Foto: DirtFish
Astoņkārtējais pasaules rallija čempions Sebastjans Ožjē uzskata, ka atteikšanās no hibrīddzinējiem liecina par nekonsekvenci.
Pasaules rallija čempionāts pēdējos mēnešos, runājot par hibrīddzinēju nākotni, ir mazliet līdzinājies hokeja spēlei. Vispirms FIA WRC darba grupa ieteica jau nākamgad atteikties no hibrīda agregātiem Rally1 mašīnās. Tas tika darīts, neraugoties uz to, ka piegādātājam Compact Dynamics ir noslēgts līgums uz 2025. un 2026. gadu.
Toyota, Hyundai un M-Sport Ford, neapmierināti ar paredzētā piecu gadu homologācijas cikla saīsināšanu, kopīgi rakstīja FIA, pieprasot, lai nākamgad spēkā paliktu pašreizējie Rally1 noteikumi. Pēc tam FIA apņēmās saglabāt pašreizējos tehniskos noteikumus līdz 2026. gada beigām.
Nesen atklājās, ka nākamgad hibrīddzinējsistēmas tomēr varētu vairs neizmantot, jo komandas iebilda pret pieaugošajām izmaksām, kas saistītas ar biežāku sistēmu pārbūvi, jo vienkārša atiestatīšana ir aizliegta.
Foto: Honza Froněk
Ožjē izteica pieņēmumu, ka nenoteiktība un konsekvences trūkums liecina par plašākām problēmām WRC.
''Ja tas tā notiek, kā daudzviet citur, tad arī šim čempionātam trūkst konsekvences,'' turpina franču sportists. ''Ir grūti saprast, kāpēc tieši tagad, pēdējā brīdī... Labi, šeit ir iesaistīts izmaksu jautājums. Bet es drīzāk vairāk mudinātu piegādātāju uzlabot šo situāciju, lai veiktu kaut kādus uzlabojumus šajā jautājumā un varbūt varētu uzlabot tās hibrīda vienības, tādējādi mēģināt kaut kā samazināt komandu izdevumus un ļaut tehnoloģijai turpināties.''
''Jo es nezinu, kāds tagad ir vēstījums. Piemēram, jā, mums ir hibrīds, bet beigās tā tomēr vairs nav. Tas izskatās nepārdomāti - mums tagad ir tik ierobežoti testi nākamajam gadam, un, ja šīs pārmaiņas tiek pieņemtas (tiek atcelts hibrīds), tad ir jābrauc ar pavisam citu automašīnu.''