Foto: Hyundai Motorsport
Jau ziņojām, ka pasaules rallija čempionātā (WRC) hibrīddzinēju remonta izmaksu palielināšanās dēļ drīzumā oficiāli tiks pieņemts lēmums Rally1 klasē atteikties no hibrīddzinēju enerģijas. Par to ziņoja portāli autosport.com un motorsport.com, taču šis lēmums vēl ir oficiāli jāratificē FIA, kas, visticamāk, notiks nākamajā Pasaules motoru sporta padomes sanāksmē, kas notiks 11.decembrī.
Tiek ziņots, ka hibrīddzinēja atcelšana ievērojami samazinātu Rally1 automašīnas ekspluatācijas izmaksas. Atgādināsim, ka M-Sport šosezon trīs reizes ir startējis ar savu Puma Rally1 nehibrīda versiju - divas reizes to darīja Mārtiņš Sesks (Polijā un Čīlē), kā arī Džordans Serderidis (Centrāleiropas rallijā).
Portāls DirtFish Centrāleiropas WRC laikā uzrunāja Rally1 sportistus, lai noskaidrotu viņu viedokli par hibrīddzinēja atstāšanu vai atteikšanos no tiem.
Foto: Honza Froněk
''Ja godīgi, jau ilgu laiku ir daudz par to runāts. Redzēsim, kāds būs galīgais lēmums. Domāju, ka viss ir atkarīgs no nosacījumiem,'' saka Ots Tanaks.
Foto: Vladislav Maschl
Evansa komandas biedrs Takamoto Katsuta bija viens no tiem braucējiem, kas saskārās ar nedarbojošos agregātu pēc trieciena. ''Godīgi sakot, man ilgi nebija problēmu ar hibrīdu. Nezinu, kad pēdējo reizi man tas notika, bet tas, kas notika Centrāleiropas WRC, ir diezgan dīvaini, jo pēdējos rallijos nevienam nebija šādas problēmas, un tad pēkšņi tas notika. Tāpēc jā, viņiem noteikti ir jānoskaidro, kas notiek,'' saka Takamoto Katsuta.
Japāņu sportists joprojām būtu par hibrīda saglabāšanu, taču ar nosacījumu, ka piloti paši var atiestatīt sistēmu bez inženieru palīdzības. ''Kamēr hibrīds darbojas, viss ir labi,'' turpina Katsuta. ''Vienīgā problēma ir tā, ka mēs paši nevaram to atiestatīt. Tā ir problēma. Jo, ja hibrīds pazūd dienas sākumā, tad visas dienas garumā jūs būtībā zaudējat daudz laika. Nezinu, bet es jau pieradu pie šīs hibrīda sajūtas. Tas būtu žēl, ja mēs zaudējam papildus 100 zirgspēkus! Tātad, jā, šis lēmums man ir 50 pret 50.''
Foto: Kilian Loibl