Foto: wrc.com
Kā ziņo starptautiskā un prestižā ziņu aģentūra Reuters, tad pasaules rallija čempionāta (WRC) komerciālās struktūrvienības īpašnieki apsver iespējas, tostarp iespējamo uzņēmuma pārdošanu, cenšoties iegūt skaidru naudu laikā, kad šī sporta mediju tiesības tiek augstu novērtētas.
Īpašnieki, Austrijas dzērienu grupa Red Bull un Vācijas investīciju uzņēmums KW 25, sadarbojas ar JPMorgan baņķieriem, lai sagatavotos iespējamai WRC Promoter GmbH (WRC rīkotājs) pārdošanai jau šā gada beigās, ziņo pietuvināti avoti.
Īpašnieki cer, ka Minhenē bāzētais uzņēmums varētu tikt novērtēts par summu līdz 500 miljoniem eiro (550,3 miljoniem ASV dolāru), ko varētu veicināt peļņa pirms procentiem un nodokļiem, kas šogad varētu sasniegt vairāk nekā 20 miljonus eiro, teica viens no avotiem. Avoti, kuri vēlējās palikt anonīmi, jo šis jautājums esot konfidenciāls, brīdināja, ka diskusijas turpinās, bet pārdošana var arī nenotikt.
JPMorgan pārstāvji atteicās sniegt komentārus. WRC rīkotājs, Red Bull un KW 25 arī neesot snieguši komentārus.
WRC Promoter kopīgi pieder Red Bull un KW 25, ko dibinājuši uzņēmēji Karls Vīzeneders un Tomass Kronē, teikts uzņēmuma tīmekļa vietnē. Kronē ir arī amerikāņu futbola komandas Minhenes Ravens īpašnieks.
Jaunais WRC Promoter īpašnieks palīdzētu paplašināt WRC globālo pārklājumu un izvērst darbību ASV, sacīja otrs pārstāvis, piebilstot, ka starp investoriem varētu būt privātā kapitāla uzņēmumi ar dziļām kabatām, turīgi cilvēki un lielākas sporta mediju grupas. Atgādināsim, ka WRC Promoter ir atbildīgs par FIA pasaules rallija čempionāta (WRC) komerciālajiem aspektiem, tostarp TV producēšanu, kā arī mediju un sponsoru tiesībām.
WRC Promoter 2021. gadā, kad to skāra Covid-19 ierobežojumi, pārdošanas apjoms bija 25,7 miljoni eiro un darbības peļņa - 4,62 miljoni eiro, kā liecina Vācijas federālajā laikrakstā Bundesanzeiger publicētie jaunākie dokumenti. Uzņēmums paziņoja, ka nākamajā gadā pēc Eiropas čempionāta un rallijkrosa čempionāta pārņemšanas pārdošanas apjomi pieaugs.