profile
register
facebook
youtube
twitter instagram
baneris-aix-2-5445-4514-2008.gif

Mežaks: Sapnis joprojām dzīvs par startu 'Tet Rally Latvia', tāpēc turpinām strādāt pie tā

Mārtiņš Jankovskis 15.12.2023 - 01:20 Mežaks: Sapnis joprojām dzīvs par startu 'Tet Rally Latvia', tāpēc turpinām strādāt pie tā
Foto: No Matīsa Mežaka privātā arhīva

''Uzzinot, ka 2024. gadā Latvijā notiks WRC posms, abi ar stūrmani Arni Roni nolēmām, ka jāmēģina realizēt arī mūsu neizsapņotais sapnis - dalība WRC. Rallijs Cēsis ir pirmais pārbaudes solis, pirmkārt, pašiem sev - vai mēs vēl mākam pabraukt ātri ar pilnpiedziņas auto, jo piedalīties tikai piedalīšanās pēc nemāku - ja braucu, tad vismaz tā, lai pašiem nav kauns! Ja atbilde būs ''JĀ!'', tad būs jāpieliek pamatīgas pūles, lai atrastu domu biedrus un atbalstītājus, lai šo visu ambiciozo mērķi nofinansētu, bet par to vēlāk,'' tā vasaras vidū paziņoja Matīss Mežaks.

Mežaks ar stūrmani Roni vasaras vidū piedalījās rallijā Cēsis, kur tika izcīnīta 2.vieta LRC1 klasē. Šajā rallijā ekipāža debitēja ar ''Fabia SRT Proto'' automašīnu. ''Rallijs bija kapitāls, šaubu nav. Ar tādu mašīnu braukt bija īsta bauda. Īsta sporta automašīna, kas izpilda visu, ko no tās prasi. Ar katru nobraukto kilometru sapratu, ka mašīnas robežas ir vēl plašākas un tālākas. No vienas puses varbūt gribējās nobraukt sūdīgi un pateikt, ka nav jēga tam WRC projektam, bet tagad, kad nobraucu labi, tad saprotu, ka vēl varu braukt,'' pēc Cēsu rallija smejoties portālam Go4speed stāstīja Mežaks.

Sezonas izskaņā Matīss startēja arī rallijsprintā Latvija, kur tika izcīnīta 3.vieta absolūti.

Pēc šiem abiem rallijiem Matīss turpina iet uz savu mērķi, lai nākamā gada vasarā izietu uz starta ''Tet Rally Latvia'' WRC posmā.

Lai noskaidrotu, kā Matīsam veicas un kā izdodas virzīties uz priekšu, par to šajā sarunā.


Foto: No Matīsa Mežaka privātā arhīva

Matīss, atceros, kad biji patiesi priecīgs pēc savas debijas ar ''Fabia SRT Proto'' automašīnu Cēsu rallijā. Kā ar šo automašīnu gāja Biķernieku asfaltētajos līkločos?
Jā, salīdzinot ar to, ar ko esmu braucis līdz šim, tad arī braukšana pa asfaltu ar Fabia bija kosmoss. Tam piekrīt arī stūrmanis, brālis Miķelis. Pēc šī rallija sapratām, ka ar citu mašīnu vairs negribam braukt (smejas). Viss bija ļoti labi. Jā, pa sausu laiku mūsu rezultāti bija gana tuvu līderiem, bet pa slapju trasi pieredzes trūkuma dēļ bija grūti turēt līdzi jaunajiem. Kopumā ar rezultātu bijām ļoti apmierināti.

Tagad, izbraucot gan pa granti, gan pa asfaltu, saproti, ko šis auto spēj?
Protams. To nevar salīdzināt ar ''Mitsubishi Evo''. Jā, varbūt kaut kur tos laikus var dabūt līdzīgus, bet braukšanas bauda ar ''Fabia SRT Proto'' ir nesalīdzināma. Pat grūti salīdzināt ar citām mašīnām, ar kurām esmu braucis.

Arī pret ''Ford Escort WRC''?
Varbūt dzinēja jauda bija pielīdzināma ''Fabia SRT Proto'', vai pat nedaudz labāka, bet piekare un vadāmība ''Fabia SRT Proto'' automašīnā ir galvastiesu pārāka. Viss attīstās un iet uz priekšu.

Laikam pēc šiem diviem rallijiem tā doma par startēšanu ''Tet Rally Latvia'' kļuva vēl spēcīgāka?
Tas āķis lūpā un tā doma startēt ''Tet Rally Latvia'' bija jau pēc pagājušā gada WRC prezentācijas. Jā, šobrīd mazliet liekas neticami, ka man ar ''Fabia SRT Proto'' izdevies nobraukt Cēsu ralliju un rallijsprintu Latviju. Pirms šī gada nebūtu ticējis, ka kaut kas tāds būs iespējams. Bet pa mazam solītim, ejot uz priekšu, ir jāsāk ticēt, ka varbūt mums izdosies arī nobraukt ''Tet Rally Latvia'' WRC posmu. Jebkurā gadījumā, pie tā aktīvi strādājam. Plinti krūmos neesam metuši, tāpēc darīsim visu, lai izietu uz starta. Cerams, ka izdosies atrast vēl kādus atbalstītājus un domubiedrus, kuri palīdzēs man līdz tam nonākt. Tāds ir plāns.

Kad tā doma radās par startu ''Tet Rally Latvia'', kādi bija tavi pirmie soļi? Saprast, cik tas maksā? Apzināt komandas?
Aptuveni jau bija skaidrs, cik tas pasākums maksā. Arī komanda, cerams, būs tā pati – SRT. Tas jau bija skaidrs sākumā. Vienīgi, kas nav skaidrs, kur sameklēt tik daudz finansējuma, cik būs nepieciešams (smejas).


Foto: No Matīsa Mežaka privātā arhīva

Cik reizes dārgāks, tavuprāt, ir starts ar Rally2 automašīnu WRC rallijā pret startu ar ''Mitsubishi Evo'' kādā vietējā posmā?
Grūti tā teikt. Bet domāju, ka, ja parast rallijs ar labu ''Mitsubishi Evo'' izmaksā summu X, tad WRC rallijā starts ar Rally2 auto izmaksās reizes septiņas vai astoņas dārgāk. Te gan jāpiebilst, ka WRC rallijā ir jānobrauc ap 300 kilometriem, bet LRČ posmā tie ir līdz 100 kilometriem. Arī riepas WRC rallijā vajag krietni vairāk. Ja startē WRC rallijā, tad, manuprāt, nebūtu pareizi uz starta doties ar lietotām riepām. Riepas arī maksā lielu naudu. Tāpat arī testi nepieciešami, jo aizbraukt uz WRC posmu bez testiem, tam jēga nebūs nekāda. Arī atbalstītāji vēlēsies, lai esi ģērbies viņu drēbēs, tas arī prasa lielus līdzekļus un ietilpst šajā rallija budžetā. Kopā to visu saskaitot arī veidojās tās lielās izmaksas.

Tad jūsu mērķis paliek tāds pats, kā iepriekš teici, ka pirms ''Tet Rally Latvia'' bez testiem gribētu arī piedalīties kādās treniņsacensībās.
Jā, ideālais variants būtu pirms ''Tet Rally Latvia'' aizvadīt gan kādu ralliju, gan testus. Bet diemžēl Baltijas rallija kalendārā pirms WRC nekas tāds nav, kur varētu aizbraukt patrenēties. Jā, būs Igaunijas ERČ, bet tas neietilpst mūsu (budžeta) plānos. Iespējams, nāksies iztikt ar lielāku testu programmu.

Kā šobrīd veicas ar atbalstītāju piesaistīšanu? Cik viegli ir uzrunāt sponsorus, zinot, ka arī citi braucēji noteikti meklē sev atbalstītājus, lai arī izietu uz starta WRC posmā Latvijā?
Šobrīd varu teikt tikai to, ka tie atbalstītāji, kas man ir bijuši līdz šim, visi ir gatavi piedalīties mūsu projektā. Bet diemžēl ar to nepietiek, lai nosegtu visas mūsu vajadzības un izmaksas. Bet tomēr, tas jau ir viens solis tuvāk mūsu mērķim un startam WRC. Tā kā, ja ir kāds atbalstītājs, kurš vēlas mūs atbalstīt un kopā izbaudīt šo piedzīvojumu, droši var sazināties ar mani un labprāt uzklausīšu visus, lai atrastu kopsaucēju, lai abām pusēm būtu interesanti. Uzskatu, ka tā ir vienreizēja iespēja - redzēt WRC ralliju no iekšpuses. Maniem atbalstītājiem šāda iespēja būs - gan skatīties ralliju ātrumposmos, gan nokļūt mūsu komandas teltī.

Tādā pasākumā, kas notiks Latvijā, man ļoti gribas, lai uz starta izietu pēc iespējas vairāk latviešu braucēju, starp kuriem ļoti gribu būt arī es.


Foto: No Matīsa Mežaka privātā arhīva

Tas sastāvs WRC2 klasē ar katru gadu paliek aizvien kuplāks un spēcīgāks. Domāju, ka daudzi pašmāju sportisti vēlas iziet uz starta ''Tet Rally Latvia'', lai salīdzinātu savus spēkus ar pasaules ātrākajiem braucējiem.
Manās acīs uzvara jau būs, kā dalībniekam pārbraukt starta estakādi pie Brīvības pieminekļa! Protams, ja skatāmies objektīvi, tad pirms tam, nobraucot vienu vai divus rallijus, nebūs gana, lai cīnītos ar tiem WRC2 braucējiem, kuri brauc nepārtraukti. Bet samērīties, protams, gribās (smejas).

Tuvojās ziemas ralliji. Kādi plāni uz ziemu? Plāno startēt vai tomēr šobrīd visa uzmanība un visas pūles tiek veltītas ''Tet Rally Latvia''?
Redzēsim vēl. Alūksnes ralliju diez vai sanāks nobraukt, bet Sarmas ralliju ļoti gribētu. Kaut kādu sportisko formu jau ir jāuztur, tāpēc domāju, ka vasarā nobraukšu arī kādu posmu šosejā.
Komentāri
Pašlaik komentāru nav!
Autorizējies vai reģistrējies, lai komentētu
Partneri:
aix-copy-2837-1940.png motul-partner-3110.png nrs-4325.png batcc-0816.png ar-4809.png vagi-2128.png srt-5914.png bmp2-1740.png