profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Noivils skaidro izskanējušās runas par viņa iespējamo WRC karjeras beigšanu

Go4speed 18.03.2024 - 00:15 Noivils skaidro izskanējušās runas par viņa iespējamo WRC karjeras beigšanu
Foto: Hyundai Motorsport

Beļģu rallija braucējs Tjerī Noivils izteicis dažas skarbas piezīmes par jaunajām izmaiņām, kas satricināja pasaules rallija čempionātu (WRC).

"Jāsaka, ka FIA paziņojumi mani šokēja. Nesaprotu, kāpēc viņi nolēma ieviest tik nestabilus noteikumus nākamajām divām sezonām, nezinot, ko viņi (FIA) īsti vēlas vai kur viņi plāno mūs vest,'' savu neizpratni franču žurnālam AutoHebdo pauda Noivils.

Minētais žurnāls rakstīja, ka Noivilam šī sezona varētu būt pēdējā WRC augstākajā līmenī. Taču vēlāk 35 gadus vecais Noivils, kuram šosezon beigsies līgums ar Hyundai, portālam autosport.com norādīja, ka viņš esot pārprasts un viņam nav nodoma pamest WRC.

''Nekad neesmu teicis, ka vēlos beigt WRC karjeru. Nezinu, no kurienes tāda informācija nāca. Teicu, ka, ja Hyundai izstātos no WRC, tad arī es varētu, piemēram, nākamgad beigt karjeru, un tā ir patiesība. Ja Hyundai izlemtu izstāties no WRC, es droši vien arī pamestu WRC, un ne tikai es. Ja Hyundai turpinās un viņi joprojām mani vēlēsies savā komandā, tad, protams, vēlētos turpināt."


Foto: Jouni Laakso

WRC priekšā ir būtiskas izmaiņas. Nākamajā sezonā tiks noņemti hibrīda agregāti un samazināta augstākās klases automašīnu jauda. Mērķis ir, lai Rally1 automašīna izmaksātu 400 000 eiro, kas ir vairāk nekā uz pusi mazāk nekā pašlaik. Starpposmā no 2025. līdz 2026. gadam WRC komplekts, kas būs pieejams Rally2 automašīnām, tuvinās šos transportlīdzekļus augstākās klases automašīnu veiktspējai.

''Ja godīgi, šīs izmaiņas bija neliels pārsteigums man pašam un daudziem citiem, tas ir skaidrs. Es dotu priekšroku kaut kam stabilam līdz 2026.gada beigām un izmantot šo laika periodu tagad, lai kaut ko labu plānotu WRC nākotnei, neatkarīgi no tā, kas tas būtu. Jautājums ir vienkāršs; kurš gatavojas pievienoties čempionātam 2025. un 2026. gadā ar tādu nolikumu, kāds mums šobrīd ir pārejas periodā, kas pamatā mainās katru gadu? Es nezinu,'' prāto Noivils.

''Kāpēc es uzdodu šo jautājumu, ir tas, ka, mainot [2025.gadam] noteikumus, tas radīs papildu izmaksas esošajiem ražotājiem, kuri tērē miljonus un miljonus vairāk nekā desmit gadus. Tagad viņiem ir jāmodificē automašīna. Labi, hibrīds tiks noņemts, bet kādas ir hibrīda izmaksas, ja jūsu budžets ir gandrīz simtiem miljonu eiro? Noņemt aptuveni 15 hibrīdu komplektus, kas ir aptuveni divi miljoni eiro gadā, kur ir atšķirība?''


Foto: Martín Graña

''Tātad kāpēc gan nepaturēt kaut ko stabilu līdz 2026.gada beigām un neizmantot šo periodu tagad, lai kaut ko izstrādātu 2027.gadam? Zvaniet visiem ražotājiem, sanākat kopā pie viena galda un pajautājiet viņiem: "Kurš ir ieinteresēts piedalīties WRC?"

Noivils piebilda, ka FIA darba grupa nav sazinājusies ar viņu vai citiem pilotiem, lai sniegtu sportistu ieguldījumu nākotnes redzējumā, kas, viņaprāt, būtu bijis vērtīgs. "Man ir žēl, ka lēmumi ir bijuši pretrunā ar komandu lūgumu, un komandu teiktais netika īsti ņemts vērā, pieņemot lēmumu. Arī braucēji netika uzrunāti. Ņemot vērā visus mūsu sniegtos ierosinājumus, ļoti maz, kas tika uzklausīts. Man nekad nav bijis kontakts ar jauno FIA darba grupu. Neesmu ražotājs, bet esmu čempionāta pilots, kurš WRC brauc daudzus gadus, tāpēc varbūt arī es varu sniegt ierosinājumus par to, kas gadu gaitā ir mainījies un kādas izmaiņas ir negatīvāk ietekmējušas čempionātu.''
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png