Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
Arī franču rallija braucējs Sebastjans Ožjē pirms Montekarlo WRC rallija starta ''nosūtījis sveicienus'' FIA un WRC rīkotājiem par jauno punktu sistēmu, kas šogad ieviesta WRC. Atgādināsim, ka gandrīz visi vadošie WRC piloti ir vienisprātis, ka šī sistēma nav laba.
Šīs izmaiņas punktu skaitīšanā tika ieviestas ar mērķi, lai svētdienas padarītu aizraujošākas un lai sportisti svētdien vairs ''nevizinātos'' un neteiktu, ka taupa riepas ''Power Stage'' posmam.
''Jā, svētdienas tagad var kļūt interesantākas, tas var uzlabot kopējo šovu, bet tomēr tas ir nepareizi. Uzvara WRC posmā tagad ir pilnībā nenovērtēta. Šiem jaunajiem noteikumiem nav nekādas jēgas. Es to nesaprotu. Ceru, ka kļūdos, bet pagaidām redzu tikai neērtības, kas saistītas ar šīs sistēmas maiņu," pirms starta saka Sebastjans Ožjē, kurš šajās brīvdienās centīsies sev nodrošināt desmito uzvaru Montekarlo WRC.
Foto: TOYOTA GAZOO Racing WRC
Franču sportists uzskata, ka punkti netiek piešķirti pareizi. ''Jaunā punktu skaitīšanas sistēma ir padarīta sarežģīta, un plašāka sabiedrība to nesapratīs. To sapratīs tikai īsti rallija fani. Iespējams, ka daži padomās, "Kā, šis puisis uzvarēja rallijā, bet nesaņēma visvairāk punktu? Kā tas ir iespējams?" Un tas kaut kad notiks,'' turpina Ožjē.
Astoņkārtējais WRC čempions Ožjē jaunajās pārmaiņās neko labu nesaskata. ''Nesaprotu, ko viņi domāja, kad to ieviesa. Es nevaru saprast. Sanāk tā, ka, ja kādam ir problēmas rallija sākumā, tad viņš turpinājumā var pietaupīt riepas un mašīnu visai nedēļas nogalei, lai svētdien uzbruktu un mēģinātu izcīnīt maksimums pieejamos 12 punktus. Savukārt braucējs, kurš piektdien un sestdien vaigu sviedros ir sities un cīnījies, lai nonāktu vadībā, sestdienas vakarā varētu iegūt tikai 18 punktus. Tas nav loģiski,'' uzsvēra franču zvaigzne, kurš piebilda, ka viņam īsti nerūp punkti. ''Mans mērķis ir viens - uzvarēt visā rallijā,'' nobeidz Ožjē, kurš šosezon neaizvadīs pilnu čempionātu.
Foto: Hyundai Motorsport
Lai saprastu, kā strādā jaunā punktu sistēma, apskatīsim Japānas WRC rallija rezultātus pēc vecās un jaunās punktu sistēmas.
Sāksim ar Tjerī Noivilu. Kā redzams, tad pēc izstāšanās pirmajā dienā, Noivils 2023.gadā pēc vecās punktu sistēmas varēja pretendēt tikai uz punktiem Power Stage, un to arī viņš veiksmīgi izdarīja, uzvarot to un nopelnot piecus punktus. Taču, ja skatās pēc jaunās punktu sistēmas, tad Noivils, būdams ātrākais svētdienā, papildus pēc jaunās sistēmas būtu nopelnījis vēl septiņus punktus. Līdz ar to pēc vecās sistēmas Noivils Japānā iegūtu piecus punktus, taču pēc jaunās – 12. Kā redzam tabulā, tad lielākais neveiksminieks rallija sākumā beigās ir lielākais ieguvējs.
Foto: Martin Hlinka
Taču, protams, šādi rēķināt nav īsti korekti. Šobrīd zinot, ka svētdien braucot ātri var nopelnīt papildus punktus, sportisti to arī darīs, taču pagājušajā gadā svētdienas rīta cēliens tika braukts piesardzīgi, lai pacīnītos tikai par punktiem vienā Power Stage posmā, jo toreiz papildus punkti kā ātrākajam svētdienas braucējam netika piešķirti.
2023.gada punkti pret 2024.gada punktiem Japānas WRC
V. | Pilots | 5-6 diena* |
7diena* |
Powerstage |
2024 pts* |
2023 pts |
1. | Evans | 18 |
3 |
21 | 25 | |
2. | Ogier |
15 |
2 |
1 |
18 | 19 |
3. | Rovanpera |
13 |
1 |
14 | 15 | |
4. | Lappi |
10 |
5 |
3 |
18 | 15 |
5. | Katsuta | 6 |
6 |
2 |
14 | 12 |
6. | Tanak | 8 |
4 |
4 |
16 | 12 |
7. | Neuville | 0 |
7 |
5 |
12 | 5 |