Sebastjans Ožjē
Pēc tam, kad pēc Somijas WRC rallija kļuva zināms, ka astoņkārtējais pasaules čempions Sebastjans Ožjē, visticamāk, piedalīsies atlikušajā 2024. gada sezonā, beļģu sportists Tjerī Noivils uzskata, ka tieši Ožjē būs viņa viens no galvenajiem konkurentiem cīņā par WRC čempiontitulu.
WRC kopvērtējuma līderis Noivils nešaubās, ka Ožjē startēs visos atlikušajos posmos. Uz jautājumu, vai viņš uzskata Ožjē par savu galveno konkurentu cīņā par titulu, Tjerī Noivils atbildēja: "Jā, varbūt... visticamāk, ka jā. Es gribu teikt, ka viņus visus trīs ir ļoti grūti pārspēt. Viņi visi trīs ir ļoti spēcīgi. Mums visiem līdz šim sezonas laikā kādā brīdī ir pietrūcis veiksmes, un mums visiem ir bijuši grūti laiki, tīrot ceļu, taču Ožjē ir labi izvēlējies savus rallijus un labi izmantojis noteikumus. Manuprāt, tā ir gudra pieeja no viņa puses."
Foto: Vladislav Maschl
Ožjē misija šajā sezonā vienmēr bija palīdzēt Toyota ražotāju čempionātā, taču, ņemot vērā, ka Ots Tanaks un Elfins Evans Somijā piedzīvoja avāriju un neguva nevienu punktu, Ožjē tagad ir tuvākais Tjerī Noivila konkurents pilotu kopvērtējumā, lai gan joprojām ir 27 punktu attālumā.
"Vēl jāskatās, bet izskatās, ka man nav citas iespējas," pēc savas 61.WRC uzvaras karjerā smaidot teica Sebastjans Ožjē. "Man grūti saprast, kas notika šajā čempionātā ar punktu sistēmu, kurai nav nekādas jēgas. Es vairs tik ļoti nevērtēju čempionātu. Tas ir iemesls, kāpēc neesmu bijis īsti cīņā par vēl vienu titulu. Tagad visi vēlas, lai cīnos par titulu, taču šobrīd es pēc tā nealkstu. Īpaši ar šo punktu sistēmu, kas ir joks. Taču tagad ir vasaras laiks, kuru izbaudīsim."
Foto: Vladislav Maschl
Toyota komandas vadītājs Jari-Mati Latvala, kurš arī startēja Somijas rallijā, jau ir interesējies par Ožjē gatavību cīnīties par titulu līdz galam. Tas nozīmētu, ka Ožjē būtu jāpiedalās visos atlikušajos sezonas rallijos.
"Šobrīd esam nonākuši tādā brīdī, kad, samazinoties Elfina izredzēm, mums ir jāapsver, ka Sebs varētu būt mūsu lielākā cerība uz čempiontitulu. Es jau esmu mēģinājis viņu pierunāt braukt atlikušajos rallijos," Somijas rallija laikā atzina Jari-Mati Latvala.
Latvala piebilda, ka situācija ražotāju kopvērtējumā neizskatās spīdoša. "Kad ieradāmies Somijā, mums bija viena punkta atpalicība. Mums bija iespēja būt daudz punktu priekšā, taču tagad mēs atpaliekam par 20 punktiem. Ir grūti tos panākt. Ar šo punktu skaitīšanas sistēmu ir nepieciešams, lai Hyundai ievērojami izgāztos. Mūsu izredzes kļūst diezgan niecīgas. Tagad mums ir nepieciešama veiksme, lai uzvarētu. Cerēsim un acīmredzot centīsimies līdz galam. Viss ir iespējams, un tas prasa, lai svētdienās mēs riskētu, lai iegūtu šos punktus," nobeidz Latvala.
Kopvērtējums:
1. |
|
Neuville Thierry | 168 | |
2. | Ogier Sébastien | 141 | ||
3. | Tänak Ott | 137 | ||
4. | Evans Elfyn | 132 | ||
5. | Fourmaux Adrien | 119 | ||
6. | Rovanperä Kalle | 86 | ||
7. | Katsuta Takamoto | 76 | ||
8. | Lappi Esapekka | 33 |
Kopvērtējums ražotāju ieskaitē:
1. |
Hyundai Shell Mobis WRT | 395 | ||||
2. | Toyota Gazoo Racing WRT | 375 | ||||
3. | M-Sport Ford WRT | 207 |