Malkolms Vilsons. Foto: Scanpix / TT News Agency
Nesen tika apstiprināti ilgi gaidītie jaunie WRC tehniskie noteikumi, kas stāsies spēkā 2027. gadā. Kā jau ziņojām iepriekš, tad 2027.gadā nākamās paaudzes pasaules rallija čempionāta noteikumu pamatā būs Rally2 specifikācijas automašīnas ar cauruļveida rāmja šasiju, kā arī augstākās klases automašīnās tiks izmantoti Rally2 dzinēji, transmisija un bremzes. Tāpat noteikts, ka jauno WRC mašīnu izmaksas nedrīkstēs pārsniegt 345 tūkstošus eiro, kas ir aptuveni trīs reizes mazāk nekā maksā pašreizējie ''Rally1'' spēkrati.
Taču gan Hyundai, gan Toyota pasaules rallija čempionāta komandu vadošie pārstāvji brīdināja, ka 2027. gada WRC tehnisko noteikumu priekšlikumā iekļautais izmaksu ierobežojums (345 000 eiro) nav reālistisks. ''Šobrīd tiek runāts par 350 000 eiro - es nedomāju, un lielākā daļa ražotāju tā nedomā, ka to ir iespējams paveikt. Domāju, ka absolūtais minimums būs 400 000 eiro,'' teica Hyundai WRC programmas vadītājs Kristians Lorē.
Foto: Jouni Laakso
Tikmēr ''M-Sport Ford WRT'' rīkotājdirektors uzskata, ka jaunās izmaiņas ir solis pareizajā virzienā. ''Domāju, ka apstiprinātie noteikumi ir pareizais ceļš WRC. Mums ir vajadzīgi jauni dalībnieki, vairāk komandu un braucēju, kas sacenšas augstākajā līmenī, un šie 2027. gada noteikumi to veicinās. Tas ļaus mums dot iespēju vairāk jauniem braucējiem, kas ir būtiski sporta veida ilgtermiņa panākumiem, un ir arī ļoti svarīgi, ka mēs padarīsim WRC pieejamāku, ļaujot komandām sacensties līdzās ražotājiem,'' tā Malkolms Vilsons.