Tjerī Noivils
Pašreizējais pasaules rallija čempions (WRC) Tjerī Noivils ir paudis bažas par to, cik ātras būs nākamās paaudzes augstākā līmeņa Rally1 WRC automašīnas, norādot, ka 2027. gadam ierosinātie tehniskie noteikumi nozīmēs, ka rūpnīcas braucējus pārspēs privātie braucēji ar pašreizējiem Rally2 automobiļiem.
Pagājušajā nedēļā DirtFish atklāja pamatprincipus, uz kuriem balstīsies ierosinātais 2027. gada WRC tehniskais regulējums. Pašreizējo Rally1 automobiļu nomaiņas mērķis ir samazināt izmaksas, izmantojot Rally2 specifikas dzinējus, transmisiju un bremzes, kā arī vienkāršāku aerodinamiku.
Foto: DirtFish
''Esmu ļoti noraizējies par to, ka Rally2 automašīnas brauks kā jaunās Rally1 automašīnas,'' saka Tjerī Noivils. ''Kā jūs rīkosieties ar nacionālā čempionāta braucējiem? Jums būs [pašreizējās] Rally2 automašīnas, kas brauks ātrāk nekā jaunās Rally1 automašīnas. Kad jūs startējat kā otrais vai trešais, bet cits startē no 45. vietas, kad ceļš būs notīrīts, privātais braucējs brauks ātrāk nekā oficiālais Rally1 braucējs.''
Jaunais ''Hyundai'' jaunpienācējs Adriens Formo piekrīt komandas biedra bažām un pat ieteica, ka startēt ar Rally2 automašīnu grants rallija sacensībās būs labāka stratēģija nekā startēt ar Rally1 automašīnu, kas atbilst jaunajiem ierosinātajiem noteikumiem.
''Vienīgais, kas mani uztrauc saistībā ar Rally1 noteikumiem 2027. gadā, ir tas, ka abi auto ir diezgan vienādi Rally2 noteikumiem,'' portālam DirtFish saka Adriens Formo. ''Un tad būs daži ralliji, kuros Rally2 automašīnas būs ātrākas par Rally1, kas visiem brauks pa priekšu.''
Foto: Lukas Kathol
Ja šāds scenārijs īstenotos, Noivils ir nobažījies, ka tas apdraudētu ražotāju dzīvotspēju WRC. ''Domāju, ka beigu beigās rallijs kļūs tikai par klientu sacīkstēm un nekas vairāk, tāpēc es par to patiešām uztraucos.''
''Toyota'' komandas vadītājs Jari-Mati Latvala jau iepriekš bija paudis bažas, kad FIA WRC darba grupa bija ierosinājusi Rally2-plus specifikācijas automobiļus pielīdzināt Rally1 automobiļiem bez hibrīddzinēja un ar vienkāršāku aerodinamiku, norādot, ka tas apdraudētu ražotāju investīcijas rallija augstākajā līmenī.
Foto: Vladislav Maschl
''Manuprāt, Rally1 mašīnai uz kilometru ir jābūt vismaz par vienu sekundi ātrākai nekā Rally2. Tagad [ar pašreizējām Rally1 automašīnām], manuprāt, atkarībā no situācijas, kurā mēs atrodamies, tās ir aptuveni divas sekundes ātrākas uz kilometru. Dažreiz, manuprāt, uz asfalta tās var būt pat divarpus sekundes ātrākas. Bet viena sekunde ir mērķis.''
Balsojums par ierosināto nolikumu notiks trešdien, 11. decembrī, FIA Pasaules autosporta padomes 2024. gada pēdējā sanāksmē Ruandā.