profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Noivils: Ja mēs noņemsim hibrīddzinēju, tad tās būs diezgan vienkāršas mašīnas

Go4speed 07.11.2024 - 13:53 Noivils: Ja mēs noņemsim hibrīddzinēju, tad tās būs diezgan vienkāršas mašīnas
Foto: Hyundai Motorsport

Jau ziņojām, ka pasaules rallija čempionātā (WRC) hibrīddzinēju remonta izmaksu palielināšanās dēļ drīzumā oficiāli tiks pieņemts lēmums Rally1 klasē atteikties no hibrīddzinēju enerģijas. Par to ziņoja portāli autosport.com un motorsport.com, taču šis lēmums vēl ir oficiāli jāratificē FIA, kas, visticamāk, notiks nākamajā Pasaules motoru sporta padomes sanāksmē, kas notiks 11.decembrī.

Tiek ziņots, ka hibrīddzinēja atcelšana ievērojami samazinātu Rally1 automašīnas ekspluatācijas izmaksas. Atgādināsim, ka M-Sport šosezon trīs reizes ir startējis ar savu Puma Rally1 nehibrīda versiju - divas reizes to darīja Mārtiņš Sesks (Polijā un Čīlē), kā arī Džordans Serderidis (Centrāleiropas rallijā).

Portāls DirtFish Centrāleiropas WRC laikā uzrunāja Rally1 sportistus, lai noskaidrotu viņu viedokli par hibrīddzinēja atstāšanu vai atteikšanos no tiem.


Foto: Honza Froněk

''Man patīk braukt ar hibrīddzinēju, jo tam ir vairāk jaudas, vairāk jautrības. Tomēr sapratu, ka vairākām komandām ir zināmas problēmas ar pieejamajām hibrīda vienībām. Nezinu, vai tas ir pareizais risinājums, lai no tiem atteiktos. Bet jā, ne mums to izvēlēties. Es gribētu turpināt startēt ar hibrīdu, jo man patīk šis papildu tehnoloģiju fakts. Jau tagad automašīnas ir ļoti vienādas. Bet, ja mēs noņemsim hibrīddzinēju, tās būs diezgan vienkāršas,'' saka Tjerī Noivils.

''Ja godīgi, jau ilgu laiku ir daudz par to runāts. Redzēsim, kāds būs galīgais lēmums. Domāju, ka viss ir atkarīgs no nosacījumiem,'' saka Ots Tanaks.


Foto: Vladislav Maschl

''Man nav lielas atšķirības, vai mēs saglabāsim hibrīdu vai nē. No braucēja viedokļa raugoties, mēs sēžamies un braucam. Bet acīmredzot, ja ir tāds gadījums kā Centrāleiropas WRC, kad neliels trieciens izslēdz sistēmu, tad arī neuzskatu, ka tas ir godīgi pret visiem. Tāpēc mums vismaz ir jāatgriežas situācijā, kad hibrīda sistēma nav tik jutīga un ir uzticama, ja mēs to vēlamies saglabāt,'' saka Elfins Evans.

Evansa komandas biedrs Takamoto Katsuta bija viens no tiem braucējiem, kas saskārās ar nedarbojošos agregātu pēc trieciena. ''Godīgi sakot, man ilgi nebija problēmu ar hibrīdu. Nezinu, kad pēdējo reizi man tas notika, bet tas, kas notika Centrāleiropas WRC, ir diezgan dīvaini, jo pēdējos rallijos nevienam nebija šādas problēmas, un tad pēkšņi tas notika. Tāpēc jā, viņiem noteikti ir jānoskaidro, kas notiek,'' saka Takamoto Katsuta

Japāņu sportists joprojām būtu par hibrīda saglabāšanu, taču ar nosacījumu, ka piloti paši var atiestatīt sistēmu bez inženieru palīdzības. ''Kamēr hibrīds darbojas, viss ir labi,'' turpina Katsuta. ''Vienīgā problēma ir tā, ka mēs paši nevaram to atiestatīt. Tā ir problēma. Jo, ja hibrīds pazūd dienas sākumā, tad visas dienas garumā jūs būtībā zaudējat daudz laika. Nezinu, bet es jau pieradu pie šīs hibrīda sajūtas. Tas būtu žēl, ja mēs zaudējam papildus 100 zirgspēkus! Tātad, jā, šis lēmums man ir 50 pret 50.''


Foto: Kilian Loibl

Tikmēr Adriens Formo vēlas, lai hibrīdu sistēma tiktu saglabāta. ''Manuprāt, mums ir jāsaglabā hibrīds. Es domāju, ka visi par hibrīdu cīnījās ilgu laiku, tāpēc tagad nav īstais laiks, lai atgrieztos atpakaļ.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png