profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aluksne-4458.jpg
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

FIA apstiprina 2027. gada WRC tehniskos noteikumus, nākamgad mainīsies punktu sistēma

Go4speed 11.12.2024 - 23:15 FIA apstiprina 2027. gada WRC tehniskos noteikumus, nākamgad mainīsies punktu sistēma
Foto: Toyota

Starptautiskā Automobiļu federācija Ruandā notikušajā Pasaules autosporta padomes sanāksmē apstiprinājusi ilgi gaidītos jaunos WRC tehniskos noteikumus, kas stāsies spēkā 2027. gadā.

Kā jau ziņojām iepriekš, tad 2027.gadā nākamās paaudzes pasaules rallija čempionāta noteikumu pamatā būs Rally2 specifikācijas automašīnas ar cauruļveida rāmja šasiju, kā arī augstākās klases automašīnās tiks izmantoti Rally2 dzinēji, transmisija un bremzes.


Noteikts, ka jauno WRC mašīnu izmaksas nedrīkstēs pārsniegt 345 tūkstošus eiro, kas ir aptuveni trīs reizes mazāk nekā maksā pašreizējie ''Rally1'' spēkrati.


''Pēc plašām konsultācijām un sadarbības starp WRC ieinteresētajām pusēm, trešdien apstiprinātos noteikumus, sauktus par WRC27, ir ierosinājusi un apstiprinājusi WRC komisija, kuras sastāvā ir balsstiesīgie locekļi no visiem pašreizējiem ražotājiem, WRC rīkotājs un ekipāžu pārstāvis. Noteikumi stāsies spēkā 2027. gada sezonā,'' teikts ziņojumā.

Nākamais homologācijas cikls ilgs 10 gadus (divreiz ilgāk nekā parasti), taču būtiski ir tas, ka šo 10 gadu laikā ir iespējams mainīt spēka agregātu.

2027. gadā galvenā uzmanība tiks pievērsta iekšdedzes dzinējiem un ilgtspējīgai degvielai, bet, kā norāda FIA: ''Pasaules rallija čempionāts bija viens no ilgtspējīgas degvielas izmantošanas autosportā pionieriem, 2022. gadā nosakot tās izmantošanu, un 2027. gada noteikumos ir iestrādāta brīvība starp ilgtspējīgi darbināmiem iekšdedzes dzinējiem, hibrīddzinējiem vai pilnībā elektriskiem risinājumiem. Sākotnējais mērķis ir panākt, lai 2027. gadā sacensību dalībnieki izmantotu ar ilgtspējīgu degvielu darbināmus iekšdedzes dzinējus, bet vēlāk varētu ieviest arī hibrīdsistēmas vai pilnībā elektriskas tehnoloģijas.''

''Tas atspoguļo pašreizējo autobūves vidi, kurā ir daudz dažādu konfigurāciju, kas paredzētas dažādām situācijām dažādos tirgos. Saglabājot atvērtību visām šīm iespējām, vienlaikus saglabājot vides ilgtspēju, WRC turpinās būt tehnoloģiju celmlauzis.''



Zināms, ka 2027. gada noteikumi dos ražotājiem pilnīgu brīvību izvēlēties automobiļa virsbūves formu.

Mašīnas bāze būs veidota tā, ka būs iespēja to pielāgot dažāda segmenta virsbūvēm – SUV, sedaniem un hečbekiem, kā arī varēs veidot īpaši rallijam paredzētus virsbūvju dizainus. Kā jau iepriekš tika ziņots, tad šīs mašīnas būs lēnākas par tagadējām, bet līdzīgas tām, kādas WRC izmantoja laika posmā no 2012. līdz 2016. gadam. Tāpat jauno mašīnu platforma būs izmantojama pielāgošanai pasaules rallijkrosa čempionātā, bet šeit vēl nosacījumi tiks precizēti.



Tikmēr zināms, ka nākamgad mainīsies punktu sistēma. Turpmāk katra rallija finišā pirmās desmit ekipāžas saņems punktus pēc sistēmas 25-17-15-12-10-8-6-4-2-1. Papildus punkti pienāksies svētdienas piecām ātrākajām ekipāžām (5-4-3-2-1) un arī piecām ātrākajām “Power Stage” ātrumposmā (5-4-3-2-1). Maksimums, ko viena ekipāža varēs izcīnīt WRC posmā, būs 35 punkti, kamēr šogad tie bija 30 punkti. Šī sistēma mainīta pēc tam, kad vairāki braucēji izteicās, ka, uzvarot rallijā, bija reizes, kad otrās vietas ieguvējs iegūst vairāk punktus nekā uzvarētājs.


Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png