WRC rīkotājs cer, ka jau nākamgad varētu ieviest komandu un braucēju sazināšanos tiešraidē pa radio, līdzīgi, kā tas šobrīd notiek Formula 1, pārraidot šīs sarunas televīzijā.
Profesionālajās autošosejas sacīkstēs tiek plaši izmantota "pit-to-car" radiosakaru sistēma, kura skatītājiem ļauj dzirdēt to, ko runā komandas un to braucēji. Ņemot vērā šādu radio ziņu popularitāti un izplatību F1 fanu vidū, WRC tagad cer kaut ko līdzīgu atkārtot arī savā čempionātā. Zināms, ka jau Portugāles WRC rallijā tiks sākts darbs ar speciālistu konsultantu, lai veiktu turpmāku izpēti.
Rallija laikā inženieriem starp servisa parkiem nav daudz ko darīt, bet tas varētu mainīties, ja WRC rīkotāja jaunā koncepcija tiks īstenota un komandām būs pieejama reāllaika telemetrija.
Foto: Hyundai Motorsport
"Mums ir jauna koncepcija nākamajam gadam, pie kuras strādājam kopā ar komandām un ražotājiem, lai iegūtu vairāk datu no automašīnām, vairāk dzīvās informācijas starp ekipāžām un viņu komandām. Šobrīd manai nomas automašīnai ir labāka savienojamība nekā šīm ļoti dārgajām rallija automašīnām."
Sniedzot papildu paskaidrojumus, Larkins īpaši pieminēja F1 un attiecības starp Maksu Verstapenu un viņa sacīkšu inženieri, kas reizēm sacīkšu vidū nonāk līdz strīdiem. "Ziniet, kas man ļoti patīk F-1? Tas, kam ir spēks. Kad Verstapens izcīna savu 150. uzvaru un viņš komunicē ar savu inženieri, šī diskusija brīžiem ir smieklīga. Mums ir vajadzīgi šādi sīkumi. Šī mijiedarbība starp pilotu un viņa inženieri pārbraucienos, apspriežot šo un to, ir interesanta mums visiem. Tas ir labs sākums."
Foto: Martin Hlinka
"Mēs domājam, ka tas, ko varam piedāvāt komandām, ir nodrošināt tām vairāk tiešsaistes datu, piemēram, eļļas spiedienu, ūdens spiedienu, riepu spiediena kontroles sistēmu," turpina Larkins. "Ar šīm automašīnām dažkārt notiek daudz lietu, no kurām, iespējams, varētu izvairīties, lai ļautu tām turpināt braukt, ja vien būtu iespēja tām automašīnām veikt dažādas darbības ātrumposma laikā vai pārbraucienos.''
Foto: Honza Froněk