Tanaks ar stūrmani pēc izstāšanās
Igauņu autosportists Ots Tanaks pēc Japānas WRC rallija trim dienām bija pārliecinošs līderis. Pirms noslēdzošās dienas Tanaks atklāja, ka arī svētdien turpinās braukt ātri, lai cīnītos par maksimālajiem punktiem, lai turpinātu cīņu par WRC čempiontitulu, kā arī, lai primāri palīdzētu komandai nosargāt pirmo vietu ražotāju kausā.
Taču diemžēl svētdienas pirmajā ātrumposmā Tanaks kļūdījās un piedzīvoja avāriju, tādējādi zaudējot visus iekrātos punktus. Tanaka neveiksme liedza ''Hyundai'' komandai izcīnīt ražotāju kausu.
Foto: Hyundai Motorsport
''Hyundai'' komandas vadītājs Sirils Abitebuls saprotami, ka bija neapmierināts ar šo situāciju. Viņš igauņu braucējam pēc avārijas izteica netipiski asas piezīmes. Tanaka agresīvā pieeja noslēdzošajā sacensību dienā pārsteidza Abitebulu, jo tā nebija nepieciešama.
''Godīgi sakot, man joprojām grūti novērtēt, cik lielā mērā viņi izprot riska līmeni, ko viņi uzņemas šajos scenārijos. Tās nav sacīkstes trasē, kur apli pēc apļa var teikt: ''Tev jābrauc par vienu desmitdaļu ātrāk vai par vienu desmitdaļu lēnāk, jāpielāgo šeit, jāpielāgo tur''. Tā tas nav rallijā,” kritizēja Sirils Abitebuls.
Foto: Ladislav Holeček
Abitebuls uzsvēra, ka Tanakam tika doti skaidri norādījumi, taču kaut kādu iemeslu dēļ ziņa netika saņemta. ''Iepriekšējie vēstījumi bija skaidri, ļoti skaidri. Nebija absolūti nekādas nepieciešamības pēc tik trakas braukšanas. Mērķis bija finišēt no 3. - 5.vietai, ne 1., ne 2.vieta. Tāpēc nebija nekādas vajadzības tik ļoti skriet. Taču galvenais jautājums, kas man ir aktuāls, ir šāds: cik lielā mērā viņi saprot, kad viņi brauc tik ātri? Jāatzīst, ka man vēl pietrūkst pieredzes, lai zinātu viņu spēju novērtēt šādas situācijas. Tas ir kaut kas tāds, kas jau pagājušajā gadā man sagādāja lielu neapmierinātību. Pagājušajā gadā mums bija diskusijas par to, un man neizdevās ieviest sistēmu, lai pirms vai pēc katra posma sazinātos ar braucējiem par tā brīža riska līmeni, kas ir jāuzņemas. Šī ir joma, kura mums ir jāuzlabo. Varbūt Toyota to dara labāk - es nezinu viņu iekšējos procesus vai komunikācijas protokolus,'' pārdomās dalījās Abitebuls.
''Ņemot to vērā, tā ir nepārprotama vilšanās, īpaši pēc visa, ko viņš ir izdarījis, un atbalsta, ko viņš ir saņēmis no komandas. Manuprāt, mēs esam bijuši diezgan spēcīgi uzticamības ziņā. Šogad esam viņam nodrošinājuši ļoti uzticamu automašīnu. Tā ne vienmēr bija tik ātra, kā viņš vēlējās, kā arī ne vienmēr uzvedās tā, kā viņš būtu vēlējies. Gribu ticēt, ka mēs visi mācīsimies un labosimies no šī negadījuma. Jo, ja viņam ir mērķis - un es ticu, ka viņam ir, viņam šajā jomā ir jāpaaugstina līmenis. Tas ir skaidrs,'' secināja Abitebuls.