profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

WRC komandas brīdina, ka 2027. gada automašīnu izmaksu griesti nav reālistiski

Go4speed 12.12.2024 - 00:06 WRC komandas brīdina, ka 2027. gada automašīnu izmaksu griesti nav reālistiski
Jari Mati Latvala un Sirils Abitebuls

Gan Hyundai, gan Toyota pasaules rallija čempionāta komandu vadošie pārstāvji ir brīdinājuši, ka 2027. gada WRC tehnisko noteikumu priekšlikumā iekļautais izmaksu ierobežojums (345 000 eiro) nav reālistisks.

2027. gada WRC tehnisko noteikumu izklāstā FIA ieteica, ka jauno automobiļu izmaksu maksimālā robeža ir 345 000 eiro, kas sasniedzama, vienkāršojot vairākas detaļas, tostarp dzinējus, transmisiju un bremzes, kas pārņemtas no Rally2 noteikumiem, vienlaikus atsakoties no MacPherson balstiekārtām.

Neraugoties uz dažu piedāvāto jauno automobiļu elementu samazināšanu līdz Rally2 specifikācijai, Hyundai WRC programmas vadītājs Kristians Lorē ir brīdinājis, ka piedāvātais 2027. gada automobiļu izmaksu ierobežojums joprojām nav reālistisks mērķis.


Kristians Lorē. Foto: Hyundai

''Šobrīd tiek runāts par 350 000 eiro - es nedomāju, un lielākā daļa ražotāju tā nedomā, ka to ir iespējams izdarīt,'' portālam DirtFish saka Kristians Lorē. ''Es domāju, ka absolūtais minimums būs 400 000 eiro.''

''Ziniet, es dzirdēju, ka Yaris Rally2 šobrīd maksā aptuveni 320 000 eiro. Ja cilvēkiem ir nauda 320 000 eiro vērtai automašīnai, kas spēj braukt tikai Rally2 līmenī, tad, esmu pārliecināts, ka viņi ieguldīs 400 000 eiro automašīnai, kas spēj braukt Rally1. Es domāju, ka tas [regulas priekšlikums] ir solis pareizajā virzienā. Koncepcija ir pareiza, bet vēl ir daudz detaļu, kas ir jāsakārto.''


Lai gan arī Toyota komandas vadītājs Jari-Mati Latvala piekrita, ka izmaksu ierobežojums ir nepieciešams augstākā līmeņa WRC automašīnām, viņš arī uzsvēra, ka ierosinātais skaitlis ir pārāk zems, lai būtu reālistisks.


Jari-Mati Latvala. Foto: Toyota

''Es domāju, ka mums vienkārši ir jābūt ļoti stingriem ar šo jautājumu un mums ir jāturpina uzturēt zems cenu līmenis,'' saka Jari-Mati Latvala. ''Mērķis patiešām ir tāds, lai automašīnas cena nebūtu pārāk augsta. Tas man ir būtisks aspekts. Rally2 cena ir aptuveni 300 000 eiro; bet ''Rally1'' nevajadzētu pārsniegt 500 000 eiro. Man tā ir robeža. Nevar pārsniegt pusmiljonu. Tā ir absolūta robeža. Bet lieta ir tāda, ka arī Rally2 cenām ir jāpaliek nemainīgām. Jo mēs jau sākam atrasties uz robežas ar Rally2 cenām.''

Pašreizējais plāns paredz, ka Rally2 automobiļu homologācija tiks pārtraukta 2026. gada beigās, un pēdējais Rally2 homologācijas derīguma gads beigsies 2030. gadā, atkarībā no automobiļa.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png