Foto: Thomas Gorlt
Somu rallija braucējs Tēmu Suninens, kura nākotnes plāni pagaidām vēl ir neskaidri, atklājis, ka ir noraizējies par pasaules rallija čempionāta (WRC) nākotni.
WRC problēmas atspoguļojas faktā, ka tajā ir tikai divas pilnvērtīgas rūpnīcas komandas un ka tas ir vienkārši pārāk dārgs. Līdz ar to dalība čempionātā pašlaik citiem automobiļu ražotājiem nešķiet pārāk pievilcīga.
Lai arī nākamajā sezonā WRC ir veiktas radikālas izmaiņas punktu skaitīšanas sistēmā, joprojām vairums braucēju ir vienisprātis, ka sacensību formāts nav īsti pareizs. Piloti ir vairākkārt sūdzējušies, ka sacensību dienas kļūst pārāk garas un ka sezonas laikā vairāk laika tiek pavadīts pārbraucienos nekā pašos ātrumposmos, un, kad beidzot vakarā piloti nokļūst viesnīcā, tad jāsāk skatīties video priekš nākamās dienas.
WRC problēmas atspoguļojas faktā, ka tajā ir tikai divas pilnvērtīgas rūpnīcas komandas un ka tas ir vienkārši pārāk dārgs. Līdz ar to dalība čempionātā pašlaik citiem automobiļu ražotājiem nešķiet pārāk pievilcīga.
Lai arī nākamajā sezonā WRC ir veiktas radikālas izmaiņas punktu skaitīšanas sistēmā, joprojām vairums braucēju ir vienisprātis, ka sacensību formāts nav īsti pareizs. Piloti ir vairākkārt sūdzējušies, ka sacensību dienas kļūst pārāk garas un ka sezonas laikā vairāk laika tiek pavadīts pārbraucienos nekā pašos ātrumposmos, un, kad beidzot vakarā piloti nokļūst viesnīcā, tad jāsāk skatīties video priekš nākamās dienas.
Foto: Hyundai Motorsport
''Manuprāt, mēs jau tagad esam vairākus gadus par vēlu," portālam rallit.fi saka Tēmu Suninens. ''Kamēr automašīnas maksā pusotru miljonu, rūpnīcām nav motivācijas tur ierasties. Pat lielākie autoražotāji pasaulē vēlas, lai viņiem būtu ierobežots budžets. Automašīnas būtu jāpadara lētākas un tādējādi pieejamākas vairākiem cilvēkiem, nevis tikai diviem lielākajiem ražotājiem.''
Uz jautājumu, ko darīt šajā situācijā un kā sacensību formātu var padarīt tādu, lai tas vislabāk kalpotu WRC, tā braucējiem un, protams, līdzjutējiem un sponsoriem, somu sportists turpina: ''Svarīgākais būtu šo sportu tuvināt cilvēkiem. Ja padomājam par to, ka mēs piesaistām sponsorus un cilvēkus, kas visu to padara iespējamu, tad braucējiem šobrīd tur (rallijā) nav daudz atvēlētu minūšu saviem atbalstītājiem un faniem, lai satiktos, parunātu vai veiktu kādas citas aktivitātes. Kad tu cīnies par rezultātu, tev visu laiku ir jākoncentrējas uz braukšanu, kā arī jāskatās video.''
Uz jautājumu, ko darīt šajā situācijā un kā sacensību formātu var padarīt tādu, lai tas vislabāk kalpotu WRC, tā braucējiem un, protams, līdzjutējiem un sponsoriem, somu sportists turpina: ''Svarīgākais būtu šo sportu tuvināt cilvēkiem. Ja padomājam par to, ka mēs piesaistām sponsorus un cilvēkus, kas visu to padara iespējamu, tad braucējiem šobrīd tur (rallijā) nav daudz atvēlētu minūšu saviem atbalstītājiem un faniem, lai satiktos, parunātu vai veiktu kādas citas aktivitātes. Kad tu cīnies par rezultātu, tev visu laiku ir jākoncentrējas uz braukšanu, kā arī jāskatās video.''