profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Lancia dod mājienu, ka tā apsver iespēju atgriezties rallijā

Go4speed 20.03.2024 - 23:50 Lancia dod mājienu, ka tā apsver iespēju atgriezties rallijā
Luka Napolitano. Foto: www.motorprofis.at

Lancia ir sniegusi pirmo mājienu, ka tā apsver iespēju nākotnē atgriezties rallijā pēc sava HF zīmola atjaunošanas.

Slavenais itāļu ražotājs ir saistīts ar atgriešanos pasaules rallija čempionātā pēc pagājušajā gadā izskanējušajām ziņām Itālijas medijos. Šī marka ir visveiksmīgākā WRC vēsturē, izcīnot desmit ražotāju titulus (1974-1976, 1983, 1987-1992).


Foto: Lancia

Lancia piedzīvo Stellantis grupas automobiļu zīmola atdzimšanu, un februārī tā laida klajā savu jauno pilnībā elektrisko ''Ypsilon'' hečbeku. Zīmols tagad ir atkārtoti laidis klajā savu HF (augstas precizitātes) zīmolu, kas bija redzams uz tituliem bagātajiem automobiļiem: ''Fulvia'', ''Stratos'' un ''Delta'', kas agrāk brauca ''HF Lancia Racing Team'' sastāvā, kuru 1963. gadā dibināja Čezāre Fiorio.

Jaunais HF logotips parādīsies uz Lancia augstas veiktspējas autobūves automobiļiem, sākot ar īpašu HF versiju ''Ypsilon'', kas plānota 2025. gadā. Runājot HF zīmola atklāšanas pasākumā, Lancia zīmola izpilddirektors Luka Napolitano norādīja, ka ražotājs apsver iespēju atgriezties rallijā, lai gan pagaidām vēl nav skaidrības par visiem ražotāja nodomiem.

"Par godu filmas Race for Glory [filma par Lancia cīņu ar Audi par 1983. gada WRC čempiona titulu] pirmizrādei Itālijas kinoteātros, priecājos atklāt jauno HF logotipu, kas debitēs uz jaunā ''Lancia Ypsilon HF'', bet pēc tam tiks izmantots uz turpmākajām augstas veiktspējas zīmola versijām.


Foto: Lancia

"Pēc jaunā Lancia Ypsilon prezentācijas, kas ir pirmais pilnīgi jaunā laikmeta automobilis, mēs speram vēl vienu soli uz priekšu ceļā uz renesansi, lai uzsvērtu zīmola brutālāko un radikālāko dvēseli un tā apņemšanos koncentrēties uz veiktspējas modeļiem."

Napolitano piebilda: "Vai mēs atgriezīsimies rallijā? Mēs pie tā strādājam.''

Motorsport.com saprot, ka gadījumā, ja Lancia apņemtos atgriezties rallijā, visticamākais variants būtu Rally4 klase. Itāļu avoti uzskata, ka tūlītēja atgriešanās, izmantojot Rally2 programmu, ir maz ticama.

Stellantis koncernam jau ir divi pārstāvji Rally4: ''Peugeot 208 Rally4'' un ''Opel Corsa Rally4''. Abu automobiļu pamatā ir viena un tā pati platforma, izmantojot svarīgākos kopīgos elementus (dzinējs, pārnesumkārba, balstiekārtas koncepcija).


Foto: Bastien Roux

Napolitāno komentāri izskanēja pēc tam, kad FIA paziņoja par plašām reformām augstākā līmeņa rallija sacensībās, kas ietver izmaiņas tehniskajos un sporta noteikumos, kā arī reformas čempionāta popularizēšanā.

Atgādināsim, ka FIA ir iecerējusi no Rally1 klases automašīnām izņemt hibrīddzinējus un vēl vairāk samazināt automašīnu veiktspēju, veicot izmaiņas aerodinamikā un gaisa ierobežotājā, lai tās tuvinātu Rally2 klasei. FIA vēl jāapstiprina precīzas detaļas par ierosinātajām aerodinamikas izmaiņām. 2026. gada automobiļu pamatā būs Rally1 automobiļu koncepcija, kas ražos aptuveni 330 zirgspēkus, bet automašīnas cena nepārsniegs 400 000 eiro.


Foto: Lancia

Citi itāļu mediji vēsta, ka ''Lancia Ypsilon'' tiks konfigurēts īpaši Rally2 klasei. 2024. gadā tiks uzsākta izstrādes programma, debija gaidāma 2025. gadā, un līdz 2027. gadam tiks izstrādāts pilnīgi jauns WRC automobilis.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png