Jari Mati Latvala un Sirils Abitebuls
2027. gada WRC tehnisko noteikumu izklāstā FIA ieteica, ka jauno automobiļu izmaksu maksimālā robeža ir 345 000 eiro, kas sasniedzama, vienkāršojot vairākas detaļas, tostarp dzinējus, transmisiju un bremzes, kas pārņemtas no Rally2 noteikumiem, vienlaikus atsakoties no MacPherson balstiekārtām.
Neraugoties uz dažu piedāvāto jauno automobiļu elementu samazināšanu līdz Rally2 specifikācijai, Hyundai WRC programmas vadītājs Kristians Lorē ir brīdinājis, ka piedāvātais 2027. gada automobiļu izmaksu ierobežojums joprojām nav reālistisks mērķis.
Kristians Lorē. Foto: Hyundai
''Ziniet, es dzirdēju, ka Yaris Rally2 šobrīd maksā aptuveni 320 000 eiro. Ja cilvēkiem ir nauda 320 000 eiro vērtai automašīnai, kas spēj braukt tikai Rally2 līmenī, tad, esmu pārliecināts, ka viņi ieguldīs 400 000 eiro automašīnai, kas spēj braukt Rally1. Es domāju, ka tas [regulas priekšlikums] ir solis pareizajā virzienā. Koncepcija ir pareiza, bet vēl ir daudz detaļu, kas ir jāsakārto.''
Lai gan arī Toyota komandas vadītājs Jari-Mati Latvala piekrita, ka izmaksu ierobežojums ir nepieciešams augstākā līmeņa WRC automašīnām, viņš arī uzsvēra, ka ierosinātais skaitlis ir pārāk zems, lai būtu reālistisks.
Jari-Mati Latvala. Foto: Toyota
Pašreizējais plāns paredz, ka Rally2 automobiļu homologācija tiks pārtraukta 2026. gada beigās, un pēdējais Rally2 homologācijas derīguma gads beigsies 2030. gadā, atkarībā no automobiļa.