Toyota rallija zvaigzne Kalle Rovanpera ir atklāti paudis savas domas par jaunajām plānotajām izmaiņām WRC čempionātā.
Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) mērķis ir samazināt čempionāta izmaksas, tādēļ nākamajā sezonā pasaules rallija čempionātā plānotas būtiskas izmaiņas. Mērķis ir labs, bet par metodēm noteikti var un ir daudz viedokļu. Vispretrunīgākais aspekts ir ierosinājums nākamajā sezonā atteikties no pašreizējām hibrīda vienībām.
Rovanpera nav sajūsmā par ierosinātajām izmaiņām WRC. Viņš uzskata, ka atteikšanās no pašreizējām automašīnām būtu slikts lēmums.
Foto: Honza Froněk
Ierosinātās FIA reformas paredz samazināt pašreizējo augstākās klases automobiļu jaudu un samazināt aerodinamiku. Mērķis ir panākt, lai augstākā klase un WRC2 klase būtu tuvāk viena otrai, un Rally2 automašīnas, iespējams, sacenstos ar Rally1 automašīnām, izmantojot WRC komplektu, kuru varēs uzstādīt Rally2 mašīnās.
"Tas ir liels apgrūtinājums divu gadu garumā, tērējot vēl vairāk naudas, lai mēģinātu apvienot divas klases, kuras, manuprāt, nekad nebūs patiesi līdzvērtīgas vai saistītas," turpina Rovanpera.
Rovanpera saprot pārmaiņu nepieciešamību, taču nepiekrīt izmantotajām metodēm.
"Jā, es saprotu vēlmi, lai starta sarakstā būtu vairāk automašīnu galvenajā klasē, bet tas ir viss. FIA būtu jākoncentrējas uz jaunu noteikumu izstrādi 2027. gadam. Tad, cerams, mēs varētu redzēt jaunas komandas. Neviens nenāks uz WRC, ja noteikumi būs zināmi tikai sešus mēnešus iepriekš. Kurš tad nāks? Neviens!" turpina Rovanpera.
Foto: Gary Fothergill
WRC komandas ir informējušas FIA, ka tās vēlas turpināt izmantot pašreizējās Rally1 automašīnas līdz 2026. gada sezonas beigām. FIA WRC komisija šo jautājumu turpinās apspriest šonedēļ.