starta pozīciju. Trīs uzvaras izcīnīja Sebastjans Ožjē, kamēr WRC čempionam Noivilam tikai divi panākumi.
Pjedestāli:
Stabilitāti kārtējo reizi nodemonstrēja Elfins Evans, kuram, tāpat kā Ožjē, septiņi goda pjedestāli. Ja Evans izcīnīja septiņus goda pjedestālus 13 rallijos, tad Ožjē to paveica desmit rallijos. Sešus goda pjedestālus sasniedza Noivils un Ots Tanaks. Komandu ieskaitē labākā bija Toyota, kuras braucēji 19 reizes kāpa uz goda pjedestāliem.
Izcīnītie punkti:
Tikai diviem braucējiem šogad izdevās izcīnīt punktus visos rallijos. To paveica Adriens Formo un Noivils, kamēr 12 reizes punktos finišēja Evans un Takamoto Katsuta. Mārtiņam Seskam trīs rallijos divas reizes izdevās finišēt punktos. Pavisam kopā punktus izcīnīja 33 dažādi braucēji.
''Power Stage'' punkti:
Visvairāk punktus šogad Power Stage izcīnīja Noivils (45), kuram sekoja Tanaks (35). Pavisam kopā šogad Power Stage punktus spēja izcīnīt deviņi braucēji. Jāatzīmē, ka, ja "neskaitītu Power Stage" punktus, tad WRC kopvērtējuma pirmās divas vietas nemainītos (Noivils un Evans), bet uz trešo vietu pakāptos Ožjē, kamēr Tanaks atkristu uz ceturto.
1. | T.Noivils | 45 |
2. | O.Tanaks | 35 |
3. | S.Ožjē | 24 |
3. | T.Katsuta | 24 |
5. | E.Evans | 22 |
6. | A.Formo | 17 |
6. | K.Rovanpera | 17 |
Ātrumposmu uzvaras:
Visvairāk uzvaras šī gada ātrumposmos izcīnīja Ožjē (51), kuram sekoja Noivils (48) un Rovanpera (47). Pavisam kopā uzvaras ātrumposmos izcīnīja 13 dažādi braucēji. Divas reizes to ''Tet Rally Latvia'' paveica Seska ekipāža. Pārliecinoši labākais Power Stage bija Noivils, kurš piecas reizes bija ātrākais. Tikmēr komandu ieskaitē visvairāk uzvaras ātrumposmos izcīnīja Toyota braucēji (139).
Rallija līderis:
Ja aplūko kategoriju ''Rallija līderis'', tad pārliecinoši pirmais ir Rovanpera, kurš bija līderis 78 ātrumposmos. Viņam seko Ožjē (43) un Noivils (39). Arī komandu ieskaitē dominē Toyota, kuras braucēji bija līderi 153 ātrumposmos.
Ja aplūko kategoriju ''Rallija līderis'', tad pārliecinoši pirmais ir Rovanpera, kurš bija līderis 78 ātrumposmos. Viņam seko Ožjē (43) un Noivils (39). Arī komandu ieskaitē dominē Toyota, kuras braucēji bija līderi 153 ātrumposmos.
Vidējie rallija ātrumi:
Kā jau tas ierasts, tad visātrākais rallijs WRC kalendārā ir Somijas rallijs, kur šogad sacensību uzvarētāja Ožjē vidējais ātrums bija 125,89 km/h. Otrs ātrākais bija ''Tet Rally Latvia'', kur Rovanperas vidējais ātrums bija 118,63 km/h. Lēnākais rallijs šī gada WRC kalendārā bija Grieķijas posms (84 km/h).
Ekipāžu skaits WRC posmos:
Visvairāk dalībnieku šogad startēja Sardīnijas WRC, kur uz starta izgāja 79 ekipāžas. Otrajā vietā Somijas rallijs, kurā startēja 76 ekipāžas. Vismazāk dalībnieku startēja Kenijas WRC, kur uz starta izgāja 28 ekipāžas. Latvijas posmā, kas debitēja WRC, startēja 38 ekipāžas.
Visvairāk dalībnieku šogad startēja Sardīnijas WRC, kur uz starta izgāja 79 ekipāžas. Otrajā vietā Somijas rallijs, kurā startēja 76 ekipāžas. Vismazāk dalībnieku startēja Kenijas WRC, kur uz starta izgāja 28 ekipāžas. Latvijas posmā, kas debitēja WRC, startēja 38 ekipāžas.
Ātrākie ātrumposmi:
Ja līdz šim pārsvarā starp ātrākajiem ātrumposmiem lielākoties dominēja (un dominē) Somijas rallija posmi, tad šogad visātrākais ātrumposms bija ''Tet Rally Latvija'' ietvaros. Sestdienas ''Dinsdurbe'' posmā (6,64 km), ko sportisti veica tikai vienu reizi, ātrākais bija Sebastjans Ožjē, kurš šo posmu veica 2:54.4. Francūzis šo posmu veica ar vidējo ātrumu 137,1 km/h! Jāpiebilst, ka Top 8 braucēji finišēja 2,7 sekunžu robežās! Pēc posma gandrīz vairums braucēju atzina, ka posms esot bijis pārāk īss, taču viņi to esot kārtīgi izbaudījuši.
Otrs ātrākais šogad bija Somijas ''Västilä 2'' ātrumposms (18.94 km), kuru Kalle Rovanpera veica ar vidējo ātrumu 136.7 km/h. Arī trešais un piektais ātrākais dops šogad tika veikts Somijā, bet sestais ātrākais posms šogad tika veikts ''Vecpils 2'' ātrumposmā, kur Rovanpera 12.64 km posmu veica ar vidējo ātrumu 133.8 km/h. ''Šis bija neticami ātrs ātrumposms,'' pēc finiša teica astoņkārtējais WRC čempions Ožjē. Jāatzīmē, ka pagājušajā gadā ātrākais ātrumposms tika aizvadīts Somijā (Lankamaa 1), kur vidējais ātrums bija 142.97 km/h.
Ja līdz šim pārsvarā starp ātrākajiem ātrumposmiem lielākoties dominēja (un dominē) Somijas rallija posmi, tad šogad visātrākais ātrumposms bija ''Tet Rally Latvija'' ietvaros. Sestdienas ''Dinsdurbe'' posmā (6,64 km), ko sportisti veica tikai vienu reizi, ātrākais bija Sebastjans Ožjē, kurš šo posmu veica 2:54.4. Francūzis šo posmu veica ar vidējo ātrumu 137,1 km/h! Jāpiebilst, ka Top 8 braucēji finišēja 2,7 sekunžu robežās! Pēc posma gandrīz vairums braucēju atzina, ka posms esot bijis pārāk īss, taču viņi to esot kārtīgi izbaudījuši.
Otrs ātrākais šogad bija Somijas ''Västilä 2'' ātrumposms (18.94 km), kuru Kalle Rovanpera veica ar vidējo ātrumu 136.7 km/h. Arī trešais un piektais ātrākais dops šogad tika veikts Somijā, bet sestais ātrākais posms šogad tika veikts ''Vecpils 2'' ātrumposmā, kur Rovanpera 12.64 km posmu veica ar vidējo ātrumu 133.8 km/h. ''Šis bija neticami ātrs ātrumposms,'' pēc finiša teica astoņkārtējais WRC čempions Ožjē. Jāatzīmē, ka pagājušajā gadā ātrākais ātrumposms tika aizvadīts Somijā (Lankamaa 1), kur vidējais ātrums bija 142.97 km/h.
WRC čempioni:
2024 |
|
T.Noivils |
Hyundai i20 N Rally1 |
2023 | K.Rovanpera |
Toyota GR Yaris Rally1 | |
2022 | K.Rovanpera | Toyota GR Yaris Rally1 | |
2021 | S.Ožjē |
Toyota Yaris WRC | |
2020 | S.Ožjē | Toyota Yaris WRC | |
2019 | O.Tanaks | Toyota Yaris WRC | |
2018 | S.Ožjē | Ford Fiesta WRC | |
2017 | S.Ožjē | Ford Fiesta WRC | |
2016 | S.Ožjē | Volkswagen Polo R WRC | |
2015 | S.Ožjē | Volkswagen Polo R WRC | |
2014 | S.Ožjē | Volkswagen Polo R WRC | |
2013 | S.Ožjē | Volkswagen Polo R WRC | |
2012 | S.Lēbs | Citroën DS3 WRC | |
2011 | S.Lēbs | Citroën DS3 WRC | |
2010 | S.Lēbs | Citroën C4 WRC | |
2009 | S.Lēbs | Citroën C4 WRC | |
2008 | S.Lēbs | Citroën C4 WRC | |
2007 | S.Lēbs | Citroën C4 WRC | |
2006 | S.Lēbs | Citroën Xsara WRC | |
2005 | S.Lēbs | Citroën Xsara WRC | |
2004 | S.Lēbs | Citroën Xsara WRC | |
2003 | P.Solbergs | Subaru Impreza WRC 2003 | |
2002 | M.Gronholms |
Peugeot 206 WRC | |
2001 | R.Bērns | Subaru Impreza WRC 2001 | |
2000 | M.Gronholms | Peugeot 206 WRC |