Foto: Toyota Gazoo Racing WRC
Septembrī ''M-Sport Ford'' komandas boss Malkolms Vilsons aicināja FIA apsvērt iespēju nacionālajos rallija čempionāta posmos izmantot nehibrīda Rally1 automašīnas, kas tādējādi palīdzētu saglabāt M-Sport klātbūtni pasaules rallija čempionātā (WRC).
M-Sport komandas biznesa pamatā ir pārdot automašīnas privātajiem klientiem, kas tādējādi palīdz tai startēt WRC čempionātā un cīnīties ar Toyota un Hyundai komandām. Taču, ņemot vērā specifiskās Rally1 automašīnas un tās izmaksas, M-Sport pa diviem gadiem spēja pārdot tikai vienu Rally1 automašīnu. "Ar to nepietiek," teica Malkolms Vilsons. "Mums katru gadu ir jāpārdod aptuveni desmit automašīnas, lai mēs varētu startēt WRC. Kaut kas ir jāmaina. Vēlme turpināt startēt WRC ir tikpat spēcīga kā jebkad, bet lieta ir vienkārša: mēs pārdodam Rally1 automašīnas, mēs paliekam šeit.''
"Mēs varētu viegli izmantot nehibrīda Rally1 automašīnu. Mēs izņemam hibrīdu, aizvietojam to un iegūstam parastu automašīnu, kas var braukt saskaņā ar parastajiem noteikumiem. Es domāju, ka tas mudinātu braucējus izmantot šīs automašīnas.''
Foto: Martin Trdla
Ja WRC2 auto jauda ir 280 - 300 Zs, bet Rally1 jauda ar hibrīdu sasniedz ap 500 Zs, tad nehibrīda Rally1 automašīnu jauda būs ap 400 Zs.
Hibrīda tehnoloģijas izslēgšana no Rally1 automobiļiem ir stratēģisks solis, lai samazinātu gan iegādes, gan ekspluatācijas izmaksas. Šī izmaiņa atvieglos arī automobiļu izmantošanu nacionālā līmenī, jo nebūs nepieciešams īpašs FIA elektrotransporta infrastruktūras nodrošinājums, kas būtu papildus finansiāls slogs sacensību organizatoriem un braucējiem.
Foto: Compact Dynamics
Kas attiecas uz Rally1 automobiļiem bez hibrīda vienības, tad šie auto tiks pielaisti sacensībām un ar tiem varēs cīnīties par WRC punktiem individuālajā ieskaitē, bet šie automobiļi nevarēs tikt nominēti ražotāju punktu iegūšanai. Līdz ar to teorētiski pastāv iespēja, ka 2024.gada sezonā par čempionu var kļūt arī kāds pilots, kurš startē ar nehibrīda Rally1 automobili.
Zināms, ka minētā hibrīda iekārta būs jāaizstāj ar imitācijas hibrīda vienību, kas atbilst konkrētiem FIA noteiktiem variantiem (skat zemāk). Hibrīda bloka svars (kopā ar šķidrumiem) ir 100 kg.
Rally1 Hibrīda Sistēma:
Atgādināsim, ka Rally1 hibrīda sistēma ir viens no inovatīvākajiem elementiem pasaules rallijā, taču tās darbības principi var šķist sarežģīti. Hibrīda sistēma Rally1 automobiļos apvieno tradicionālo iekšdedzes dzinēju ar elektrisko motoru, sniedzot papildu jaudu un efektivitāti. Galvenais šīs sistēmas mērķis ir uzlabot automobiļa veiktspēju, vienlaikus samazinot tā ietekmi uz vidi.
Hibrīda sistēma. Foto: Compact Dynamics
Hibrīda vienība tiek barota no akumulatora, kas uzlādējas braucot. Braucot dzinējs un bremzēšanas sistēma palīdz uzlādēt akumulatoru, izmantojot procesu, ko sauc par reģeneratīvo bremzēšanu. Tas nozīmē, ka katru reizi, kad braucējs bremzē, tiek atgūta enerģija, kas citādi tiktu zaudēta.
Foto: M-Sport
Foto: Honza Froněk
Lai gan Rally1 hibrīda sistēma ir tehnoloģiski sarežģīta, tās pamatprincips ir samērā vienkāršs: apvienot iekšdedzes dzinēja sniegto jaudu ar elektriskā motora efektivitāti, lai panāktu labāku veiktspēju un ekoloģiskumu. Tas ir solis uz priekšu rallija sportā, nodrošinot aizraujošas sacensības un vienlaikus veicinot tehnoloģisko attīstību.