Foto: DirtFish
Oktobra sākumā parādījās ziņas, ka nākamajā sezonā no Rally1 automašīnām varētu tikt izņemti hibrīda agregāti, lai gan iepriekš bija plānots turpināt izmantot pašreizējās automašīnas līdz pat homologācijas perioda beigām, kas beidzas 2026. gada beigās.
Izmaksas, kas saistītas ar hibrīda agregātiem, sākot ar nākamo sezonu, visticamāk, palielināsies. No nākamā gada komandas vairs nevarēs vienkārši atjaunot/atiestatīt agregātus, ja tiem radīsies defekts. Tā vietā tie būs pilnībā jāremontē. Tas komandām varētu radīt miljoniem papildu izmaksu.
Pēc ''M-Sport Ford'' komandas vadītāja Ričarda Milenera domām remontdarbu izmaksas varētu kļūt neadekvātas, un tādā gadījumā viņš būtu gatavs hibrīda agregātu izņemšanai.
''Es joprojām vēlētos, lai tas (hibrīds) būtu tāds, kāds tas ir, jo hibrīda tehnoloģija joprojām ir svarīga, ko mēs cenšamies virzīt čempionāta ietvaros. Hibrīds joprojām ir ielu automašīnās, un mēs to redzam aizvien vairāk, jo īpaši tāpēc, ka elektromobiļu izplatība ir lēnāka,'' norāda Ričs Milleners.
Foto: Josef Merta
''Tendence ir nedaudz mainījusies. Taču diemžēl, ņemot vērā pašreizējos noteikumus par ierīču drošību un to, kā tās jāremontē, mēs saskaramies ar ārkārtīgi lielām remonta izmaksām, kas mums nav izdevīgi. Šis nav lūgums likvidēt hibrīda agregātus to funkciju dēļ; drīzāk tāpēc, ka mēs nevaram tos remontēt un izmantot par ekonomisku cenu. Godīgi sakot, mēs runājam par dažiem papildu miljoniem eiro, un tas vienkārši nav kaut kas tāds, ko mēs M-Sport varam pārvaldīt,'' paziņoja Mileners.
M-Sport vadītājs atzina, ka jau ir noticis balsojums par hibrīda agregātu izņemšanu. ''Es zinu, kā mēs balsojām, un man ir priekšstats par to, kā balsoja daži citi, bet galīgais lēmums vēl nav pieņemts,'' skaidroja Mileners.
WRC noteikumi jau kādu laiku ir nemitīgi mainījušies, tāpēc ārējiem novērotājiem var likties, ka neviens īsti nezina, kurp WRC virzās un kur tam pat vajadzētu virzīties. ''Kā jau esmu teicis iepriekš, no malas tas nav labs priekšstats par šo ralliju. Mums ir jānodrošina spēcīga vadība un skaidrs priekšstats par to, uz kurieni mēs ejam, un pašlaik mums ar to ir grūtības, tāpēc mums tas ir jāuzlabo. Atgiežoties pie mūsu M-Sport lietas, tad mums iemesls ir tikai un vienīgi izmaksu aspektā: piegādātājs nespēj nodrošināt produktu tādā veidā, kas atbilstu mūsu prasībām, lai tas darbotos mūsu labā,'' uzsvēra Milleners.