Hibrīddzinēju remonta izmaksu palielināšanās ir izraisījusi lēmumu atteikties no hibrīddzinēju enerģijas, vēsta prestižie autosport.com un motorsport.com portāli.
Hibrīddzinēju nākotne WRC augstākajā klasē šogad ir izrādījusies ilgstoša sāga, un debates atsākās pēc tam, kad starpsezonā tika veiktas izmaiņas vadības iekārtu piegādātāja Compact Dynamics rokasgrāmatā par hibrīddzinēju lietošanu.
Pirms pagājušajā mēnesī notikušā Centrāleiropas rallija par hibrīda piedziņas nākotni Rally1 tika rīkots FIA e-balsojums. Šodien šis jautājums tika apspriests WRC komisijas sanāksmē, kurā, kā saprata Motorsport.com, tika panākta vienošanās no nākamā gada izslēgt hibrīddzinējus no Rally1 automobiļiem.
Tomēr šis lēmums vēl ir oficiāli jāratificē FIA, kas, visticamāk, notiks nākamajā Pasaules motoru sporta padomes sanāksmē.
Foto: Honza Froněk
Komandas uzskatīja, ka šīs izmaiņas ievērojami sadārdzinās hibrīda agregātu remonta izmaksas, un M-Sport-Ford apgalvoja, ka komandai vairs nebūs finansiāli izdevīgi turpināt darbu. M-Sport Ford vadītājs Ričards Mileners apgalvoja, ka tas viņa vadītās komandas budžetu varētu sadārdzināt par pāris miljoniem eiro, bet tādas naudas M-Sport neesot.
Foto: Jouni Laakso
Toyota pārstāvis Jari-Mati Latvala piebilda: ''No veiktspējas viedokļa automašīnas ir diezgan labas arī bez hibrīda. Ja pastāv risks, ka komandas nevarēs piedalīties pasaules rallija čempionātā, jo tām pietrūks vienību, tad tā nedrīkstētu būt.''