Vai Rally2 automašīnas patiešām aizstās Rally1 kā pasaules rallija čempionāta (WRC) augstākā līmeņa klasi? Sezonas pirmajos divos WRC posmos šīs runas ir un bija ļoti aktuālas.
Zināms, ka pēc trīs mēnešus ilgām WRC darba grupas apspriedēm 28. februārī gaidāms spriedums par to, kādā virzienā attīstīsies WRC augstākā līmeņa sacensības.
Foto: Martín Graña
"Mēs visi gaidām, kurp aizies šī Rally2 regula," Benuā Nogērs sacīja portālam DirtFish. "Tas būs ļoti svarīgi, lai saprastu, kāda būs šīs kategorijas nākotne, un tad mēs izlemsim, kā turpināsim [i20 N Rally2 attīstību].
"Nākamais solis mums homologācijas ziņā ir nodrošināt vēl piecus džokerus, tātad vēl piecas automašīnas evolūcijas, un mums tās visas ir jāpiedāvā vienlaicīgi. Tāpēc [FIA lēmums] ir ārkārtīgi būtisks šai izvēlei. Protams, ja mainīsies kategorija, ja mainīsies mērķis, tas ietekmēs mūsu izvēli."
Foto: Honza Froněk
Vienkārša ''Rally 1'' izslēgšana un ''Rally 2'' pacelšana uz FIA rallija piramīdas virsotni dažās aprindās tiek uzskatīta par ātru un vienkāršu risinājumu. Katrai no pašreizējām WRC rūpnīcas komandām - ''Toyota'', ''Hyundai'' un ''M-Sport Ford'' - ir gatavs homoloģēts automobilis, un arī ''Citroën'' un ''Škoda'' var pievienoties ar savām Rally2 mašīnām, ja tās vēlēsies. Izmaksas samazinātos, un konkurences intensitāte vienā naktī krasi pieaugtu.
Nogērs uzskata citādi, jo viņš uz to raugās daudz praktiskāk. Francūzis ir noraizējies par to, kā rūpnīcas komandas mainītu to, kas savā būtībā ir klientu rallija formula.
"Es domāju, ka tas ir divkosīgi vienā čempionātā jaukt klientu un rūpnīcas komandas," turpina Nogērs, kurš strādāja ''Peugeot'' laikā, kad uzplaukumu piedzīvoja Intercontinental Rally Challenge seriāls, kurā no 2006. līdz 2012. gadam līdzās sacentās rūpnīcas un klientu komandas.
Foto: Mateusz Krzystański
Hyundai vēlas, lai Rally2 paliktu dzīvotspējīgs klientiem, piemēram, CHL Sport Auto komandai, kurā šogad WRC2 čempionātā startē Emīls Lindholms.
"Ja ņemam par piemēru Škoda [IRC laikā], viņi tik daudz uzmanības pievērsa galvenajam projektam ar ''Fabia S2000'', ka viņu klientu programma nebija tik liela. Bija gandrīz tikai oficiālie automobiļi, un klientiem bija gandrīz neiespējami iegūt automobiļus. Būtībā tie bija rūpnīcas automobiļi, nevis klientu sistēma, jo tā tika veidota tikai rūpnīcas vajadzībām. Tas šajā laikā sadārdzināja S2000 automobiļu izmaksas, jo auto bija jāpārbūvē ik pēc 1500 kilometriem. Kāpēc? Tāpēc, ka rūpnīcām galvenais uzdevums bija spiest, spiest, spiest, spiest un vēlreiz spiest pēc panākumiem.''