Pajari testos. Foto: @HautamakiTimo
Toyota komanda pirms nedēļas nogalē gaidāmā Somijas WRC paziņoja, ka tā negaida no Sami Pajari, kurš debitēs pie Rally1 stūres, līdzīgu sniegumu, kādu Polijas un Latvijas WRC parādīja Mārtiņš Sesks.
Pajari pēdējos gados ir kļuvis par vienu no rallija karstākajiem talantiem. 2021. gadā viņš pretēji prognozēm izcīnīja JWRC titulu, bet šobrīd 22 gadus vecais soms WRC2 klasē ieņem otro vietu, trīs punktus zaudējot Oliveram Solbergam. Līdzšinējos piecos WRC2 rallijos Pajari spējis izcīnīt divas uzvaras, kā arī otro un trešo vietu.
Ņemot vērā to, ka Sesks savā debijā pie Rally1 mašīnas stūres uzreiz sāka uzrādīt konkurētspējīgus laikus un sacensties ar pasaules čempioniem, Toyota komandas vadītājs Jari-Mati Latvala vēlas, lai Pajari nesalīdzina sevi ar Sesku, jo apstākļi esot ļoti atšķirīgi.
''Es runāju ar Sami un teicu viņam, ka Somijā tev starts ir ļoti atšķirīgs, salīdzinot ar Mārtiņa Seska startu Latvijā, jo Mārtiņš zināja tur esošos ceļus, bet citi labākie braucēji tos nezināja,'' portālam DirtFish stāsta Jari-Mati Latvala.
Pajari pēdējos gados ir kļuvis par vienu no rallija karstākajiem talantiem. 2021. gadā viņš pretēji prognozēm izcīnīja JWRC titulu, bet šobrīd 22 gadus vecais soms WRC2 klasē ieņem otro vietu, trīs punktus zaudējot Oliveram Solbergam. Līdzšinējos piecos WRC2 rallijos Pajari spējis izcīnīt divas uzvaras, kā arī otro un trešo vietu.
Ņemot vērā to, ka Sesks savā debijā pie Rally1 mašīnas stūres uzreiz sāka uzrādīt konkurētspējīgus laikus un sacensties ar pasaules čempioniem, Toyota komandas vadītājs Jari-Mati Latvala vēlas, lai Pajari nesalīdzina sevi ar Sesku, jo apstākļi esot ļoti atšķirīgi.
''Es runāju ar Sami un teicu viņam, ka Somijā tev starts ir ļoti atšķirīgs, salīdzinot ar Mārtiņa Seska startu Latvijā, jo Mārtiņš zināja tur esošos ceļus, bet citi labākie braucēji tos nezināja,'' portālam DirtFish stāsta Jari-Mati Latvala.
Pajari automašīnas dizains
''Kad mēs braucam Somijā, tas ir cits ceļš. Labākajiem braucējiem šajos posmos ir liela pieredze. Sami nav tik lielas pieredzes, un Somijas ceļi kļūdas nepiedod. Somijā braukt ar maksimālu ātrumu ir grūtāk nekā Latvijā, tāpēc es viņam teicu, ka negaidīšu no viņa, ka viņš brauks tādā pašā ātrumā.''
''Ja jūs zaudējat aptuveni 0,5 līdz 1 sekundi uz kilometru, tas ir labs darbs. Un ir jākoncentrējas, lai vienkārši gūtu pieredzi no Rally1 auto, lai saprastu, kā tas ir, kad brauc pusotru sekundi ātrāk nekā Rally2 mašīnā un kad tev mašīnas salonā viss notiek ātrāk.''
Pajari, kurš nesen aizvadīja divarpus testu dienas ar ''Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid'', ir priecīgs par gaidāmo debiju. ''Mans gaidāmais starts ar Rally1 auto ir kā patiesības brīdis. Nedomāju, ka man par katru cenu ir jāpanāk labs rezultāts, bet tas ir kā brīdis, kad es pirmo reizi patiešām varu kārtīgi izmēģināt spēkus ar Rally1 automašīnu,'' saka Sami Pajari. ''Un tas ir bijis sapnis jau ļoti ilgu laiku, un arī sava veida plāns daudzus gadus, kad veidojām karjeru, tāpēc tas ir patiešām jauks liels atskaites punkts. Un tā ir ļoti, ļoti jauka un aizraujoša sajūta.''
Somu braucējs piekrīt Latvalas teiktajam, ka no viņa Somijā nevajadzētu gaidīt Seskam līdzīgu sniegumu.
Pajari, kurš nesen aizvadīja divarpus testu dienas ar ''Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid'', ir priecīgs par gaidāmo debiju. ''Mans gaidāmais starts ar Rally1 auto ir kā patiesības brīdis. Nedomāju, ka man par katru cenu ir jāpanāk labs rezultāts, bet tas ir kā brīdis, kad es pirmo reizi patiešām varu kārtīgi izmēģināt spēkus ar Rally1 automašīnu,'' saka Sami Pajari. ''Un tas ir bijis sapnis jau ļoti ilgu laiku, un arī sava veida plāns daudzus gadus, kad veidojām karjeru, tāpēc tas ir patiešām jauks liels atskaites punkts. Un tā ir ļoti, ļoti jauka un aizraujoša sajūta.''
Somu braucējs piekrīt Latvalas teiktajam, ka no viņa Somijā nevajadzētu gaidīt Seskam līdzīgu sniegumu.
Foto: Honza Froněk
''Jā, es uzskatu, ka, ja startētu Rally Latvija, kas visiem bija jauns rallijs, mēs ar citiem braucējiem, no pieredzes puses, būtu vairāk uz vienas līnijas, jo visiem šis bija jauns posms. Tāpēc, jā, es domāju, ka Somija būs sarežģītāka. Lai gan esmu no Somijas, arī pats diezgan labi pārzinu šos ātrumposmus, taču ne ar šīm automašīnām. Tāpēc ar šīm automašīnām, manuprāt, tas ir pavisam cits stāsts. Manuprāt, tas būs sarežģīti. Pat dažiem braucējiem, kuri jau kādu laiku brauc ar šīm augstākā līmeņa automašīnām, Somijas rallijs joprojām ir viens no sarežģītākajiem, tāpēc, manuprāt, ir ļoti, ļoti liels izaicinājums. Tāpēc, raugoties no šī aspekta, man nav ļoti jāveido rezultāts, bet vienkārši jāgūst pieredze.''