Foto: Miroslav Štokr
Neskatoties uz pēdējo mēnešu runām par to, kāda varētu būt WRC nākotne, Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) nesen paziņoja, ka līdz 2026. gada sezonas beigām hibrīda automašīnas paliks Rally1 klasē. Bija dažādas baumas par to, ka Rally1 klasi varētu aizstāt Rally2, ka varētu tikt ievieta Rally2+ klase, kā arī bija runas par Rally1- hibrīda klasi. Lai vai kā, bet FIA ir izdarījusi pilnīgu pagriezienu attiecībā uz WRC noteikumu izmaiņām.
Šī gada sākumā FIA un WRC rīkotājs paziņoja par nozīmīgu noteikumu paketi, kuras mērķis bija pārskatīt rallija augstāko kategoriju. Cita starpā bija paredzēts pilnībā likvidēt hibrīda agregātus, kā arī samazināt automašīnu aerodinamiku un jaudu. Taču nesen Uzbekistānā notikušajā pasaules autosporta padomes sēdē tika nolemts, ka no hibrīddzinējiem neatteiksies. Rezultātā Rally1 hibrīdautomobiļi turpinās startēt WRC galvenajā kategorijā līdz 2026. gadam, kad beigsies pašreizējais homologācijas periods.
Foto: Miguel Castro
"Visas ieinteresētās puses ir vienojušās par tehnisko stabilitāti 2025. un 2026. gada FIA pasaules rallija čempionāta sezonām.
Pasaules motorsporta padome ir apstiprinājusi, ka pēc plašām atsauksmēm un diskusijām WRC tehniskais nolikums Rally1 un Rally2 automašīnām nākamajos divos gados paliks nemainīgs," teikts FIA paziņojumā.
Foto: Martín Graña
"Mums, kā WRC rīkotājam, šis ir ārkārtīgi svarīgs brīdis, jo nākamajos divos gados mēs varam vienoti un konsekventi virzīties uz priekšu no tehniskā viedokļa, vienlaikus veicot lielus ieguldījumus jaunos un aizraujošos veidos, lai paplašinātu šī sporta veida līdzjutēju loku," uzsvēra WRC rīkotāja izpilddirektors Jons Sībels.