Foto: No sportista personīgā arhīva
Jau ziņojām, ka Andreas Mikelsens, kurš no 2017. līdz 2019. gadam ir startējis ar ''Hyundai i20 Coupe WRC'' automašīnu, nākamsezon atgriezīsies ''Hyundai Motorsport'' komandā, kur viņš kopā ar Esapeku Lapi un Dani Sordo dalīs trešo ''Hyundai i20 N Rally1'' automašīnu.
Kā vēsta portāls DirtFish, tad Japānas WRC laikā Mikelsens esot runājis gan ar Hyundai, gan M-sport, taču nekāda konkrēta piedāvājuma atgriezties pasaules rallija čempionāta (WRC) augstākajā līgā viņam nebija.
Mikelsens atklāj, ka šoreiz viņš izvēlējās saglabāt klusēšanas taktiku, jo pirms 12 mēnešiem esot bijis tā, kad viņš domāja, ka viņam ir viss, beigās nebija nekā.
"Domāju, ka tas bija sava veida aizsardzības režīms pēc pagājušā gada notikumiem," portālam DirtFish saka jaunais Hyundai komandas braucējs Andreas Mikelsens.
Kā vēsta portāls DirtFish, tad Japānas WRC laikā Mikelsens esot runājis gan ar Hyundai, gan M-sport, taču nekāda konkrēta piedāvājuma atgriezties pasaules rallija čempionāta (WRC) augstākajā līgā viņam nebija.
Mikelsens atklāj, ka šoreiz viņš izvēlējās saglabāt klusēšanas taktiku, jo pirms 12 mēnešiem esot bijis tā, kad viņš domāja, ka viņam ir viss, beigās nebija nekā.
"Domāju, ka tas bija sava veida aizsardzības režīms pēc pagājušā gada notikumiem," portālam DirtFish saka jaunais Hyundai komandas braucējs Andreas Mikelsens.
Foto: Kilian Loibl
"Patiesībā nemaz nebiju sajūsmā, līdz beidzot tas notika. Neko nevar uzskatīt par pašsaprotamu, kamēr nav parakstīti dokumenti - šajā biznesā lietas notiek ļoti ātri un tās var ātri mainīties. Īsti nevienam neko neteicu, pat savai ģimenei. Vienīgais cilvēks, kurš zināja, bija mana draudzene. Negribēju, lai notiktu tāpat kā pagājušajā gadā - mēs patiesībā svinējām, ka pagājušajā gadā viss bija izdarīts, un tad viss izgāzās.''
"Sazinājos ar "Hyundai" dažas nedēļas pirms Japānas WRC. Mēs mazliet parunājām, bet nekas nebija skaidrs līdz pat sacensībām. Šoreiz gribēju būt pārliecināts, ka viss ir pilnībā apstiprināts."
Tagad Mikelsens var svinēt, taču viņš apzinās, ka vēl nekas nav izdarīts. Pēdējo trīs gadu laikā viņš ir izcīnījis divus WRC2 čempiontitulus, un, neapšaubāmi, tas ir viens no iemesliem, kāpēc viņš pirmo reizi kopš 2019. gada atgriezies korejiešu ražotāja rindās.
Foto: Jakub Pojmicz
Norvēģis uzskata, ka, ja viņš aizvadītu pilnu sezonu, viņš būtu viens no pretendentiem uz uzvaru WRC čempionātā. “Protams, ka es varētu būt čempions. Ja esmu automašīnā, kas man patīk un veicu visus posmus, tad jūtos kā čempiona pretendents. Labi, tas nav iespējams nākamgad, bet, kas zina par nākotni. Varu būvēt savu ceļu atpakaļ uz WRC. Ja tie nākamgad ir pieci posmi [ar Rally1 automašīnu], tas ir labāk nekā pieci posmi WRC2 klasē.''
Mikelsens apzinās, ka, lai arī viņš vēlas sevi pierādīt un cīnīties par uzvarām, tas būs grūti izdarāms, jo viņam būs jāstrādā komandas labā.
"Šobrīd grasos izmantot katru iespēju un grasos no tām gūt maksimumu," turpina Mikelsens. "Tas ir ļoti vienkārši: mana pozīcija komandā ir tāda, ka esmu tur, lai atbalstītu Tjerī Noivilu un Otu Tanaku. Ja būs situācija, kad man būs jāļauj šiem puišiem braukt garām, tad nav šaubu un, protams, es to darīšu. Un, ja man tas ir jādara, tad tas nozīmē, ka esmu aizvadījis lielisku nedēļas nogali.''
"Esmu ļoti motivēts nākamajam gadam. Taču ar Hyundai mani vēl vairāk motivē arī nākotne. Jūs redzat, ka puiši komandā tagad ir īstajās vietās kopā ar komandas direktoru un tehnisko direktoru. Ļoti labi pazīstu tehnisko direktoru Demeisonu, un nav neviena labāka, kurš varētu uzbūvēt rallija automašīnu. Esmu pārliecināts, ka ar cilvēkiem pareizajās pozīcijās tas pārtaps panākumos. Nākotnei un manai nākotnei šī ir pareizā vieta."
Foto: Vít Bezděkovský
Zināms, ka Sordo startēs smagos grants rallijos, Mikelsens uz asfalta, bet Lapi – ziemas un ātros rallijos. Andreas uzskata, ka viņš spētu būt ātrs uz visiem segumiem. "Domāju, ka esmu vienlīdz labs gan uz asfalta, gan uz grants, gan uz sniega. Protams, ja vien man ir labas sajūtas ar automašīnu. Atskatoties uz manu iepriekšējo Hyundai periodu, tā bija katastrofa uz asfalta. Tagad viss ir jauns. Kamēr vien automašīna brauc, esmu pārliecināts, ka būšu ātrs. Esmu pārliecināts, ka šoreiz tas izdosies. Vēl neesmu izmēģinājis automašīnu, bet, cik dzirdēju no citiem braucējiem, tā ir ļoti atšķirīga no iepriekšējās reizes.''
"Ja varētu izvēlēties savus rallijus, tad 100% izvēlētos smagos un raupjos grants seguma rallijus. Viena no manām kā braucēja stiprajām pusēm ir sabalansēt šāda veida sacensības ar to, cik daudz var spiest, nesabojājot automašīnu vai nepārsitot riepas tādos rallijos kā Sardīnijā, Portugālē un īpaši Grieķijā. Protams, gribētu braukt arī šos rallijus, bet mēs esam trīs braucēji, kas dalīs automašīnu, un mums tie ir jāsadala. Man būs asfalts. Bet, ziniet ko? Šobrīd grasos izmantot katru iespēju un grasos no tām gūt maksimumu."