Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
Toyota komandas vadītājs Jari-Matti Latvala atzinīgi novērtējis FIA virzienu augstākā līmeņa rallija nākotnei, taču uzskata, ka daļa no vīzijas ir "pārāk agresīva".
Pasaules motosporta pārvaldes institūcija pagājušajā nedēļā atklāja savu piedāvāto rallija nākotnes ceļvedi, kas ietver izmaiņas tehniskajos un sporta noteikumos, kā arī plānu uzlabot čempionāta popularizēšanu. Vīzija ietver izmaiņas, kas tiks ieviestas no nākamā gada, tostarp hibrīda jaudas izņemšana no Rally1 automašīnām. Automašīnām, kas tika prezentētas 2022. gadā, tiks veikta arī gan aerodinamikas, gan transportlīdzekļa gaisa ierobežotāja samazināšana.
Šīs automašīnas būs piemērotas sacensībām līdz 2026.gada beigām, un tās sakritīs ar jaunu noteikumu ieviešanu, kas no 2027.gada veidos Rally1 klases pamatu. 2026. gada automobiļu pamatā būs Rally1 automobiļu koncepcija, kas ražos aptuveni 330 zirgspēkus, bet automašīnas cena nepārsniegs 400 000 eiro.
Foto: Honza Froněk
"Bija daudzas lietas izziņotas. Teikšu, ka bija arī daži diezgan lieli pārsteigumi, bet kopumā runājot, ir daudz labu lietu," portālam Motorsport.com sacīja Jari Mati Latvala. ''Svarīgi ir tas, ka mums ir pareizā rīcība un mēs zinām, uz ko šobrīd jātiecas, kas palīdz visiem plānošanā, un jaunajiem ražotājiem, kas vēlas meklēt iespējas ierasties pasaules rallija čempionātā.''
"Taču ir dažas lietas, kas ir pārāk ''agresīvas'', un es ceru, ka mēs varēsim sazināties ar FIA un rast risinājumu šīm dažām idejām, lai mēs neaizrautos. Sportiskā puse bija patiešām laba. Mazliet mazāks servisa parks un attālo servisa parka pakalpojumu izmantošana, un varbūt mazāk cilvēku servisā, lai mēģinātu samazināt izmaksas, kas ir ļoti labi. Kopumā, domājot par nākotni, koncentrējoties uz ilgtspēju un oglekļa neitrālu degvielu un pat ūdeņradi, tā ir nākotne.''
"Es domāju, ka hibrīdu izņemšana noteikti ietaupīs izmaksas, jo diemžēl tas, kā tas ir uzstādīts šobrīd rallijā, ievērojami palielina izmaksas, jo tā ir ne tikai elektrība un programmatūra, bet arī visa nepieciešamā drošība, nodrošinot papildus visu nepieciešamo aprīkojumu."
Foto: Vítek Paldus
"Man būtu pieticis tikai ar hibrīdu izņemšanu, un komandām nebūtu jāveic tik daudz testu. Mēs esam ierobežoti ar testēšanu. Mēs esam sākuši komunikāciju ar FIA, un tagad notiek iknedēļas sanāksmes, kas ir patiešām labi. Visi ražotāji ir iesaistīti, tāpēc uzskatu, ka mūsu izredzes ir patiešām labas atrast kompromisu."
Latvala arī dalījās pārdomās par 2026. gada noteikumiem, kas, viņaprāt, ir solis pareizajā virzienā, lai gan viņš atzīst, ka automašīnas būvniecība līdz 400 000 eiro būs izaicinājums. "Šobrīd automašīnas ir pārāk dārgas, un tas ir skaidrs, ka mums ir jāiet un jāsamazina automašīnas cena, kas ir patiešām laba. Cenu mērķis izklausās labi, bet domāju, ka nav ļoti viegli sasniegt šo cenu līmeni, tāpēc mēs beigās redzēsim, kā tas būs. Ja jūs domājat par Rally2 automašīnām, kuru izmaksas šajās dienās ir aptuveni 300 000 eiro, bet Rally1 mašīnas cena plānojas 400 000 eiro, man šķiet, ka reālāk tas varētu būt pusmiljons."