profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Pirelli aiziet no WRC, kritiķis Ožjē uz atvadām pasakās Pirelli un pasniedz dāvanu

Go4speed 09.12.2024 - 22:57 Pirelli aiziet no WRC, kritiķis Ožjē uz atvadām pasakās Pirelli un pasniedz dāvanu
Sebastjans Ožjē un Terenzio Testoni

Pagājušās nedēļas nogales Moncas rallijs iezīmēja brīdi, kad Sebastjans Ožjē no Pirelli ienaidnieka kļuva par draugu.

Pirms diviem gadiem Sebastjans Ožjē bija uz kara takas ar Pirelli. Viņš bija spiests apstāties un otrajā Japānas rallija ātrumposmā nomainīt pārsisto riepu, tādējādi zaudējot iespēju uzvarēt. ''Godīgi sakot, ir mazliet žēl, ka neviens nerunā par šo problēmu ar Pirelli. Tas ir vienkārši joks, ko viņi dara. Tas nav nopietni,'' toreiz teica Sebastjans Ožjē.

''Visapkārt ir pārsistas riepas... vienā gadā mums ir vairāk pārsistu riepu nekā mums ir bijis desmit gadu laikā ar Michelin, un neviens par to nerunā, jo ir līgums, ir iesaistīts sponsors. Tas vienkārši nav nopietni. Es priecājos, ka šādā stāvoklī nebraucu pilnu čempionātu.''

Arī šogad Ožjē Japānas WRC pārsita riepu.

2024. gada 7. decembrī Pirelli rīkoja lielāko no WRC atvadu ballītēm, jo, kā zināms, nākamsezon oficiālais riepu piegādātājs būs Hankook. Sestdienas vakarā Tjerī Noivils, Adriens Formo, Dani Sordo, Jari-Mati Latvala un Ožjē pulcējās, lai atvadītos no Pirelli.

Ožjē pasniedz dāvanu

Pirelli rallija aktivitāšu vadītājs Terenzio Testoni rotaļīgi norādīja, ka Latvala un Sordo vēl pie viņa vērsīsies pēc riepām, lai tās uzmontētu saviem vēsturiskajiem automobiļiem. Ierodoties vēlāk nekā viņa WRC rallija kolēģi, Ožjē bija pēdējais, kurš Pirelli viesmīlības namā paņēma rokās mikrofonu. Viņš Testoni bija atvedis divas lietas: siltus vārdus, kas atspēkoja Ožjē un Pirelli nesaskaņas pagātnē, un atvadu dāvanu - savu Toyota sacīkšu kombinezonu.

Ožjē, kā viņš pats atzīst, bieži vien ir pirmais, kurš izsaka pretenzijas, lai arī par ko tās būtu. Taču šoreiz viņš bija atnācis, lai ar komplimentu atzīmētu Pirelli izstāšanos no WRC.

''Vienmēr esmu tas, kurš atklāti saka, ko domāju,'' atzina astoņkārtējais pasaules čempions Sebastjans Ožjē. ''Tā ir taisnība, ka sākumā  biju kritisks pret Pirelli, un, manuprāt, pamatoti, jo produkts noteikti nebija pielāgots mūsu automašīnām un WRC.''

''Taču arī tad ir jāsaka, ka cilvēki darīja labu darbu, un nevis tikai jākritizē viņi, kad kaut kas nav labi. Tāpēc man šķita, ka šo četru gadu laikā viņi ir labi attīstījušies ar to, kur mēs nonācām. Japānā man vēl bija pārsista riepa, un dažreiz bija grūti saprast, kāpēc kaut kas tāds notiek. Bet globāli, manuprāt, tika ieguldīts labs darbs, un tāpēc viņi par to ir pelnījuši balvu. Tāpēc es arī publiski saku, ka viņi ir paveikuši labu darbu.''


Foto: Vladislav Maschl

''Ziniet, tā ir daļa no spēles,'' Terenzio Testoni sacīja DirtFish. ''Ir patīkami saņemt labus vārdus no braucēja, kurš ir astoņkārtējs čempions. Tāpēc tā ir arī daļa no darba, ka reizēm, kā Sebs to teica, ir daži slikti vārdi par Pirelli. Taču beidzot viņš par mums teica labus vārdus. Savā dzīvē, savā karjerā nepazīstu nevienu braucēju, kurš visu laiku būtu bijis ļoti pozitīvi noskaņots. Neviens. Tāpēc dažreiz tas ir slikti, bet dažreiz labi.''

Līdz pat šī gada beigām Pirelli turpināja piegādāt jaunus uzlabojumus savām riepām. Šī gada sākumā Portugālē debitēja jauna Rally1 grants riepa, lai gan Pirelli zināja, ka tās derīguma termiņš ir ļoti ierobežots. Tagad tā koncentrējas uz klientu sacīkstēm. Nākamgad gaidāma jauna grants un asfalta riepu sērija, un tikai dažas dienas pēc Moncas svinību noslēguma Pirelli atkal dosies strādāt uz Somiju, lai turpinātu attīstīt Sottozero ledus riepu.

''Protams, tagad mums ir cits mērķis, jo, kad mēs strādājām WRC, mērķis bija dot un izveidot visiem vienādu produktu, kas nav viegli,'' skaidroja Testoni. ''Tas ir kvalitātes [kontroles] darbs, jo kvalitātei jābūt ļoti augstā līmenī. Un es ticu, ka komandas atzina mūsu kvalitāti par augstu, jo vienā gadā izgatavot aptuveni 20 000 riepu, un izgatavot tās visas vienādas, tas ir patiešām grūti. Bet mums kvalitātes nodaļā ir patiešām labi cilvēki, kas paveica patiešām labu darbu.''

''Tagad nākamais mērķis nav kvalitāte, bet gan veiktspēja. Nākamgad mēs brauksim uz Eiropas čempionātu, un tad mums būs pilnīgi jauns produkts uz grants un asfalta. Un nākamnedēļ es lidoju uz Lapzemi, lai izstrādātu jaunu ledus riepu. Tātad mēs nekad neesam apstājušies.''


Foto: Martin Hlinka

Pirelli piegādāja WRC riepas kopš 2021. gada. Jaunais noteikumu kopums, kas novedīs pie plašāka un daudzveidīgāka rallija augstākā līmeņa sacensību piedāvājuma, potenciāli varētu atgriezt Pirelli, taču WRC tagad pašam būs jāpieliek lielas pūles, lai to panāktu.

''Rally2 kategorija šobrīd ir patiešām laba,'' turpina Testoni. ''Man tā ir īstā kategorija, ja skatāmies uz tik daudziem klientiem. Tātad, ja skatāmies uz WRC, tad problēma nav WRC2, bet gan Rally1. Problēma ir tikai Rally1, jo tur nav pietiekami daudz automašīnu. Man ir vēlme, lai Rally1 būtu 15 automašīnas, un tad vismaz 10 cīnītos par uzvaru - kā tas bija 2005. gadā. Zinu, ka tas ir cits periods, bet atceros, ka 2005. gadā cīnījās daudzi braucēji.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png