profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

M-Sport starp nākamā gada braucējiem izskatīs arī Seska kandidatūru

Go4speed 24.09.2024 - 08:39 M-Sport starp nākamā gada braucējiem izskatīs arī Seska kandidatūru
M-Sport boss Malkolms Vilsons sarunā ar Sesku

Šajā nedēļas nogalē tiks aizvadīts Čīles WRC rallijs, kurā trešo reizi ar Rally1 automašīnu startēs Mārtiņš Sesks/Renārs Francis. Pēc saviem diviem iespaidīgajiem rallijiem (Polijā un Latvijā) Mārtiņam Seskam ir vēl viena iespēja atstāt iespaidu uz M-Sport – bet kas īsti ir likts uz spēles?

Gada sākumā Sesks domāja, ka sacentīsies Eiropas rallija čempionātā (ERC), taču tagad viņš ir novirzījis savu uzmanību un finanses, lai papildinātu atbalstu no WRC rīkotāja un M-Sport, cerot izmantot šo iespēju sasniegt rallija augstāko virsotni – iespēju, kuru vēl pirms gada viņš pat neiedomājās saņemt.

Kad portāls DirtFish jautā, vai viņš plāno piedalīties ERČ noslēguma posmā Polijā, Sesks apstiprina: ''Visticamāk, mēs tur nedosimies. Mums joprojām ir liels atbalsts no WRC rīkotāja un M-Sport, bet mums pašiem arī jāiegulda zināms finansējums, tāpēc nav viegli vienlaikus būt abos čempionātos,'' stāsta Mārtiņš Sesks.


Foto: M-Sport

Čīles rallijs ir kā ''pēdējā iespēja'' Mārtiņam atstāt iespaidu uz M-Sport vadītāju Malkolmu Vilsonu un WRC komandas vadītāju Ričardu Mileneru cīņā par vietu komandā nākamajā sezonā.

Malkolms Vilsons apstiprināja, ka Rallijs Čīlē būs izšķirošs brīdis Mārtiņam Seskam, kamēr paralēli tiek atrisināts jautājums par Ford dalību pasaules rallija čempionātā (WRC).

"Mana prioritāte ir atrast veidu, kā palikt WRC, un atkal daudz kas būs atkarīgs no tā, cik mašīnu būs," skaidroja Malkolms Vilsons pēc Akropoles rallija Grieķijā. "Bet Sesks noteikti ir viens no tiem, uz kuru mēs skatīsimies. Neatkarīgi no tā, mēs meklēsim jaunākus braucējus un gatavosimies nākotnei."

Tas būs īsts pārbaudījums Seskam, lai iegūtu iespēju biežāk startēt ar ''Ford Puma'' Rally1 2025. gadā. Labās ziņas ir tādas, ka līdz šim viņš ir darījis visu pareizi. "Ričs un pārējie ir centušies atrast veidu, kā Seskam ļaut startēt Čīlē, jo viņa sniegums Polijā un Latvijā bija neticams," turpina Vilsons. "Es zinu, ka Latvija bija viņa mājas sacīkstes, bet tas, kā viņš spēja divas dienas saglabāt piecu sekunžu attālumu no Ožjē, bija unikāli. Es tiešām domāju, ka kādā brīdī spiediens viņu salauzīs."

Taču Mārtiņš Sesks parādīja savu izturību un rakstura stingrību. Ignorējot visu apkārtējo troksni, viņam tas lieliski izdevās Latvijā. Polijā uz viņu tika izdarīts mazāks spiediens, un viņš plāno pieiet šonedēļ gaidāmajam posmam Dienvidamerikā ar tādu pašu domāšanas veidu, kāds tas bija Polijā.


Foto: Bitto Zsolt

"Mēs atgriežamies pie domāšanas veida, kāds mums bija Polijā," saka Mārtiņš Sesks. "Atkal rallijs mums ir jauns, un arī rallija raksturs ir jauns Rally1 mašīnai bez hibrīda. Mēs zinām, ka ātrajās sacensībās tas nerada lielu atšķirību, bet šeit, Čīlē, mēs zinām, ka hibrīds var palīdzēt vairāk nekā tas bija Polijā. Vienkārši sāksim sacensības un skatīsimies, kur mēs esam. Tad mēs sapratīsim, kāds ir mūsu temps, kāds ir temps bez hibrīda mašīnas, un tad varēsim virzīties tālāk. Jo šobrīd neviens īsti nezina. Vissvarīgākais ir pierādīt, ka mēs varam nobraukt sacīkstes bez problēmām. Tas ir mūsu mērķis – pabeigt sacensības bez jebkādām problēmām, jo, manuprāt, tas ir vissvarīgākais, ka varam tikt galā ar šiem garajiem un sarežģītajiem rallijiem."

Pateicoties Seska sniegumam Polijā, kurš viņš ar ne-hibrīda automašīnu spēja uzrādīt ļoti labus rezultātus, parādījās interese par M-Sport Rally1 automašīnām. Pēc viņa iespaidīgā snieguma ar ne-hibrīda Ford Puma Polijā, Indonēzijas braucējs iegādājās tieši to pašu šasiju, kuru Sesks vadīja šogad. Protams, Vilsons par šo iznākumu bija sajūsmā.

"Pēc tam, kad šī mašīna tika pārdota, ir radusies interese vēl par dažām," turpina Sesks. "Tā ka turpināsim šādā veidā. Varbūt mūsu auto pēc Čīles arī tiks pārdots! Tas nāks par labu mums visiem."


Foto: Maciej Niechwiadowicz

Radīt pārdošanas iespējas, lai pārdotu mašīnas, nav parasta profesionāla rallija braucēja darba daļa. Taču Sesks nav parastā situācijā: kamēr Toyota cenšas sakārtot savu braucēju sastāvu Rally1 mašīnās un Hyundai meklē citus braucējus savai trešajai mašīnai, Sesks ir atradis citus veidus, kā padarīt sevi par ideālo nākotnes M-Sport braucēju.

"Mēs nākam no maza tirgus Latvijā, tāpēc mums jāatrod vairāk veidu, kā sevi pierādīt, ne tikai braukt un censties nodrošināt visu paketi. Bet galu galā uzvar tas, kurš ir ātrākais trasē. Soli pa solim, un cerams, ka tas novedīs pie kaut kā lielāka. Es ļoti ceru, ka nākotnē būs kādas iespējas ar M-Sport, kuras varēsim izmantot nākamajā sezonā un ilgāk. Bet šobrīd daudz kas ir atkarīgs no tā, kā mums veiksies Čīlē. Iesim soli pa solim."

Čīle ir tikai viens solis Seska karjerā. Bet, ja viss noritēs tā, kā šogad, kad viņš debitēja WRC, tas varētu būt arī ''pēdējais solis'' ceļā uz kļūšanu par pastāvīgu WRC dalībnieku 2025. gadā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png